شرکت مایکروسافت بسیار سریع عمل کرده تا مفهوم بازی‌های انحصاری را کنار بگذارد و در عوض عنوان‌های خود را برای تمامی پلتفرم‌های ممکن منتشر کند؛ چیزی که به نظر می‌رسد با ارقام تحسین برانگیز در جدول‌های فروش، پاداش آن را دریافت کرده است.

در مصاحبه‌ای با سایت GamesRadar+، مدیر شرکت Xbox Game Studios، کریگ دانکن توضیح می‌دهد که چگونه قصد دارند روی این موضوع کار کند و چرا Xbox Play Anywhere برای مایکروسافت بسیار مهم است. یعنی آنها می‌خواهند شما قابلیت خرید یک بازی و سپس بازی کردن آن بدون توجه به پلتفرمی که روی آن بازی می‌کنید را داشته باشید. دانکن تشریح کرد:

کسب‌وکار ایکس باکس در صنعت کاملاً منحصربه‌فرد است. ایکس باکس یک پلتفرم است. ما برخی از بزرگترین و پرطرفدارترین بازی‌های چندپلتفرمی را منتشر می‌کنیم؛ ما Cloud Gaming، Game Pass و Xbox Play Anywhere را داریم. برنامه ما این است که به ساخت بازی‌های شگفت‌انگیز ادامه دهیم و آنها را به تمامی بازیکنان ممکن برسانیم؛ هرکجا که بخواهند بازی کنند.

او همچنین بیان می‌کند که مایکروسافت می‌خواهد بیشترین تعداد بازیکن ممکن بازی‌هایشان را تجربه کنند؛ با این هدف که بهترین تجربه بازی روی ایکس باکس باشد:

ما می‌خواهیم فرنچایزهای بازی‌مان تا حد امکان بزرگ باشند؛ درحالی که ایکس باکس را به بهترین مکان برای بازی کردن این عناوین تبدیل می‌کنیم. استراتژی ما برای رسیدن به تمامی بازیکنان ممکن، هرکجا که هستند، درحالی که خرید یک بار بازی و قابلیت بازی کردن آن در تمام دستگاه‌ها را بی‌دردسر می‌کنیم، برای همه خوب است.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا این یک استراتژی خوب است یا نه. فعلاً اکثر مردم موافقند که توانایی خرید یک بازی و سپس لذت بردن از آن بدون توجه به پلتفرم، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

source

توسط wisna.ir