کوالالامپور، پایتخت مالزی، بین المللی ‌ترین و آبادترین شهر این کشور به شمار می‌ رود. با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جنوب شرق آسیا محسوب می ‌شود. این شهر دیدنی، با ترکیبی از فرهنگ‌ های مختلف، آرامشی متفاوت و آسایشی مدرن را به بازدیدکنندگان خود ارائه می ‌دهد. در این راهنما، به معرفی محبوب ترین جاهای دیدنی کوالالامپور خواهیم پرداخت.

کوالالامپور در طول تاریخ، به عنوان یک شهر مهم تجاری و مرکز مالی شناخته شده است. با ساختمان‌ های بلند و معماری مدرن، این شهر به یکی از نمادهای توسعه و پیشرفت در منطقه تبدیل شده. اما علاوه بر جاذبه ‌های مدرن، کوالالامپور همچنین از تاریخ و فرهنگ غنی خود نیز بهره می ‌برد. از بازارهای محلی سنتی گرفته تا آثار تاریخی و فرهنگی، این شهر دیدنی به گردشگران تجربه ‌ای چندگانه را ارائه خواهد داد.

با توجه به تنوع و جذابیتی که کوالالامپور ارائه می ‌دهد، مطالعه این راهنما برای خوانندگانی که قصد سفر به این شهر را دارند، ضروری است. این راهنما به شما امکان می ‌دهد تا جاهای دیدنی مهم کوالالامپور را شناسایی کرده و برنامه ‌ریزی مناسبی برای سفرتان داشته باشید. از بازدید از برج های دوقلو پتروناس، که یکی از نمادهای شهر است گرفته تا بازدید از معابد و بازارهای محلی، کوالالامپور شما را در یک سفر فراموش ‌نشدنی همراهی خواهد کرد.

فهرست مطلب

لیست جاهای دیدنی کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت مالزی، یک شهر پویا و پرانرژی است که با ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ ‌های مختلف، آرامش طبیعت و ساختمان ‌های مدرن، گردشگران را به خود جذب می‌ کند. این شهر، خانه‌ برج های دوقلوی پتروناس، که یکی از برج‌ های نمادین جهان محسوب می ‌شوند و مراکز خرید فاخر و رستوران ‌های بین‌المللی است. همچنین، معابد تاریخی، بازارهای شلوغ و پارک ‌های زیبا نیز جزو جاذبه ‌های گردشگری این شهر محسوب می ‌شوند.

1- برج‌ های دوقلوی پتروناس – Petronas Twin Towers

Petronas Twin Towers





 

برج‌ های دوقلو  پتروناس یکی از محبوب ‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور در مالزی هستند. این برج‌ ها بلندترین سازه‌ های دوقلوی جهان هستند و از 88 طبقه تشکیل شده‌ اند. یک پل آسمانی میان برج‌ ها و مقر شرکت پتروناس و سایر قسمت ها اتصال را برقرار می کند.

این ساختمان شامل یک گالری هنر، دفاتر کاری، مراکز خرید، یک آکواریوم زیرآب و یک مرکز علمی است. برج‌ های دو قلی پتروناس به سبک اسلامی ساخته شده‌ اند و ویوی جذابی از سایر جاذب های گردشگری اطراف شامل پارک KLCC را به مراجعه کنندگان ارائه می دهن . بازدید از برج ‌ها به خصوص در شب به شدت توصیه می شود.

  • آدرس: Petronas Twin Tower, Lower Ground (Concourse) Level, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia

2- برج کی ال – Menara KL Tower

Menara KL Tower





 

برج کی ال یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور است که رقابت تنگاتنگی با برج ‌های دوقلو پتروناس دارد. این برج با ارتفاع 421 متر و ارائه چشم ‌اندازهای شگفت ‌انگیز از شهر از ارتفاع 276، ارتفاع بسیار بالاتری از نقطه دید SkyBridge برج‌ های پتروناس را به گردشگران ارائه داده و یکی از برجسته ترین مناطق دیدنی کوالالامپور است.

