استودیو Nacon، توسعهدهنده بازی Terminator: Survivors، تاریخ دسترسی زودهنگام این عنوان را به زمان نامعلومی در سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخته و برخلاف رویه رایج در گذشته، با واکنش مثبت طرفداران مواجه شده است.
این تأخیر نشاندهنده رویکرد جدید Nacon در اولویت قرار دادن کیفیت نهایی بازی بر انتشار زودهنگام آن است. بیانیه این استودیو بر تعهد آنها به ارائه تجربهای مطابق با انتظارات طرفداران تأکید میکند و اولویت را بر کیفیت نهایی بازی میگذارد.
این تغییر رویه در عناوین اقتباسی از فیلمها، نشاندهنده احترام بیشتر به خواسته گیمرهاست. در گذشته، تأخیر بازیهای اقتباسی معمولاً با واکنش منفی طرفداران همراه بود و هواداران حتی گاهی خواستار لغو کامل پروژه میشدند. اما اکنون به نظر میرسد گیمرها ترجیح میدهند بهجای انتشار یک محصول ناقص و رفع تدریجی مشکلات آن از طریق بستههای الحاقی (DLC)، بازی باکیفیت و کاملتری را تجربه کنند.
اولین عنوان Terminator از استودیو Nacon، بازی Terminator: Resistance، با وجود گیمپلی متوسط، با فضاسازی گیرا و وفاداری به حس و حال فیلم اصلی، مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. این موفقیت، اعتبار قابل توجهای را برای Nacon در میان جامعه طرفداران Terminator به ارمغان آورد.
دنباله این بازی، Terminator: Survivors، یک بازی بقای جهان باز است که چند سال پس از رویداد Judgment Day روایت میشود. بازیکنان در دنیایی ویرانشده ناشی از حملات Skynet به جمعآوری منابع، مبارزه و ساخت پایگاه میپردازند، در حالی که یک T-800 به دنبال شکار آنهاست.
احیای بازیهای اقتباسی با روایتهای مستقل
موفقیتهای اخیر بازیهایی مانند Friday the 13th با ماموریتهای پرتنش شبانه، Alien Isolation با راهروهای تنگ و فضای هراسآور و حتی Mad Max ، نشان میدهد که ساخت بازیهای ویدئویی عالی بر اساس فیلمها همچنان امکانپذیر است. البته این امر مستلزم آن است که توسعهدهندگان بر روایت داستانی مستقل تمرکز کنند و به اجبار، خود را محدود به خطوط داستانی از پیش تعیینشده در فیلمها نکنند.
این تغییر رویه در سال ۲۰۲۳ منجر به موفقیت خیرهکننده بازی Hogwarts Legacy شد. این عنوان برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ توانست با فروش ۲۲ میلیون نسخه، برتری خود را بر عناوین پرفروشی همچون Call of Duty و FIFA و Madden به اثبات برساند. علیرغم تاخیر و حواشی زمان عرضه، Hogwarts Legacy توانست از رقبای خود پیشی بگیرد.
البته موفقیتهای اخیر به معنای کشف فرمول موفقیت برای بازیهای اقتباسی نیست. در کنار بازیهای درخشانی مانند Alien Isolation، آثاری همچون Suicide Squad: Kill the Justice League نیز وجود دارند که با کاهش ۴۱ درصدی درآمد بازیهای شرکت Warner Bros، به شکست تجاری منجر شدند.
تصمیم اخیر Nacon نشان میدهد که این استودیو درک درستی از پتانسیل دنیای Terminator دارد و مایل است زمان بیشتری را به توسعه بازی اختصاص دهد تا محصولی باکیفیتتر و داستانی جذابتر ارائه کند. با این حال، اینکه آیا این تأخیر منجر به بهبود قابل توجه بازی میشود یا به یک ناامیدی منجر خواهد شد، همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد.
علاوه بر این، تصمیم Nacon میتواند زمینهساز رویکردی جدید در صنعت بازیهای اقتباسی شود. رویکردی که در آن، استودیوهای بازیسازی به جای تکرار صرف داستان فیلمها، با الهام از آنها، دنیاهای جدیدی خلق کرده و تجربیات منحصر به فردی را برای گیمرها رقم بزنند.
source