Square Enix ممکن است برای توسعه بخش نهایی سهگانه بازسازی Final Fantasy 7 به موتور بازیسازی آنریل انجین (Unreal Engine) 5 مهاجرت کند. نائوکی هاماگوچی، کارگردان Final Fantasy 7 Rebirth، در مصاحبه اخیر خود گفت که این شرکت قصد دارد مزایا و معایب ماندن در آنریل انجین ۴ را در مقابل حرکت به سمت نسخه جدیدتر این موتور بازیسازی ارزیابی کند.
کارگردان بازی در ادامه گفت که فکر میکند آنچه طرفداران بیشتر از همه میخواهند این است که Square Enix آخرین قسمت از این سهگانه را در بهترین حالت ممکن و در اسرع وقت عرضه کند. با این دیدگاه، شرکت بررسی خواهد کرد که آیا انتقال به آنریل انجین ۵ میتواند به تسریع روند توسعه کمک کند یا خیر.
Final Fantasy 7 Remake در آوریل ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد. نسخه بهبودیافته بازی به نام Final Fantasy 7 Remake Intergrade به همراه یک DLC به نام Episode Intermission در ژوئن ۲۰۲۱ برای پلی استیشن ۵ عرضه شد. همچنین در فوریه ۲۰۲۴ شاهد انتشار Final Fantasy 7 Rebirth بودیم.
هاماگوچی گفت که توسعه Rebirth چهار سال به طول انجامید و همزمان با Final Fantasy 7 Intergrade در دست ساخت بوده است. تهیهکننده سری بازسازی Final Fantasy 7، یوشینوری کیتاسه، قبلاً گفته بود که امیدوار است بتواند بخش نهایی سهگانه را در بازه زمانی مشابه با بازی دوم به پایان برساند.
نسخه اصلی Final Fantasy 7 در سال ۲۰۲۷ سیامین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت. تاکاشی کریو، رئیس Square Enix، در ماه آوریل گفت که فروش Final Fantasy 7 Rebirth ،Final Fantasy 16 و Foamstars همگی کمتر از حد انتظار بوده است.
source