در شرایطی که مشتریان واقعی ناچار به خرید از بازار با قیمت‌های گزاف از واسطه‌ها بودند و امکان خرید و تحویل خودرو از کارخانه را تجربه نمی‌کردند، به طوریکه برخی مجبور بودند ده‌ها بار در قرعه‌کشی‌های مختلف با واسطه‌های زیادی رقابت کنند و دست‌خالی از رقابت خارج شوند.

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادآنلاین؛ با اصلاح قیمت‌های کارخانه، جذابیت ثبت‌نام در طرح‌های فروش برای دلالان از بین رفته و فرصتی برای مشتریان واقعی ایجاد شده تا خودرو را بدون واسطه، با قیمت کارخانه و زیر قیمت بازار، از کارخانه خریداری کنند. موضوعی که از نظر فعالان بازار و اقتصاددانان، بسیار زودتر از این باید اتفاق می‌افتاد تا بازار خودرو از التهابات چند سال اخیر فاصله می‌گرفت. 

به عنوان نمونه، می‌توان گفت که جدیدترین طرح فروش محصولات ایران‌خودرو فرصتی برای مصرف‌کنندگان واقعی فراهم کرده است که تجربه خرید مستقیم از خودروساز، بدون دلال، بدون قیمت‌های نجومی بازار را لمس کنند؛ در حال‌حاضر صفی برای دریافت خودرو از کارخانه توسط مشتریان واقعی ایجاد شده است که به دنبال ثبت‌نام در این طرح هستند تا سود واقعی خرید را به جای دلالان نصیب خود کنند.

با حذف واسطه‌ها و تعیین قیمت واقعی، خریداران، خودرو را عادلانه و بی‌دردسر تهیه می‌کنند، فرصتی مغتنم برای خریداران واقعی تا پیش از آن‌که سیاست‌های اشتباه دوباره بازار خودرو را به هم بریزد.

source

توسط wisna.ir