جوان آنلاین: معاون شرکت ملی پست با اشاره به وجود اشکالات سیستمی و فرایندی متعدد درباره محصولات حاوی کارت سوخت که چالشهایی را برای این شرکت ایجاد کرده است، گفت: قرارداد ما با شرکت پخش و پالایش تا پایان سال۱۴۰۲ بوده و بیش از پنج ماه است پیگیریهای متعددی برای حل مسائل سیستمی انجام دادهایم.
به گزارش «جوان» به نقل از ایسنا، محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره فرایند توزیع کارتهای هوشمند سوخت اظهار کرد: رویه اجرایی موضوع محصولات حاوی کارت سوخت اشکالات سیستمی و فرایندی متعددی از قبل داشته است.
وی افزود: به طور مثال ارتباط ما با مجموعه شرکت پخش و پالایش و دستگاههای دیگری که در زمینه تولید کارت سوخت همکاری میکنند، ارتباط سیستمی و وبسرویسی نیست. آدرسها و نشانیها دقیق نیستند و چالشهای بسیاری از منظر تغییر نشانیهای ناقص، نبود یک ارتباط سیستمی، عدمتحویل و تحول مشخص مرسولات و همینطور فرایند فعالسازی کارتهای سوخت که بر اساس چهار رقم پایانی کد ملی بوده، برای ما که در ارتباط مستقیم با مردم هستیم، ایجاد کرده است. احمدی تأکید کرد: بیش از یک سال است پیگیریهای مستمری با دوستان شرکت پخش فرآوردههای نفتی داشتهایم که این موضوع حل شود. سال جدید عملاً بخشی از فرایند کارت سوخت با اضافهشدن ثبتنام الکترونیکی تغییر کرد. ما کارتها را از تهران تحویل میگرفتیم، در حالی که اکنون بخشی از کارتها را باید از شیراز دریافت کنیم. در نهایت بخشی از خواستهها و نیازهای فرایندی ما را دوستان با پیگیریهای مستمر قبول کردند که حل شود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با بیان اینکه خدمات این مجموعه نسبت به رویه گذشته تغییر میکند، تشریح کرد: همچنین مسئولیت دستگاههای تأثیرگذار هم تغییر میکند، بنابراین ما قراردادی که با شرکت پخش و پالایش داشتیم برای تا پایان سال۱۴۰۲ بوده و ما بیش از پنج ماه است پیگیریهای متعددی برای رفع مسائل سیستمی انجام دادهایم و همزمان با پذیرفتن این موضوع با شرایط قبل بدون قرارداد به شرکت پخش خدمت ارائه میدهیم.
وی تصریح کرد: متأسفانه از یک جایی به بعد این شرکت به دلیل نداشتن قراردادهای حقوقی و چالشهایی که مشکلات فرایندی برایش به وجود آورده عملاً تبعات اجرایی و حقوقی برایش داشته است. به نظر میرسد تقلیل موضوع فرایندی و کارهایی که داشتهایم به مسئله نرخ در حق همکاران من در شرکت ملی پست بیانصافی است که از ابتدای این طرح صادقانه با چالشهای اجرایی با مردم مواجه بودهاند. در حال حاضر همه کارتها و محصولاتی که قبل از شهریور گرفتهایم، در باجههای معطله به مردم خدمات میدهیم.
احمدی گفت: مسئله این است که از یک جایی به بعد با استدلال مشخص مسائل سیستمی حل شود، همچنین ارادهای باید وجود داشته باشد که در چارچوب روابط اجرایی قرار داد حقوقی ما منعقد و تکلیفمان مشخص شود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: ما در حال حاضر تمام کارتهای سوختی را که تحویل گرفتهایم، به مردم تحویل میدهیم، اما از شهریور ماه به دوستان چند بار اعلام کردهایم اگر قرارداد منعقد نکنند، نمیتوانیم محصولات جدید را بگیریم.
وی که در یک گفتوگوی رادیویی صحبت میکرد در پایان گفت: اساساً از سال۱۳۹۵ به بعد اپراتورهای خصوصی در زمینه ارائه خدمات پستی در سطح کشور فعال هستند و هیچ انحصاری در شرکت ملی پست وجود ندارد و علاقهمندیم در زمینه مردمیسازی، دوستان مرکز پخش از طریق بخش خصوصی کار خود را انجام دهند، بنابراین تصور انحصاری در شرکت ملی پست وجود ندارد.
source