ساختمان برج کی ال با قسمت مخروطی و برجسته‌ ای که از هر نقطه ‌ای در کوالالامپور قابل مشاهده است و معماری اسلامی و پارسی، بسیار زیبا است. این برج دارای بلندترین رستوران متحرک جهان، یک تئاتر، استخرهای آبشاری، رستوران ‌های فست غود و فروشگاه ‌های متعددی است که قطعاً آن را به یکی از نقاط قوت جاهای دیدنی کوالالامپور تبدیل می ‌کند.

  • آدرس: 2 Jalan Punchak, Off, Jalan P. Ramlee, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia

3- محله چایناتاون – Chinatown

Chinatown





محله چایناتاون کوالالامپور به عقیدع بسیاری از گردشگران، از محبوب ترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. اینجا خانه‌ های چینی ناهموار در خیابان ‌ها و کوچه ‌های باریک، حلقه ‌های دود عود را از درب ها و پنجره ها به بیرون می فرستند.

این محل مخلوطی از فرهنگ‌ های محلی است، جایی که مجسمه ‌های خدایان هندو، معابد تائویستی و مناره‌ های مساجد در کنار هم در این محله پرسر و صدا واقع شده‌ اند. در چایناتاون کوالالامپور می‌ توانید از بهترین غذاهای خیابانی، خرید و تفریحات شبانه لذت ببرید. همچنین می ‌توانید بازارهای شبانه مانند بازار شب پتالینگ جایا (Petaling Jaya) و بازار شب مادراس لین (Madras Lane) را پیدا کنید.

غذاهای خیابانی بخش قابل توجهی از فرهنگ غذایی کوالالامپور هستند و چشم ‌انداز قابل ملاحظه در چایناتاون گواه این ادعا است. منطقه اصلی چایناتاون پر از غرفه ‌های غذاست. در ساعت شب، چشم ‌انداز منطقه شگفت ‌انگیز تر هم می ‌شود. سیخ های چوبی مرغ ساته، میوه دوریان و پیراشکی های چینی برخی از خوشمزه ترین غذاهای محلی هستند که پیشنهاد می کنیم حتما آن ها در چایناتاون کوالالامپور امتحان کنید. همچنین لاکسا کاری در بازار مادراس، بهترین لاکسا (نوعی خوراک نودل چینی) در بازار را ارائه می هد که قطعاً باید یک بار آن را تجربه کنید.

فعالیت‌ های مذهبی متعددی در چایناتاون برگزار می شود، جایی که مکان ‌های مختلف برای عبادت به راحتی قابل دسترسی هستند. معابد زیبایی از قبیل معابد هندو در کنار معابد تائویستی چینی و مناره‌ های مسجدها قرار دارند. ورود به تمامی مکان‌ های مذهبی برای گردشگران بلامانع است؛ با این حال، برای احترام به فرهنگ این کشور لازم است با لباش پوشیده وارد این اماکن شوید.

  • آدرس: Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
همچنین بخوانید :

4- غارهای باتو – Batu caves

Batu caves





مسیری با ۲۷۲ پله‌ به این معبد با عمر 100 ساله در میان کوه‌ های آهکی می ‌رسد. این معبد یکی از محبوب‌ ترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. اینجا سه غار بزرگ و غارهای کوچک متعددی وجود دارد که دیواره ‌ها و مجسمه ‌های جذابی در داخل آن ها نصب شده ‌اند.

از بین این غارها، غار کاتدرال (Cathedral Cev) بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خاطر آسمان ‌خراش قوسی با ارتفاع ۱۰۰ متر و چندین مجسمه هندو در داخل خود جلب می ‌کند. دیگر غارها گالری هنری و موزه هستند که دارای مجسمه ‌ها و نقاشی ‌های باستانی می ‌باشند.

  • آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia
همچنین بخوانید :

5- ساختمان سلطان عبدالصمد – Sultan Abdul Samad Building

Sultan Abdul Samad Building





ساختمان سلطان عبدالصمد یک ساختمان به سبک معماری مغربی در میان میدان مِردِکا و باشگاه رویال سلانگور در کوالالامپور، مالزی است. این ساختمان یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور و بخش مهمی از گنجینه های هنری بین المللی است. این بنای دیدنی ترکیبی است از آجرهای قرمز، قوس ‌های شگفت ‌انگیز و یک برج ساعتی بلند.

