با توجه به صحبت‌های مدیرعامل Epic Games، مشکلات رایج در عملکرد موتور Unreal Engine 5 به فرایند توسعه و بهینه‌سازی برای سخت‌افزارهای سطح پایین‌تر در مراحل آخر مربوط است.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در مصاحبه‌ای با نشریه کره‌ای This Is Game در جریان فستیوال سالانه Unreal Fest 2025، درباره مشکلات عملکرد و بهینه‌سازی موتور Unreal Engine 5 صحبت کرد. او دلیل اصلی عملکرد ضعیف بازی‌های ساخته‌شده با این موتور را فرآیند توسعه و اولویت‌بندی مراحل توسعه عنوان کرد. ظاهراً بسیاری از توسعه‌دهندگان کار روی بازی‌ها را با سخت‌افزارهای سطح بالا آغاز کرده و بهینه‌سازی و تست برای سخت‌افزارهای سطح پایین‌تر را به مراحل نهایی توسعه موکول می‌کنند. سوئینی اظهار داشت:

بهینه‌سازی کار آسانی نیست و باید در مراحل اولیه فرآیند توسعه انجام شود. شرکت Epic مشغول حل این مشکل است. اولین اقدام، بهبود پشتیبانی موتور Unreal Engine 5 و افزودن ویژگی‌های خودکار برای دستگاه‌های مختلف است تا کار توسعه‌دهندگان را سریع‌تر و آسان‌تر کند. اقدام دوم، بهبود مهارت توسعه‌دهندگان با ارائه آموزش‌های مخصوص بهینه‌سازی و افزایش آگاهی درباره ضرورت شروع زودهنگام بهینه‌سازی در فرآیند توسعه است.

سوئینی در پایان خاطرنشان کرد که با پیچیده‌تر شدن بازی‌ها نسبت به ده سال گذشته، مشکلات بهینه‌سازی دیگر نمی‌توانند فقط در سطح موتور حل شوند؛ بنابراین توسعه‌دهندگان بازی و توسعه‌دهندگان موتور باید برای حل این ایرادات با هم همکاری کنند.

source

توسط wisna.ir