اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل شرکت EA، در طی گزارش مالی به صورت غیر مستقیم علت شکست Dragon Age The Veilguard را نداشتن المانهای سرویس محور و آنلاین اعلام کرد.
ویلسون در سخنانش گفت که برای فروش بیشتر یک بازی و فراتر رفتن نسبت به مخاطبان اصلی، بایستی «روایتهای باکیفیت» را با «خواستههای جدید بازیکنان» ترکیب کنند. او این خواستهها را جهانهای مشترک و «تعامل عمیقتر» دانست.
بازی Dragon Age The Veilguard عرضه باکیفیت و موفقی داشت و توانست نظر مثبت منتقدان و کسانی که تجربهاش کردند را به دست بیاورد. با این حال بازی نتوانست در بازار شدیدا رقابتی کنونی، مخاطبان بیشتر و کافی داشته باشد.
استرات کنفیلد (Stuart Canfield)، مدیر ارشد مالی شرکت EA، با ویلسون موافق است و در تکمیل سخنانش چنین گفت:
در گذشته روایتهای بلاک باستری بهترین و اصلیترین مسیر صنعت برای ارائه آیپیهای محبوب به بازیکنان بودند. عملکرد مالی Veilguard نشان میدهد که چشمانداز کنونی صنعت در حال تحول و تغییر است و اهمیت کارهای ما برای تمرکز دوباره روی فرصتهای بزرگ را بیشتر میکند.
بازی Dragon Age The Veilguard در ابتدای توسعه قرار بود که اثری سرویس محور باشد، اما پس از موفقیت آثار تک نفره مانند Star Wars Jedi: Fallen Order و شکست بازیهای سرویس محور مانند Anthem، توسعه بازی در سال ۲۰۲۱ ریبوت شد. بازی در نهایت در سال ۲۰۲۴ و پس از ۸ سال توسعه عرضه شد و با وجود این که توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند، در رسیدن به انتظارات مالی EA ناموفق بود.
source