این ساختمان در واقع نمادی از بزرگی و صلابت است. هدف اصلی ساخت این ساختمان، اختصاص آن به سلطان سلانگور بوده است. با این حال، چند سال پس از ساخت، این مکان تبدیل به محلی برجسته برای حقوقدانان و قضات شد. ساختمان سلطان عبدالصمد به عنوان مکانی محبوب برای دادگاه ‌های عالی، دادگاه ‌های فدرال، دادگاه ‌های استیناف در مالزی عمل کرد. این دادگاه ‌ها در ادامه به پوتراجایا منتقل شدند. امروزه، این ساختمان محل وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی است.

اهمیت ساختمان سلطان عبدالصمد محدود به معماری با تاریخ غنی و صحنه سیاسی آن نیست. زیبایی ظاهری این ساختمان با فضای خاص آن به گونه ‌ای منحصربفرد ترکیب شده و این سازه تاریخی را به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کوالالامپور تبدیل می‌ کند. با بیش از یک قرن تاریخ غنی، ساختمان سلطان عبدالصمد بخشی جدایی‌ن اپذیر از شهر کوالالامپور است.

  • آدرس: Jln Raja, Kuala Lumpur City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

6- جالان آلور – Jalan Alor

Jalan Alor





جالان آلور یکی از قطب های غذاخوری کوالالامپور است که با رستوران‌ ها و غرفه ‌های غذایی متعدد از مردم محلی و گردشگران پذیرایی می کند. این منطقه یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور برای مسافران و علاقه مندان به فرهنگ و عکاسی است. اینجا همچنین یکی از پرمخاطب‌ ترین مراکز غذاهای خیابانی در سراسر جهان است که در آن می ‌توانید با بهترین قیمت ها، محصولات و غذاهای متنوعی را تجربه کنید.

تاریخچه این هم در نوع خود جالب است. مکانی که پیش تر به عنوان منطقه قرمز اعلام شده بود، اکنون به مقصدی برگزیده برای کسانی که می‌ خواهند غذاهای بومی را با قیمت مناسب تجربه کنند، تبدیل شده است. تجربه سنتی که این مکان به گردشگران ارائه می ‌دهد، به طور مستقیم در تضاد با مناطق گردشگری مدرن شهر کوالالامپور است.

فروشندگان خیابانی در هر دو طرف این خیابان به طوب 500 متر شب های این منطقه را پر ار سحر و جادو می کنند. جالان آلور همچنین دارای مراکز ماساژ و بارهایی است که باعث جذب بازدیدکنندگان به این منطقه می ‌شوند.

تمام کسانی که از این مکان بازدید می ‌کنند، تجربه‌ ای خیره‌ کننده و واقعی از شهر کوالالامپور با فروشندگان پرسر و صدا و جمعیت در حال گفتگو و خوشحال را خواهند داشت. فریادهای فروشندگان خیابان، عطرها و طعم‌ هایی که از هر گوشه به مشام می رسند و حرکت بی وقفه اجاق ‌های جالان آلور را در هیچ قسمت دیگری از مالزی نخواهید یافت.

  • آدرس: Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

7- آکواریوم کی ال سی سی – Aquaria KLCC

Aquaria KLCC





یکی از مکان ‌های دیدنی برتر کوالالامپور، آکواریا است که یکی از بزرگ ترین آکواریوم‌ های جنوب شرق آسیا محسوب می ‌شود. این مکان خانه بیش از 150 گونه و 5000 نوع مختلف از جانداران دریایی است. برخی از جاذبه ‌های محبوب آکوراریا شامل ببر کوسه ها، اسب‌ های دریایی، مارهای دریایی، ماهیان زیبای رنگارنگ مرجانی، حوضچه آمازون و صخره های های مرجانی است.

همچنین می‌ت وانید فعالیت‌ های تغذیه ماهیان را نیز اینجا در یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کوالالامپور مشاهده کنید. این جاذبه برای همه سنین مناسب

  • آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre, Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

8- باغ وحش برج کی ال – KL Tower Mini Zoo

KL Tower Mini Zoo





این باغ وحش که در قلب برج KL واقع شده، یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور برای همه، از جمله کودکان است. این باغ وحش خانه حیواناتی مانند میرکت ها، روباه‌ های گوش بلند، راکون ‌ها، فالابلا (کوچکترین نژاد اسب جهان) و بسیاری حیواتنات دیگر است.

