یکی از توسعه‌دهندگان سابق راکستار گیمز (Rockstar Games)، به احتمال بازگشت یکی از بهترین ویژگی‌های Red Dead Redemption 2 در GTA 6 اشاره دارد.

علی‌رغم اینکه شش سال از عرضه RDR 2 می‌گذرد، جهان این بازی همچنان یکی از تاثیرگذارترین و زنده‌ترین دنیاها در کل تاریخ بازی‌سازی محسوب می‌شود. آنچه RDR 2 را از عناوین جهان‌بازی مانند Elden Ring ،Horizon Forbidden West و Starfield متمایز می‌کند، حس زندگی و تعامل واقعی در محیط بازی است.

در واقع شخصیت‌های غیرقابل بازی یا همان NPCها به شکلی طراحی شده‌اند که با وجود اینکه رفتارشان از پیش تعیین شده و به صورت اسکریپتی است، به قدری این اسکریپت‌ها متنوع و دقیق هستند که حس پویایی و واکنش‌پذیری واقعی را به بازیکنان القا می‌کنند.

اما اجرای این سطح از تعامل NPCها در GTA 6 چالش‌برانگیزتر است، زیرا تعداد این کاراکترها در GTA 6 به دلیل محیط مدرن و شهری بازی بسیار بیشتر از RDR 2 خواهد بود. همچنین، امکان ایجاد فرصت‌های مختلف و تعاملات پیچیده در جهان GTA بیشتر است. با این حال، به نظر می‌رسد راکستار گیمز توانسته این سیستم را گسترش دهد و به سطح جدیدی برساند.

red dead redemption 2

بن هینشلیف (Ben Hinchliffe)، یکی از طراحان سابق راکستار که در سال ۲۰۲۲ این شرکت را ترک کرد و پیش از آن روی GTA 6 کار می‌کرد، در مصاحبه با IGN این ویژگی را به صورت غیرمستقیم تایید کرد:

از نظر تئوری، اگر بودجه و تیم مناسبی داشته باشید، دلیلی نمی‌بینم که نتوانید سطح تعامل NPCهای RDR 2 را در یک بازی بزرگ‌تر پیاده‌سازی کنید.

راکستار گیمز با در اختیار داشتن بودجه کلان و تیمی بزرگ، به نظر می‌رسد بتواند سطح تعاملات NPCهای RDR 2 را در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر در GTA 6 اجرا کند. اگر این امر محقق شود، همانطور که انتظار داشتیم استاندارد جدیدی برای بازی‌های جهان‌باز توسط این بازی ایجاد خواهد شد که تا عرضه پروژه بعدی راکستار احتمالاً بی‌رقیب باقی خواهد ماند.

در پایان باید بیان کرد با وجود اینکه این صحبت‌ها هیجان‌انگیز هستند، اما همچنان در حد حدس و گمان باقی می‌مانند. تا زمان انتشار اطلاعات رسمی از سوی راکستار، بهتر است با شک و تردید به این شایعات نگاه کنیم.

source

توسط wisna.ir