به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا نجفی منش، در نشست خبری انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با تاکید بر ۲ خواست مهم قطعه سازان اظهار داشت: یکی از مطالبات ما در سال‌های اخیر این بوده که دولت از مدیریت در صنعت خودرو کنار بکشد و دوم اینکه دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. اکنون خواسته اول محقق شده و گام اول در این زمینه برداشته شده است و هر چند مطلوب برخی ها نیست و همچنان سنگ اندازی هایی در این خصوص می شود اما امیدواریم این مسایل هم بگذرد و مسیر خصوصی سازی در خودروسازی کشور تداوم یابد.

وی تاکید کرد: در هر حال خوشحالیم که این اتفاق رخ داد و مدیریت بزرگ ترین خودروسازی کشور به بخش خصوصی سپرده شد؛ اتفاقی که اگر زودتر انجام می گرفت امروز صنعت خودرو کشور وضعیت بهتری داشت.

رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشور با اعلام حمایت این انجمن از خصوصی سازی خودروسازان تصریح کرد: البته حاشیه ها و کارشکنی های زیادی در واگذاری مدیریت ایران خودرو صورت گرفت اما امروز ایران خودرو به صاحب اصلی خودش که بخش خصوصی است، برگشته است.

نجفی منش ادامه داد: در دهه ۵۰ کره جنوبی آرزو داشت کارخانه ای مانند ایران ناسیونال آن زمان(ایران خودرو) را داشته باشد و بارها در این سالها مطرح کردم اگر از همان سال ها مدیریت ایران خودرو در اختیار بخش خصوصی باقی می ماند امروز صنعت خودرو ما بهتر از کره بود نه اینکه امروز ما آرزوی سوار شدن ماشین کره ای داشته باشیم.

وی در ادامه به برخی پیشنهادات در ارتباط با خصوصی‌سازی سایپا اشاره و تاکید کرد: از جمله پیشنهادات ما در این زمینه واگذاری سهام تودلی این شرکت به قطعه‌سازان است؛ اقدامی که می‌تواند به بهبود زنجیره تأمین و افزایش کارایی تولید کمک کند. همچنین پیشنهاد می شود که صندوقی ویژه تشکیل شود که از طریق آن، کارکنان و سهامداران خرد نیز بتوانند در فرآیند خصوصی‌سازی مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اولویت همکاری ایران خودرو با قطعه سازان اعلام شد

source

توسط wisna.ir