پیشنهاد می کنیم از هر هشت منطقه مختلف این باغ وحش بازدید کنید. هر بخش به نحوی طراحی شده‌ تا محیط طبیعی زندگی حیوانات را بازسازی کند. تمام حیوانات در منطقه مخصوص خود نگهداری می ‌شوند و تصاویر و توصیفاتی از آن ها نیز وجود دارد. همچنین می‌ توانید با حیوانات عکس بگیرید و آن ها را نوازش کنید.

  • آدرس: Ground Floor, Menara Kuala Lumpur, WP, Jalan Puncak, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia

9- بازار مرکزی – Central Market

Central Market





بازار مرکزی کوالالامپور یک مقصد بسیار معروف برای گردشگران است و به نمادی از این شهر تبدیل شده است. این بازار که در مرکز شهر واقع شده ، از سال 1888 وجود دارد. این بازار به عنوان یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور در دهه 1980 بازسازی شد.

بازار مرکزی که به نام پاسار سِنی هم شناخته می‌ شود، بهشتی برای علاقه ‌مندان به هنر و خرید است. صدها غرفه با صنایع دستی اصیل، بوتیک ‌های شگفت ‌انگیز و انواع بی ‌شماری از سوغات ها به صورت غیرمتمرکز در خیابان‌ های این بازار قرار دارند. این بازار به عنوان یک نماد فرهنگی مهم برای شهر کوالالامپور و کشور مالزی شناخته می ‌شود و اغلب با Fisherman’s Wharf در سان فرانسیسکو و Covent Garden در لندن مقایسه می‌ شود.

علاوه بر غرفه‌ ها و غذاهای بی‌پایان، بازار مرکزی همچنین یک مکان مهم برای برگزاری جشنواره ‌ها و رویدادهای فرهنگی مانند سال نو چینی، هاری رایا و جشن هندی دیوالی است. اگر در طول این رویدادها از این منطقه بازدید کنید، شاهد برگزاری نمایشگاه‌ ها و رویدادهای فرهنگی شگفت انگیزی خواهید بود. این بازار به راحتی از طریق اتوبوس، قطار و تاکسی از تمامی نقاط شهر قابل دسترسی است.

  • آدرس: Lot 3.04-3.06, 06, Jalan Hang Kasturi, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

10- پناهگاه فیل های کوالاگاندا – Kuala Gandah Elephant Sanctuary

Kuala Gandah Elephant Sanctuary





در روستای کوچک لانچانگ، یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور، یعنی پناهگاه فیل های کولاگاندا را خواهید یافت. این مکان برای کودکان و والدین بسیار جذاب است. بسیاری از فیل ‌های یتیم اینجا بزرگ شده و پناه و محافظتی برای آن ها فراهم شده است.

در ۲۵ سال گذشته، کادر این مجموعه در تلاش برای بازگرداندن فیل ‌های وحشی به محیط زیست طبیعی خود بوده و توانسته ‌اند ۴۰۰ فیل را به خانه های شان برگردانند. اینجا یکی از بهترین مکان‌ ها برای روبرو شدن با فیل ها و کسب اطلاعات در رابطه با حفاظت از حیوانات است.

  • آدرس: 28500 Lanchang, Pahang, Malaysia

11- موزه هنر 3 بعدی ایلوژن – Illusion 3D Art Museum

Illusion 3D Art Museum





در موزه هنر ۳ بعدی ایلوژن، یک دیگر از جاذبه های گردشگری معروف کوالالامپور، دنیای واقعیت مجازی را کاوش کنید. اینجا در یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کوالالامپور، می توانید ۳۸ اثر برجسته دست ساز را در موضوعات مختلف مانند زامبی‌ ها، مشاهیر، ماجراجویی ‌ها و سایر موضوعات مشاهده کنید.

همچنین، موزه هنر 3 بعدی ایلوژن شما را از طریق استودیوی ویدئویی AR به دنیای واقعیت مجازی منتقل می ‌کند، جایی که می‌ توانید با انواع حیوانات مانند دایناسورهای انقراض یافته، فیل‌ ها و خرس های قطبی تعامل کنید.

