توسعهدهندگان Phantom Blade Zero با وجود اینکه اصرار دارند این عنوان یک بازی سولزلایک نیست، ادعا میکنند که در حال تلاش برای الهام گرفتن از طراحی مراحل بازیهای «پیش از Elden Ring» فرامسافتور برای این بازی هستند.
اگر شما از طرفداران بازیهای کلاسیک Hack & Slash مانند Devil May Cry و Bayonetta هستید، بدون شک در سالهای اخیر در موقعیت عجیبی قرار گرفتهاید. هر بار که یک بازی اکشن امیدوارکننده نمایش داده شده، در نهایت مشخص میشود که یک سولزلایک است و Stellar Blade یکی از آخرین نمونههای آن بود. خوشبختانه، تیم توسعه Phantom Blade Zero بسیار بر این موضوع تأکید دارد که به بازیکنان اطمینان دهد بازی آیندهشان یک سولزلایک نیست؛ حتی اگر این بازی در درجه اول یک بازی اکشن باشد، به این معنی نیست که DNA سولز در آن وجود ندارد.

در گفتوگو با GamesRadar، توسعهدهنده بازی، یعنی استودیوی S-Game، اظهار داشت که این بازی بر سه پایه استوار است:
مبارزات Devil May Cry، طراحی مرحله سولز و جو و روایت Resident Evil.
یکی از نمایندههای استودیوی S-Game در این باره گفت:
در مورد طراحی مرحله سبک سولز، ما قطعاً طرفدار و پیروی طراحی مرحله به هم پیوسته و فشرده عناوین پیش از Elden Ring فرامسافتور هستیم.
این نماینده همچنین مشخص کرد که کارگردان بازی، سولفریم لیانگ، «در واقع در رشته معماری تحصیل کرده است و به همین دلیل طراحی مرحله برای تیم سازنده بسیار مهم تلقی میشوند و اعضای تیم میخواهند مراحلی بسیار قوی، با عمق زیاد و بسیار فشرده ارائه دهند».
لیانگ در ادامه به GamesRadar گفت:
هر چیزی که برای ساخت پایههای ما مفید و خوب باشد را لحاظ خواهیم کرد. یک فیلم کونگفوی قابل بازی با اکتشاف و پیشروی کاراکتر، از همه این موارد استفاده خواهیم کرد. چه اکتشاف از یک بازی سولز باشد، چه حال و هوای Resident Evil یا مبارزه از یک بازی هک اند اسلش، تمامی این مبانی را را گرفته و با هم ترکیب میکنیم. اما تجربه کلی همچنان بسیار منسجم خواهد بود. اینطور نیست که تکههایی از چیزهای دیگر را کپی کرده باشیم.
source