هیدکی کامیا یک سال و نیم پیش PlatinumGames را ترک کرد تا استودیوی جدیدی را با همکار سابق خود، کنتو کویاما، تأسیس کند. آنها اکنون دنباله بازی Okami را میسازند.
حالا کامیا میگوید که نمیخواهد این تصور ایجاد شود که توسط استودیوی تازه تأسیس Clovers Studio، قصد دارد تنها روی ساخت دنبالهها و جانشینهای غیررسمی تمرکز کند.
در یک مصاحبه جدید با نشریه ژاپنی GameSpark، از کامییا و کویاما پرسیده شد که در مورد رابطه استودیو با IPهای موجود چه نظری دارند. کویاما پاسخ داد موضع کلیدی Clovers این است که هیچ احتمالی را در ساخت بازیها رد نخواهد کرد. زمانی که نوبت به بررسی عنوان بعدی میرسد، استودیو ممکن است فکر کند که ساخت دنبالهای برای یک IP موجود، یک جانشین غیررسمی یا حتی یک IP کاملاً جدید میتواند جالب باشد. کویاما گفت:
فکر نمیکنم ما روشهایی که در سیاست برخورد خود با ساخت بازیهای جالب استفاده میکنیم را محدود کرده باشیم.

کامیا نیز با موافقت تأکید کرد مهمترین چیز این نیست که بازی بر اساس یک سری موجود ساخته شود. سوال اصلی این بوده که آیا بازی جالب است یا نه. او این گونه گفت:
اگر از ما خواسته شود بازیای بسازیم که از یک IP موجود استفاده میکند، در صورتی به نظر جالب برسد تا آن را با اصول Clovers تطابق دهیم، این کار را انجام خواهیم داد.
اگر پیشنهاد پروژهای به ما داده شود که واقعاً بخواهیم روی آن کار کنیم و تمایل به انجام آن افزایش یابد، در آن صورت یک اثر اورجینال نیز خواهیم ساخت. بنابراین فکر میکنم مناسب است که بگوییم هیچ چیز غیرممکن نخواهد بود؛ در نهایت، همه چیز به این بستگی دارد که آیا از آن احساس ‘واو’ میگیریم یا نه.
کامیا در پایان گفت با تاسیس استودیویی که بلافاصله کار روی دنباله یکی از بازیهای قبلی خود را شروع میکند، شرایط کمی سخت شد. برخی از بازیکنان این تصور را خواهند داشت که هدف Clovers Studio برای تمام بازیهای آیندهاش همین است، اما اینطور نیست.
او توضیح داد:
ما در حال حاضر فقط روی یک چیز کار میکنیم و اتفاقاً یک IP است که من در گذشته روی آن کار کردم. فکر میکنم اجتناب ناپذیر است که این تصور ایجاد شود. این واقعیت که ما به دلیل این انتظار توجه بازیکنان را جلب میکنیم، چیزی است که بابت آن سپاسگزاریم. میخواهم تکرار کنم که فقط به خاطر شرایطی که داریم این گونه فعالیت میکنیم. این تمام چیزی نیست که ما ارائه میدهیم.
source