  • آدرس: Lot 4.01-4.03, Second Floor Central Market Annexe, Jalan Hang Kasturi, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Malaysia

12- باغ‌ های گیاه شناسی پِردانا – Perdana Botanical Gardens

Perdana Botanical Gardens





سفر شما به کوالالامپور بدون بازدید از ای ن مقصد زیبا کامل نخواهد بود. باغ‌ های گیاه شانی پردانا به‌ ویژه به ‌خاطر باغ‌های ارکیده که در مساحتی بالغ بر ۱۰٬۰۰۰ مترمربع گشترده شده و ۸۰۰ نوع ارکیده‌ ها، فواره ‌های ساختگی، باغ ‌های سنگی و مسیرهای پیاده ‌روی روستایی را در خود جای داده، معروف است.

باغ هیبیسکوس نیز به ‌خاطر بازدید از گل ملی مالزی که در اینجا به فراوانی رشد می ‌کند، بسیار پرطرفدار است. بهترین زمان برای بازدید ازباغ‌ های پردانا در روزهای آخر هفته است که منطقه پر از گردشگرانی است که به فعالیت ‌های مختلف مشغول هستند و برای یک روز خوش ‌گذرانی لذت ‌بخش دور هم جمع می ‌شوند. همچنین می ‌توانید در کافه ‌های اینجا از نوشیدنی ها و تنقلات سبک لذت ببرید.

  • آدرس: Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

13- پارک کی ال سی سی – KLCC Park

KLCC Park





پارک KLCC یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور است و هدف از طراحی آن به ارمغان آوردن حسی از سبزی و طبیعت در اطراف برج‌ های پتروناس است. این پارک با مساحت ۵۰ هکتار به همراه دریاچه مصونی جذابش، به سرعت به یک جاذبه گردشگری مجبوب در کوالالامپور تبدیل شد. با  حضور در این مکان، می ‌توانید از نمایش آبی منحصر به فردی که به طور منظم برگزار می‌ شود، بازدید کنید.

علاوه بر این، استخرهای بازتاب ‌دهنده، آبشارها، بیش از ۱۹۰۰ درخت بومی، مسیر پیاده ‌روی طولانی، میادین بازی کودکان و مجسمه‌ های دیدنی نیز در انتظار شما هستند. بدون شک، بازدید از پارک KLCC یک تجربه جذاب برای شما و عزیزان تان خواهد بود.

  • آدرس: KLCC, Lot No. 241, Level 2, Suria, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia
همچنین بخوانید :

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کوالالامپور

بلندترین برج کوالالامپور کدام است؟

مِردِکا ۱۱۸ بلندترین ساختمان در مالزی و جنوب شرق آسیا است.

بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور برای کودکان کدام است؟

باغ وحش برج KL و موزه هنرهای سه بعدی ایلوژن، از محبوب ترین جاهای دیدین کوالالامپور برای کودکان به شمار می روند.

پارک KLCC در کدام منطقه کوالالامپور واقع شده؟

پارک دیدنی KLCC در نزدیکی برج های معروف پتروناس کوالالامپور واقع شده است.

جمع بندی

کوالالامپور پایتخت مالزی و یک شهر پرجاذبه برای گردشگران است. این شهر با معماری مدرن، برج ‌های بلند، مساجد زیبا و بازارهای رنگارنگ خود، همه ‌چیز را برای تجربه فرهنگ مالزی در اختیار گردشگران قرار می دهند. برج های دوقلوی پتروناس، یکی از نمادهای شهر و طراحی شده به شکل دو برج بلند که با پلی به هم متصل شده‌ اند، جذابیت بسیاری دارد.. همچنین چایننا ‌تاون، با فروشگاه‌ ها و رستوران ‌های محلی متعدد، فرصتی عالی برای تجربه غذاها و خریدهای محلی را فراهم می ‌کند. این موارد تنها چند نمونه از جاهای دیدنی کوالالامپور هستند که این شهر را به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل کرده ‌اند. شما تجربه بازدید از کدام یک از جاهای دیدنی کوالالامپور را داشته اید؟

source

توسط