سونی یکی‌از نوآورترین شرکت‌های جهان در زمینه صوت و تصویر به‌شمار می‌رود. اخیرا این شرکت حق اختراعی ثبت کرده که به بازیکنان این قابلیت را می‌دهد تا به تجربه سریع بخشی از گیم‌پلی بازی بپردازند یا آنکه دموهای کوتاهی از بازی را بسازند و به‌اشتراک بگذارند.

انتشار دمو بازی‌ها، همیشه راهی مطمئن برای توسعه‌دهندگان و گیمرها بوده تا هم بازخوردهای منفی و مثبت دیده شود و هم بازیکنان از وضعیت بازی مطلع شوند. اما پیچیدگی‌های روبه‌رشد صنعت بازی‌های کامپیوتری باعث شده تا استودیوهای سازنده از ارائه دمو برای عناوین خود صرف‌نظر کنند. اما حالا اختراع جدید سونی قرار است این مشکلات را تا حد زیادی رفع کند.

اخیرا این شرکت ایده یک سیستم فراگیر برای ساده‌سازی فرآیند ساخت نسخه آزمایشی بازی‌ها به‌وسیله توسعه‌دهندگان ارائه کرده است. این سیستم قادر است وظیفه موردنظر را به‌شکلی سریع و راحت برای گیمرها ارائه دهد تا بخش‌های خاصی از گیم‌پلی عنوان موردنظر را امتحان کنند.

sony demo patent

در این سیستم، توسعه‌دهندگان می‌تواند از همان عناصر و اجزاء بازی اصلی، بخش‌هایی مثل گیم‌پلی، ماموریت‌ها، مراحل و شخصیت‌ها را در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به صرف هزینه خاصی، به‌عنوان دمو ارائه کنند تا به گیمرها اجازه دهند آن را به‌صورت دانلودی یا استریم ابری (Cloud Streaming) تجربه کنند.

در این سیستم، راه‌حلی برای ارائه یک یا چند نسخه آزمایشی از بازی در قالب «فعالیت‌ها» توسعه‌داده‌شده است. به‌بیانی بهتر، در این سیستم یک فایل آزمایشی ایجاد می‌شود که توسعه‌دهنده می‌تواند یک یا چند بخش از بازی اصلی را در قالب نسخه آزمایشی آن ارائه دهد.

این اختراع جدید سونی می‌تواند بسیاری از تیم‌های توسعه‌دهنده بازی‌های بزرگ و حتی گیمرها را به ساخت ایجاد نسخه‌های دمو جهت جذب هرچه بیشتر مخاطبان، ترغیب کند. این سیستم با عنوان «دستگاه روش بازی‌های ویدیویی»، به‌جای توسعه یک ساختار جداگانه برای دمو، با استفاده از همان عناصر بازی اصلی، یک گیم‌پلی برای نسخه‌های آزمایشی می‌سازد.

sony demo patent

همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند اصطلاحا هر یک از فعالیت‌های موجود را برای قرارگیری در نسخه دمو بازی انتخاب کنند. هدف سونی از ساخت این سیستم این است که تولید دمو بازی‌ها که در حال حاضر به زمان و منابع زیادی نیاز دارد را ساده‌تر کند. چراکه این مشکل، مدت‌هاست توسعه‌دهندگان را از ساخت دمو بازی باز داشته است. بنابراین شرکت‌ها با استفاده از این سیستم جدید می‌توانند راهی سریع برای جلب نظر مخاطبین پیدا کنند.

بخش جذاب این اختراع، آن‌جایی است که قابلیتی نیز برای بازیکنان جهت ساخت نسخه‌های آزمایشی از بازی‌های خود (با استفاده از عناصر مستقل موجود در بازی) و اشتراک‌گذاری آن‌ها ارائه شده است. با این حال، این اختراع نیازمند اقدامات حفاظتی متعددی جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی (مثل محدود‌کردن تعداد دموهای قابل‌ساخت، اعمال محدودیت‌های زمانی و دیگر موارد) است.

source

توسط wisna.ir