اوه نه! مقاله ای در مورد تبلیغات فیسبوک در وبلاگ سئو.
اگر این روزها وارد بازی دیجیتال مارکتینگ شده اید، نمی توانید از یک کانال قدرتمند برای آوردن ترافیک و فروش چشم پوشی کنید. در حالی که نتایج شما از کمپین سئو ممکن است ماه ها طول بکشد، باید از فیس بوک (یا کانال PPC دیگر) برای افزایش اولیه تلاش های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.
این پست اصول اولیه اجتماعی پولی نخواهد بود. اگر به آن نیاز دارید، می توانید تعداد زیادی مقاله و ویدیوی دیگر در مورد آن پیدا کنید. (اینم مقاله ای که نوشتم و ویدیویی که گرفتم.)
در اینجا ما در مورد مخاطبان مشابه صحبت می کنیم – آنها چه هستند، چرا باید از آنها استفاده کنید و چگونه می توانید تعدادی برای خود ایجاد کنید.
مخاطبان شبیه به چه چیزی هستند؟ به بیان ساده، یک مخاطب شبیه، یک مخاطب متناسب با مخاطبی است که قبلاً در فیس بوک ایجاد کرده اید. اینها می توانند بر اساس لیست مشتریان فعلی، لایک های صفحه و مخاطبان سفارشی وب سایت باشند. حتی میتوانید بر اساس افرادی که ویدیوهای شما را تماشا کردهاند، مخاطب ایجاد کنید، اما این موضوع کمی پیشرفتهتر میشود.
اساساً، فیسبوک فهرستی از افراد در مخاطبان سفارشی شما را بررسی میکند تا افرادی را که بیشترین شباهتها را به اشتراک گذاشتهاند، بیابد.
هنگامی که فیس بوک به خوبی متوجه شد که افراد در مخاطبان سفارشی شما چه کسانی هستند، فیس بوک یک مخاطب جدید (با افراد جدید) ایجاد می کند که ارتباط نزدیکی با مخاطبان سفارشی شما دارند.
چرا باید از مخاطبان مشابه استفاده کنید وقتی صحبت از تبلیغات پاسخ مستقیم به میان می آید، هدف گذاری مجدد شگفت انگیز است. چرا؟ زیرا افرادی که تبلیغات شما را نشان می دهند قبلاً با برند شما تعامل داشته اند و به آن علاقه نشان داده اند.
بهترین مخاطب بعدی که باید هدف قرار دهید، لیست مشتریان فعلی شما است. وقتی از شما خرید کردند، شانس بیشتری برای دادن پول بیشتری به شما دارند. در واقع، 60 تا 70 درصد بیشتر احتمال دارد که در آینده دوباره از شما خرید کنند.
اما اگر هر دوی این مخاطبان را خسته کرده باشید و آنها دیگر به تبلیغات دیگر پاسخ ندهند، چه؟
اینجاست که ظاهرا وارد می شوند.
اگر لیست مشتریان خود را آپلود می کنید، می توانید از فیس بوک بخواهید تا افراد بیشتری را پیدا کند که شبیه آنها هستند.
این بسیار ساده تر از تلاش برای یافتن علایق خاص برای هدف گذاری و امیدواری به کارآمد است.
این فقط منطقی است. اگر مخاطبی دارید و همه آنها به کاردستی و خیاطی علاقه دارند، آیا نمی خواهید افراد دیگری را پیدا کنید که احتمال زیادی از کاردستی و خیاطی را دوست داشته باشند؟
هنگامی که می خواهید کمپین های خود را افزایش دهید، این واقعا کمک می کند. گفتگوهای زیادی در مورد مقیاس بندی تبلیغات فیس بوک وجود دارد و همه می خواهند نکته یا ایده “محرمانه” خود را به اشتراک بگذارند. اما همه چیز برای همه کار نمی کند.
مخاطبان Lookalike یکی از آن دسته از مخاطبانی هستند که حداقل باید هنگام افزایش کمپین های خود سعی کنید به آنها ضربه بزنید.
چگونه در فیس بوک یک مخاطب شبیه ایجاد کنیم حالا که می دانید مخاطب شبیه چیست و چرا باید از آن استفاده کنید، دقیقاً به شما نشان می دهم که چگونه یک مخاطب ایجاد کنید.
مرحله 1: حساب تبلیغاتی فیس بوک خود را بارگیری کنید.
مرحله 2: روی “ابزارها” کلیک کنید و سپس از منوی کشویی “Audiences” را انتخاب کنید.
مرحله 3: روی “Create Audience” کلیک کنید و سپس “Lookalike Audience” را انتخاب کنید.
مرحله 4: مخاطب منبع (صفحه یا وب سایت فیس بوک) را انتخاب کنید و کشور را انتخاب کنید.
توجه: مخاطبان منبع شما باید حداقل 100 نفر در کشوری که انتخاب می کنید داشته باشند. اگر اینطور نباشد، فیس بوک به شما اجازه نمی دهد مخاطبی شبیه به آن کشور ایجاد کنید.
مرحله 5: اندازه ای را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. این درصدی از کشوری است که می خواهید به آن برسید. هرچه بالاتر بروید، افراد بیشتری در بین مخاطبان حضور خواهند داشت، اما شباهتها با هم تطبیق بیشتری پیدا میکنند.
