یک خودروساز جدید در بازار ظاهر شده است. برند Nilu27 که توسط طراح کوئنیگزگ و بوگاتی، ساشا سلیپانوف تأسیس شده، به‌تازگی اولین خودروی خود را معرفی کرده است: NILU. به جای تکیه بر فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند توربوشارژ یا کمک‌های هیبریدی، این خودرو رویکردی خالصانه را دنبال می‌کند و از یک موتور V-12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که به یک گیربکس دستی متصل است. حتی درهای گالوینگ هم دارد.

هایپرکار NILU کاملاً رویکرد قدیمی ندارد. زیربنای طراحی برجسته‌اش یک مونوکوک فیبر کربنی سفارشی است که توسط مجموعه‌ای از زیرفریم‌های آلومینیوم-آلیاژی لوله‌ای تقویت شده است. موتور V-12، که توسط شرکت Hartley Engines در نیوزلند طراحی شده، یک واحد 6.5 لیتری با زاویه 80 درجه است که به گفته Nilu27 “مانند یک موتور الکتریکی چرخش خواهد کرد.”

برخلاف بیشتر موتورهایی که دارای ورودی‌ها در داخل “V” و اگزوزهای بیرونی هستند، جریان هوا در این V-12 معکوس است. بدنۀ گازهای انفرادی در خارج قرار دارند، در حالی که اگزوز از بالا در یک پیکربندی “V داغ” خارج می‌شود. اگزوز 12 به 1 Inconel به‌صورت سه‌بعدی پرینت شده تا شکل پیچیده‌اش را جای دهد و به یک نوک خروجی سه‌گانه ختم می‌شود که به گفته خبرنگار جانی لیبرمن، از یک شاتل فضایی الهام گرفته شده است. ارقام دقیق قدرت در دسترس نیست، اما Nilu27 می‌گوید که V-12 بیش از 1000 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.

Nilu می‌گوید که هایپرکارش همه چیز دربارۀ بازخورد است. به همین دلیل، تنها گیربکس موجود یک گیربکس دستی هفت سرعته است که توسط CIMA تأمین شده است. خود دنده‌گیر از یک دسته شیفت چوبی استفاده می‌کند و دارای یک مکانیزم قفل است تا مطمئن شود خودرو به‌طور تصادفی در حالت دنده عقب قرار نگیرد، چیزی که ممکن است در لامبورگینی کونتاش ببینید.

چیزی که در کابین NILU پیدا نخواهید کرد، تعداد زیادی دکمه است. هیچ دکمه‌ای روی فرمان کاملاً گرد وجود ندارد و هیچ حالت رانندگی نیز وجود ندارد. تنها صفحه‌ای که خواهید یافت در آینه دید عقب قرار دارد تا دید عقب را بهبود بخشد. صندلی‌ها ثابت هستند، در حالی که چیزهایی مانند جعبه پدال، تکیه‌گاه سر و آینه‌های درب به‌صورت دستی از طریق اهرم‌ها و سوئیچ‌های ماشین‌کاری شده قابل تنظیم هستند. این خودرو واقعاً همه چیز درباره تجربه آنالوگ است.
زیر پوسته، شما یک سیستم تعلیق دو جناغی، فشاری را خواهید یافت. این سیستم توسط مجموعه‌ای از چرخ‌های قفل مرکزی 20 و 21 اینچی پشتیبانی می‌شود که در لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپورت کاپ 2R پیچیده شده‌اند. آنها یک مجموعه ترمز کربن-سرامیکی از برند برمبو را پوشش می‌دهند.

Nilu می‌گوید که 15 دستگاه از این هایپرکارهای NILU نسخه اولیه را خواهد ساخت، اما مشخص نمی‌کند که آیا آنها قانونی برای خیابان‌ها خواهند بود یا نه. در اعلامیه خود، این شرکت همچنین به برنامه‌هایی برای ساخت 54 واحد “همولوگ شده برای خیابان” اشاره می‌کند که نشان می‌دهد 15 خودروی اولیه تنها برای مسابقات در پیست خواهند بود.

NILU اولین بار در هفته خودروی مونتری در پیبل بیچ در تاریخ 15 اوت به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد. اولین دسته از نمونه‌های اولیه و خودروهای مشتریان در ایروین، کالیفرنیا مونتاژ خواهد شد و سپس تولید به خارج از کشور منتقل خواهد شد.

“Inna Selipanov” بنیان‌گذار و مدیر عملیات شرکت در بیانیه‌ای گفت: “ما از واکنش به تیزرهای رسانه‌های اجتماعی خود بسیار خوشحال و متواضع شده‌ایم. در حالی که جهان به سوی برقی شدن حرکت می‌کند، و برای دلایل بسیار خوبی، ما قویاً معتقدیم که ماندگاری این خودروها نه تنها آنها را مرتبط نگه خواهد داشت، بلکه آنها همچنان جایگاه خود را در مجموعه‌های علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک خواهند یافت.”

source

توسط wisna.ir