خالق Diablo، دیوید برویک، می‌گوید بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی مدرن، بازیکنان را با سرعتی غیرمنطقی ارتقاء می‌دهند و تجربه بازی را به کلی خراب می‌کنند.

در مصاحبه‌ای با سایت Videogamer، دیوید برویک، طراح ارشد و برنامه‌نویس اصلی Diablo و همچنین رهبر پروژه و طراحی Diablo 2، از نسخه‌های مدرن این سبک انتقاد کرد و گفت که تمرکز بیش از حد بر پیشرفت سریع، باعث می‌شود تجربه بازی برای بازیکنان کم‌ارزش‌تر شود.

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که به Diablo 3 (برویک در آن نقشی نداشت) وارد شده، این است که بازیکنان قادرند تنها در ۳ تا ۴ ساعت به سطح ۷۰ برسند، پیشرفتی که به‌طور چشم‌گیری سریع‌تر از بازی‌های قبلی این سری است.

برویک در این باره گفت:

وقتی این مسیر را کوتاه کرده و پیش‌روی به شکلی غیرمنطقی رخ می‌دهد، در واقع تجربه کلی بازی را بی‌ارزش کرده‌اید. به نظر من، لذت واقعی در یک ARPG، رسیدن به پایان نیست بلکه در خود سفر و روند پیشرفت است.

برویک همچنین اشاره کرد اگرچه بازی‌های Diablo که او در آن‌ها مشارکت داشت، شامل لحظاتی با تعداد زیادی دشمن می‌شدند، اما ARPGهای مدرن بیش از حد بر امواج عظیم دشمنان به سمت بازیکن تمرکز دارند و این رویکرد پلیرها را وادار می‌کند تا به صورت گروهی با آن‌ها مواجه شوند.

او در ادامه توضیح داد:

من این را به اندازه Diablo 2 شخصی و واقع‌گرایانه نمی‌بینم. ریتم Diablo 2 به نظرم فوق‌العاده بود. این یکی از دلایلی است که هنوز هم آن بازی محبوبیت دارد. من اصلاً کشتن انبوهی از دشمنان به‌طور آنی، از بین بردن همه چیز و قدم زدن در مراحل را جذاب نمی‌بینم. احساس نمی‌کنم که این یک تجربه جالب باشد. در واقع، به شکلی چنین رویکردی را بی‌معنی می‌بینم.

source

توسط wisna.ir