در حالی که بازی Anthem در ماه ژانویه سال ۲۰۲۶ از دسترس خارج خواهد شد، اطلاعات جدیدی از پشت‌پرده‌ی توسعه‌ی آن منتشر شده که نشان می‌دهد حتی خود EA هم در ماه‌های پایانی، انتظار موفقیت چندانی از این عنوان نداشت. ویدیوهای مصاحبه جدید از مارک دارا (Mark Darrah)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سابق BioWare، جزئیاتی از مشکلات ساخت این بازی را فاش کرده‌اند.

در حال حاضر، با توجه به اینکه Anthem قرار است در ژانویه از دسترس خارج شود، می‌توان گفت واکنش عمومی به این بازی شوتر لایو سرویس، عمدتاً ناامیدکننده بوده است. حال به نظر می‌رسد در مراحل پایانی توسعه‌ی بازی، حتی خود BioWare نیز چندان از این موضوع شگفت‌زده نشده بود.

دارا دو ویدیو در قالب مجموعه‌ای با عنوان «چه شد که Anthem این‌گونه شد» منتشر کرده و در آن‌ها به دلایل شکست بازی پرداخته است. او این شکست را به مجموعه‌ای از مشکلات نظیر «سوء‌برداشت درباره‌ی بازی‌های چندنفره» و «ضعف‌های بنیادی در روایت داستان» نسبت داده است.

در جدیدترین ویدیو، دارا عامل دیگری را نیز مطرح می‌کند:

نبود منابع پردازشی اختصاصی باعث شد بازیکنان نتوانند اطلاعات دقیق درباره‌ی لوت‌ها و تجهیزات خود را در میدان نبرد مشاهده کنند. متأسفانه BioWare زمانی متوجه شد که این یک مشکل بزرگ خواهد بود که دیگر خیلی دیر شده بود. خیلی از اساس‌های کار ما بر اساس فرضیاتی ساخته شدند که بعداً نادرست از آب درآمدند.

او ادامه می‌دهد:

تا سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۸، یعنی فقط چند ماه قبل از انتشار Anthem، همه‌ی ما می‌دانستیم که این بازی در حال سوختن است و بخشی از این فرآیند این بود که رهبری که کنترل چتر مدیریتی BioWare را در دست داشت، هدف‌گذاری متاکریتیک را برای Anthem تغییر داد.

ما قبلاً هدف مشخصی در متاکریتیک نداشتیم، اما حالا به‌وضوح به ما اعلام شده بود که هدف ما عنوانی با امتیاز در محدوده‌ی ۷۰ است. در حالی که بازی‌های BioWare همیشه عملکرد و هدفشان در محدوده‌ی ۹۰ بود و هدف‌گذاری بالای ۹۰ می‌تواند واقعاً دردسرساز و بسیار سخت باشد، چون در برخی موارد، این موضوع خارج از کنترل [توسعه‌دهنده] است.

دارا در ادمه صحبت‌هایش بیان می‌کند:

اگر ما یک بازی عالی بسازیم و فقط سه نقد دریافت کنیم، دو تا با امتیاز ۹۵ و یکی با امتیاز ۷۵، همان نقد ۷۵ کافی است تا امتیاز بازی را از محدوده‌ی ۹۰ پایین بکشد، زیرا جای ترقی زیادی در آن محدوده وجود ندارد. بنابراین، مگر اینکه تعداد زیادی امتیاز ۱۰ از ۱۰ بگیرید، حفظ امتیاز بالای ۹۰ واقعاً سخت است.

Anthem اکنون با امتیاز ۵۹ در متاکریتیک قرار دارد که احتمالاً به همان اندازه که بازتابی از طراحی اصلی بازی است، بازتابی از نارضایتی نسبت به مشکلات عملکردی، نبود محتوای مناسب و قابل توجه برای ساعات پایانی بازی و در نهایت تصمیم به توقف توسعه و خاموش کردن سرورهاست.

source

توسط wisna.ir