ساعت 24 – حافظه تاریخی سرزمین و کشور ایران انباشتی از روزهای غمگین و غصه‌دار است. ایرانیان به این دلیل که شهروندانی با پیشینه قدیمی هستند و تاریخی پرفراز‌وفرود را دارند نشان داده‌اند می‌توانند با بردباری و مدارا و نگهداری از آموزه‌های تاریخی و ملی و مذهبی پس از هر رخداد ناجور سرپا شوند و بر نگهداری این سرزمین و آموزه‌های آن پا‌فشاری کنند.

ایرانیان نیک می‌دانند پس از اینکه نظام سیاسی شاهی از ایران رخت بربست و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد ماهیت رخدادهای سیاسی داخلی و سیاست خارجی آن با دوران پیش از استقرار جمهوری اسلامی متفاوت شده است. روند سیاست خارجی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بوده و هست که با نظم جهانی که از سوی اندیشمندان و نظام‌های سیاسی غربی از در مخالفت در آمده و کوشش کرده این نظم موجود را که برپایه آموزه‌های فلسفه غربی بنا نهاده شده است، شکست دهد.

واقعیت این است که در این نبرد 45ساله میان نظام سیاسی جمهوری اسلامی و غرب به رهبری ایالات‌متحده آمریکا برقرار بوده و هست شکست‌ها و پیروزی‌هایی برای نظام جمهوری اسلامی رقم خورده است. رهبران و گردانندگان جمهوری اسلامی باور دارند در معدل‌گیری شکست و پیروزی‌های این نبرد شمار پیروزی‌ها بیشتر بوده است. از سوی دیگر شهروندان ایرانی هستند که باور دارند نباید گفت جمهوری اسلامی شکست‌ناپذیر است و ایرانیان می‌دانند که وضعیت امروز ایران به لحاظ مادی نباید در نقطه‌ای باشد که امروز هست.

ایرانیان باور دارند که در روند و فرآیند نبرد با آمریکا روزهای شاد و روزهای اندوهگینی داشته‌ایم و این روزها یکی از غمگین‌ترین روزهاست. ایرانیانی که باور دارند مرگ 50 معدنکار زحمتکش در ژرفای زمین و نیز شهادت سیدحسن نصرالله متحد لبنانی ایران و فرمانده حزب‌الله لبنان از غمگین‌ترین روزهای ایران است. ایرانیان از مدیران انتظار دارند این روزها مدارا، بردباری و تدبیر بیشتری نسبت به دوره‌های سپری‌شده نشان داده و در هنگام تصمیم‌گیری‌ها به روزگار ایران ارجمند بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دهند.

مدیران و گردانندگان ایرانی باید گونه‌ای رفتار کنند و تصمیم بگیرند که ایران‌زمین و شهروندان این مرزو‌بوم از روزهای غمگین دور و دورتر شوند. رفتارهای شتاب‌زده و گفتارهای حساب نشده را باید مهار کرد و نیز باید دستوری باشد که هرکس سر خود وعده انتقام و وعده‌های هیجان‌زا ندهد. ایران برای شاد بودن نیاز به مدارا دارد.

source

توسط wisna.ir