علیرضا فرجی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مُهر با اشاره به موضوع دود غلیظ در این شهر اظهار کرد: طی تماس‌های تلفنی مکرر شهروندان مبنی بر پراکنش آلودگی نوعی دود در محیط شهر، کارشناسان محیط زیست، شهرداری و آتش نشانی مهر رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: ضمن تماس تلفنی با اعضای شورای شهر و گشت شهرداری شهر و محیط زیست جهت بازدید و مشخص کردن عامل و علل آلودگی، مسئولان مرتبط عازم سطح شهر شدند و ضمن گشت در نقاط مختلف شهر در نهایت متوجه آتش سوزی بقایای کشاورزی در داخل یکی از باغ‌های حاشیه شهر شدند.

فرجی اضافه کرد: این آتش سوزی به دلایل نامعلوم رخ داده و چندین تن کاه و بقایای کشاورزی دچار آتش سوزی شده بود که به دلیل اهمیت موضوع برای خاموشی آتش اقدام شد و نیرو‌های آتش نشانی در محل حاضر شدند.

او گفت: به منظور پیشگیری از عواقب بعدی، موضوع به اطلاع دادستان شهرستان مهر رسید و مسئولان قضایی از آتش سوزی در باغ و موضوع آلودگی دود ایجادشده در محیط شهر آگاه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان مهر افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، این آتش سوزی تا ساعت یک بامداد در شهر مهر ادامه داشت و در نهایت با تلاش نیرو‌ها مهار شد.

او از همه کشاورزان، باغداران و بهره برداران کشاورزی خواست از هرگونه اقدام شامل آتش سوزی ضایعات باغی و بقایای کشاورزی و استفاده از کودمرغی فرآوری نشده که باعث آلودگی شدید هوا، خاک و آب‌های زیرزمینی می‌شود، پرهیز کنند.

فرجی یاد آور شد: اداره حفاظت محیط زیست موظف است در صورت مشاهده، به منظور پیشگیری از عواقب بعدی آن که در آینده متوجه جوامع خواهد شد، اقدام کنندگان آتش سوزی را شناسایی کند و برای مجازات به مراجع قانونی تحویل دهند.

source

توسط