گزارش‌ها حاکی از آن است که استودیو Romero Games تنها یک روز پیش از قطع حمایت مالی مایکروسافت، با این شرکت جلسه‌ داشته، اما هیچ اشاره‌ای به این تصمیم نشده بود.

به‌روزرسانی:

استودیوی Romero Games بیانیه جدیدی پیرامون وضعیت استودیو و عنوان کنسل شده در حال توسعه این تیم منتشر کرده است. خوشبختانه به نظر می‌رسد علی‌رغم تعدیل نیرو و کنسل شدن بازی، این استودیو همچنان تعطیل نشده است. در متن این بیانیه این چنین آمده است:

  • بودجه پروژه ما متوقف شده است و در نتیجه، بازی در حال توسعه ما کنسل شد.
  • به دلیل قرارداد‌های عدم افشای اطلاعات، ما نمی‌توانیم اعلام کنیم که ناشر این پروژه چه شرکتی بود، اما احتمالاً بتوانید بر اساس اطلاعات منتشر شده به صورت عمومی، آن را حدس بزنید.
  • در نتیجه این موضوع، ما مجبور شدیم آمار کارکنان خود در این استودیو را ارزیابی مجدد کنیم.
  • استودیوی Romero Games تعطیل نشده است. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد.
  • برخی از ناشران دیگر با ما تماس گرفته‌اند تا به ما در به پایان رساندن فرایند توسعه بازی‌مان کمک کنند. ما در حال حاضر، در حال بررسی تمامی گزینه‌ها برای ادامه کار هستیم.

متن خبر اصلی:

بر اساس گزارش‌ها، جان رومرو (طراح Doom) و برندا رومرو (توسعه‌دهنده Wizardry 8)، استودیوی خصوصی‌شان یعنی Romero Games را پس از قطع حمایت مالی ناشر به طور کامل تعطیل کرده‌اند. این استودیو در حال توسعه‌ یک بازی تیراندازی اول‌شخص (FPS) بوده است. کارمندان سابق این استودیو اعلام کردند ناشر مذکور مایکروسافت بوده و این استودیو نیز یکی دیگر از قربانیان تعدیل نیروها و اخراج‌های گسترده‌ اخیر مایکروسافت است. یکی از کارکنان سابق این استودیو گفته است:

ما روز قبل با ناشر جلسه داشتیم، اما هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشد. این اتفاق‌ها به نظر ما خیلی دور از انتظار بودند زیرا پروژه به‌ خوبی در حال توسعه بود.

طبق آمار، Romero Games به‌ صورت مستقیم ۴۲ نفر را استخدام کرده بود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند با احتساب نیروهای خارج از استودیو که روی پروژه‌ جدید کار می‌کردند، تعداد کل افراد تحت تأثیر بیش از ۱۰۰ نفر بوده است. پروژه مستقل این استودیو در سال ۲۰۲۰ که Empire of Sin نام داشت، نتوانست در اجرا موفق باشد. اما در مقابل، بسته‌های الحاقی غیررسمی Doom با نام‌های Sigil و Sigil 2 که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ توسط Romero Games منتشر شدند، موفق بودند. اگر پروژه‌ جدید استودیو می‌توانست کیفیت طراحی Sigil را در قالب یک بازی AAA نمایش دهد، ممکن بود شاهد شاهکاری مدرن باشیم.

به نظر می‌رسد استودیو پیش از وقوع این اتفاق ناگوار، برای رونمایی از پروژه حاضر می‌شد و فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده بود. با این حال، هنوز روزنه‌ای از امید برای Romero Games وجود دارد زیرا یکی از کارکنان استودیو گفته است:

ما تلاش می‌کنیم منابع دیگری برای تأمین مالی پروژه پیدا کنیم. اما در حال حاضر، هم پروژه و هم استودیو به‌ طور کامل تعطیل شده‌اند.

البته چنین بازگشت‌های غیرمنتظره‌ای بی‌سابقه نیستند. به عنوان مثال سال گذشته Krafton استودیوی Tango Gameworks را پس از آنکه توسط مایکروسافت تعطیل شد، دوباره احیا شد.

source

توسط wisna.ir