در حالی که فشارهای ناشی از هزینههای روزافزون زندگی بر صنعت سرگرمی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، گزارش جدیدی نشان میدهد که آیندهی صنعت بازی ویدیویی روشن است؛ صنعتی که همین حالا نیز درآمدی بیشتر از صنایع موسیقی و فیلم دارد.
گزارش جدید تحلیلگران PwC پیشبینی کرده است که بازیهای ویدیویی در چند سال آینده، منبع اصلی رشد برای صنعت گستردهتر سرگرمی و رسانه خواهند بود. این شرکت در دوران فعلی عدم قطعیت اقتصادی، آینده صنعت بازی را «درخشان» توصیف کرده است.
گزارش PwC نشان میدهد که صنعت بازی، که در سال ۲۰۲۴ درآمد کل ۲۲۴ میلیارد دلاری داشته است، میتواند تا سال ۲۰۲۹ به نزدیک ۳۰۰ میلیارد دلار رشد کند. در حالی که سایر اشکال سرگرمی دیجیتال، بهویژه پلتفرمهای استریم که با کاهش هزینهکرد مصرفکنندگان در یک بازار اشباعشده مواجهاند، در حال افت هستند، صنعت بازی در برابر فشارهای اقتصادی مقاومتر عمل کردهاند.
PwC تنها شرکت تحلیلی نیست که آینده بزرگی برای بازیهای ویدیویی پیشبینی میکند. گزارشات دیگر نیز حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۸، ۴ میلیارد نفر، یعنی حدود نیمی از جمعیت جهان، به عنوان گیمر شناخته خواهند شد که این موضوع میتواند به موفقیت بیشتر این صنعت کمک کند.
source