اگر 1% را انتخاب کنید، معمولاً حدود 2 میلیون نفر (حداقل برای کشورهای پرجمعیت) خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که هر چه کشور کوچکتر باشد، تعداد مخاطبان نیز کوچکتر است. مثال: زیمباوه به من 8800 برای 1% مخاطب و 87000 برای 10% مخاطب می دهد.
گزینه های پیشرفته جدید برای lookalikes این کاملاً جدید نیست، اما چیزی است که باید در مورد آن بدانید:
این گزینه به شما کمک می کند تا همپوشانی بین مخاطبان مشابه را کاهش دهید. به این معنا که، اگر یک مخاطب شبیه به 1٪ و دیگری برای 2٪ ایجاد کنید، احتمال زیادی وجود دارد که مخاطبان 2٪ افراد مشابهی با مخاطبان 1٪ داشته باشند.
با گزینه پیشرفته، 2 میلیون برای مخاطب 1٪ و 2 میلیون جداگانه برای مخاطب 2٪ به شما می دهد. (فیس بوک به شما امکان می دهد تا شش مورد از این ها را همزمان ایجاد کنید.)
هر کدام را تست کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است. من شخصاً بهترین موفقیت را با 1٪ مخاطب دیده ام، اما شنیده ام که 10٪ مخاطبان نیز به خوبی کار می کنند (احتمالاً برای بخش های بسیار عمومی / گسترده).
اگر دنبال یک مخاطب بسیار خاص میگردید، احتمالاً مخاطبان شبیه به ظاهر ضعیف برای شما بهترین نخواهند بود.
نکته جالب: هنوز هم میتوانید هدفگذاری مورد علاقه و جمعیتی را برای این مخاطبان لایهبندی کنید. این به شما کمک می کند تا در مسیر ضربه زدن به افراد مناسب باشید.
ایجاد دستی مخاطب مشابه ایجاد دستی مخاطبی شبیه کار کمی بیشتر می طلبد، اما بسیار عالی است. این کار را زمانی انجام میدهم که میخواهم از دادههای مشتری خود برای کنترل مخاطب ایدهآل برای هدفگیری استفاده کنم. من واقعاً فکر می کنم که این به من مخاطب بهتری نسبت به سیستم خودکار فیس بوک می دهد.
من روند خود را به شما نشان خواهم داد، که می توانید به راحتی آن را تغییر دهید تا برای شما کار کند.
ابتدا روی منوی ابزارهای کشویی در حساب کاربری خود کلیک کنید و “Audience Insights” را انتخاب کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، واقعاً اطلاعات ارزشمندی را از دست داده اید.
از این صفحه، “A Custom Audience” را انتخاب کنید. اکنون چیزهای زیادی با نوارهای آبی و خاکستری می بینید. این مقاله قرار نیست معنی همه اینها را پوشش دهد. فقط بدانید که اگر آبی بیشتر از خاکستری باشد، خوب است – و اگر خاکستری از آبی بیشتر شود، خوب نیست.
بیایید به یکی از مخاطبان تصادفی من که به HostGator متصل نیست نگاه کنیم:
این مخاطب 6600 نفر فعال در آمریکا دارد. در اسکرین شات بالا، می توانید ببینید که به شدت تحت تسلط زنان است. همچنین می توانید ببینید که محدوده سنی 35-44 سال، خارج از خاکستری رنگ آبی زیادی دارد. بنابراین، من قصد دارم برای رسیدن به این خانم ها یک یادداشت بگذارم.
همچنین متوجه شدم که آنها اکثرا متاهل هستند و دبیرستان را به پایان رسانده اند.
اکنون، روی تب “Page Likes” کلیک کنید. در اینجا هیچ تصویری از صفحه نمایش وجود ندارد زیرا خواهید دید که برای چه جایگاهی است. عذرخواهی
به هر حال به عکس های صفحه نیاز ندارید. فقط از این قسمت برای یافتن علایقی استفاده کنید که وابستگی بالایی به مخاطبان شما دارند. این پست از Adweek را بررسی کنید تا به این نزدیکی پی ببرید.
کاری که شما انجام می دهید این است که جمعیت شناسی مخاطبان خود را مشخص می کنید، مانند سن آنها. هنگامی که ایده خوبی در مورد اینکه این افراد چه کسانی هستند به دست آوردید، می توانید مخاطبان را از Audience Insights حذف کنید و هر هدفی را که پیدا کردید در بین مخاطبان خود اعمال کنید.
هنگامی که این کار را انجام دادم، توانستم مخاطبی شبیه به 140000 زن ایجاد کنم که باید بسیار شبیه به مخاطبان منبع من (6600 نفر) باشد.
شما آن را دارید – این تقریباً همه چیزهایی است که برای شروع ایجاد مخاطبان مشابه در فیس بوک باید بدانید. تنها چیز دیگری که ممکن است بخواهید بدانید این است که برخی از بازاریابان هنگام مراجعه به مخاطبان Lookalike از کلمات اختصاری LAL یا LLA Audiences استفاده می کنند.
با این حال، اگر چیز دیگری در مورد ایجاد مخاطب Lookalike وجود دارد، مایلم به شما کمک کنم. لطفاً سؤالات خود را در مورد ایجاد مخاطبان Lookalike در نظرات بپرسید.