گزارشی تازه از وضعیت نگرانکننده Battlefield 6 میگوید هزینه ساخت از ۴۰۰ میلیون دلار فراتر رفته و برخی از توسعهدهندگان به دلیل فشار کاری تا ۹ ماه مرخصی گرفتهاند.
ساخت بازی ویدیویی کار سادهای نیست، بهویژه وقتی قصد دارید با غولهایی مانند Call of Duty و Fortnite رقابت کنید. اما گاهی به نظر میرسد مشکل اصلی مدیریت ضعیف پروژههاست. طبق گزارشی جدید، بازی بعدی Battlefield در وضعیت نگرانکنندهای قرار دارد؛ برخی توسعهدهندگان به دلیل خستگی شدید به مرخصی رفتهاند و بودجه پروژه به گفته منابع، به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.
تعدادی از کارکنان ناشناس EA به سایت ARS Technica گفتهاند که بازی بعدی مجموعه Battlefield با نام رمز Glacier هدف ۱۰۰ میلیون بازیکن را دنبال میکند. یکی از کارکنان میگوید:
بدیهی است که Battlefield هرگز به چنین عددی نرسیده.
دیگری اضافه میکند:
در همین مدت مشابه، Battlefield 2042 تنها ۲۲ میلیون بازیکن داشته.
در حال حاضر، Battlefield 1 با ۳۰ میلیون بازیکن موفقترین نسخه از نظر تعداد بازیکن است. بنابراین، انتظارات بسیار بالاتر از حد معقول تلقی میشود. برای رسیدن به این هدف بزرگ، Glacier نیز دامنه بسیار وسیعی دارد: حالت Battle Royale رایگان، یک کمپین ششساعته، حالتهای چندنفره محبوب مثل Conquest و موارد بیشتر. این ویژگیها باعث شدهاند تا بودجه بازی در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برسد و حالا این رقم حتی بیشتر هم شده است. یکی از منابع داخلی میگوید:
زمانی که از مرحله سوم توسعه گذشتیم، خبری از بودجه دقیق، برنامه منابع انسانی، فهرست ویژگیها یا مدیریت ریسک نبود.
مرحله سوم، معیاری در فرایند توسعه داخلی EA است که نشان میدهد پروژه وارد مرحله تولید کامل شده. دو منبع دیگر گفتند که پس از ابراز نگرانی درباره روند توسعه، از جلسات پروژه کنار گذاشته شدند. طبق گزارشها، یکی از چالشهای اصلی این است که هماکنون چهار استودیو بهطور همزمان روی این نسخه کار میکنند: DICE، Motive، Criterion و Ripple Effect. در حالی که در گذشته تنها DICE مسئول اصلی توسعه بود و دیگر استودیوها نقش حمایتی داشتند. اکنون این استودیو سوئدی باید به مدیران آمریکایی پاسخگو باشد و مشکلات فرهنگی نیز به مسائل اضافه شدهاند.
نتیجه این پیچیدگیها، نرسیدن به زمانهای تعیین شده برای پایان هر فاز از تولید است. در نهایت، احتمال دارد نسخه اولیه بازی با یک بهروزرسانی بسیار بزرگ در روز عرضه همراه باشد یا برخی ویژگیها و حالتها به فصلهای بعدی منتقل شوند. در این میان، وضعیت کمپین بازی بدتر از سایر بخشها است. یکی از کارکنان میگوید:
ممکن است مجبور شوند بخشی از حالت تکنفره را حذف کنند تا بازی همراه با یک کمپین در زمان عرضه دسترس قرار بگیرد.
او پیشبینی میکند که تیم توسعه باید تمام تابستان را کار کند تا این هدف محقق شود؛ موضوعی که باعث یک مشکل جدی دیگر شده: فرسودگی شغلی. یکی دیگر از کارکنان که خودش نیز مرخصی گرفته، میگوید:
تعداد زیادی از نیروها نسبت به پروژههایی که قبلاً روی آنها کار کردهام، به دلیل خستگی ذهنی مرخصی گرفتهاند.
برخی از این مرخصیها دو هفته تا یک ماه و برخی حتی تا هشت یا نُه ماه طول کشیدهاند. ساختار جهانی استودیوها این مشکل را تشدید میکند. یکی از توسعهدهندگان میگوید:
روز من ممکن است از ساعت ۵ صبح شروع شود.
او توضیح میدهد که باید با استودیوهای EA از سراسر جهان جلسه داشته باشد.
امید است تیم توسعه بتواند بهزودی استراحتی درخور دریافت کند. بازیکنان فعلی در نسخه آزمایشی Battlefield Labs ظاهراً از محتوا راضیاند و با توجه به اینکه بازی حس و حال Bad Company 2 را تداعی میکند، به نظر میرسد توسعه در مسیر مثبتی قرار دارد.
source