هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

رویداد ۲۴ | برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟ لپ تاپ برای دانشجویان، کاربران خانگی، مهندسان و گیمرها می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد به شرط اینکه مدل مناسب با نیاز و نوع کارکرد خود را انتخاب کنید. یک راهنمای خرید لپ تاپ مناسب می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد تا بتوانید بهترین مدل را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به این موضوع که در خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم می پردازیم، پس اگر به دنبال یک لپ تاپ مناسب با نیاز خود هستید تا آخر این متن آموزشی همراه ما بمانید.

نوع کاربری لپ تاپ

اولین موردی که در هنگام خریدن لپ تاپ باید به آن توجه کنید، نوع کاربری است. شرکت های تولید کننده، لپ تاپ های خود را در انواع کاربری معمولی، کاربری نیمه حرفه ای و حرفه ای روانه بازار می کنند که با توجه به نوع فعالیت خود می توانید انتخاب کنید کدام مدل برای شما بهتر است. اگر هدف شما از خریدن لپ تاپ استفاده برای کارهای اولیه و معمولی مانند وبگردی، تماشای فیلم و چک کردن ایمیل است، یک لپ تاپ با سخت افزار پایه مناسب شما است.

اما اگر از لپ تاپ برای کارهایی همچون ویرایش عکس، طراحی گرافیکی و کار با اسناد استفاده می کنید، یک لپ تاپ با پردازنده و رم قوی‌تر انتخاب بهتری است. همچنین اگر از لپ تاپ برای کارهای سنگین مانند طراحی 3D، گیم، تدوین و یا برنامه نویسی بازی و شبیه سازی استفاده می کنید، قطعا به یک لپ تاپ با سخت افزاری قدرتمند و خنک کننده‌ای حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهترین برند لپ تاپ کدام است؟

دومین نکته در انتخاب لپ تاپ، انتخاب برند مناسب است. برندهای مختلفی از جمله Dell، HP، Apple، Lenovo، ASUS و Acer در زمینه لپ تاپ فعالیت می‌کنند که هر کدام مدل های مختلفی با انواع کاربری متفاوت عرضه می‌کنند. برندهای مذکور هرکدام مزایا و معایب خود را دارند که در مقاله بهترین مارک لپ تاپ به این موضوع پرداخته شده است و با مطالعه آن می توانید اطلاعات کاملی در مورد برندهای لپ تاپ کسب کنید.

سیستم عامل مناسب برای لپ تاپ

سیستم عامل ویندوز محبوب ترین سیستم عامل برای لپ تاپ است که طیف وسیعی از برنامه و درایورها را ارائه می دهد و همچنین در انواع برند نیز قابل دسترس است. سیستم عامل macOS نیز مختص لپ تاپ های اپل است که به دلیل رابط کاربری آسان و عملکردی روان شناخته شده است و البته هیچ لپ تاپی به غیر از مک بوک اپل با سیستم عامل macOS قابل دسترس نیست.

ناگفته نماند لپ تاپ هایی با سیستم عامل ChromeOS مبتنی بر مرورگر نیز عرضه می شوند که ارزان قیمت هستند و طراحی باریکی دارند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش نیز از دیگر مواردی است که در راهنمای خرید لپ تاپ باید به آن پرداخت. در واقع صفحه نمایش ارتباط مستقیمی با میزان بهره وری شما دارد و باید اندازه صفحه نمایش را باتوجه به نیاز و نوع استفاده خود انتخاب کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ با کاربری معمولی و یا گیمینگ با صفحه نمایش عالی و قیمت مناسب هستند با توجه به مناسب بودن قیمت لپ تاپ لنوو دست دوم، این برند می تواند انتخاب مناسبی باشد. در ادامه اندازه مناسب صفحه نمایش برای هر نوع استفاده‌ای آورده شده است

  • لپ تاپ های 13 اینچی سبک و قابل حمل هستند. اگر همیشه در حال سفر هستید یا یک لپ تاپ برای یادداشت برداری سر کلاس و یا طراحی می‌خواهید، لپ تاپ 13 اینچ انتخاب مناسبی است.

  • لپ تاپ های 14 اینچی کمی بزرگتر از مدل‌های 13 اینچی هستند اما همچنان قابل حمل بوده و فضای بیشتری برای نمایشگر و کیبورد ارائه می‌دهند. این سری مناسب دانشجویان، برنامه نویسان برای ارائه پروژه‌های خود و همچنین کاربران تجاری است.

  • لپ تاپ‌های 15 اینچ بهترین تعادل را بین کارایی و قابل حمل بودن ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال لپتاپی با سخت افزاری قدرتمند و نمایشگر مناسب هستید، لپ تاپ 15 اینچ بهترین گزینه است که در انواع کاربری خانگی، اداری، دانشجویی، مهندسی و گیمینگ موجود است.

  • لپ تاپ های 16 اینچی دارای نمایشگری بزرگ با سخت افزاری قدرتمند هستند. نمایشگر 16 اینچ برای برنامه نویسان حرفه‌ای، مهندسین، تریدرها و کسانی که یک لپ تاپ با نمایشگر بزرگ و در عین حال قابل حمل می‌خواهند عالی است.

  • لپ تاپ های 17 اینچ بزرگترین و سنگین ترین لپ تاپ ها هستند و برای بازی یا کارهای حرفه‌ای که به فضای نمایشگر زیادی نیاز دارند مناسب هستند.

ناگفته نماند امروزه لپ تاپ های 18 اینچ با نوع کاربری گیمینگ و ورک استیشن نیز تولید می شوند که مناسب گیمرهای حرفه‌ای و رندرینگ هستند.

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

پردازنده مناسب

دیگر فاکتور خرید لپ تاپ پردازنده است که باید به آن توجه زیادی شود. در زیر آورده شده است که هر پردازنده‌ای برای چه کاری مناسب است.

  • پردازنده‌های Core i3 برای کارهای اولیه مانند وبگردی و تماشای فیلم مناسب هستند.

  • پردازنده‌های Intel Core i5 برای کارهای نیمه حرفه ای مانند ویرایش عکس، کار با اسناد و گیمینگ معمولی مناسب هستند.

  • پردازنده‌های Core i7 برای کارهای حرفه ای مانند ویرایش ویدیو، رندرینگ و گیمینگ مناسب هستند.

  • پردازنده‌های Core i9 نیز برای کاربران حرفه ای و پردازش سنگین مانند گیمینگ حرفه‌ای، رندرینگ سنگین، طراحی 3D مناسب هستند.

  • پردازنده‌های Ryzen جایگزینی برای پردازنده‌های Intel هستند که عملکرد مشابهی را با قیمت کمتر ارائه می دهند.

رم و حافظه ذخیره سازی

از دیگر مواردی که برای انتخاب لپ تاپ مناسب باید در نظر داشته باشید، رم و حافظه ذخیره سازی است. 4 گیگابایت رم برای کارهای اولیه کافی است، رم 8 گیگ نیز برای کارهای برنامه نویسی پایه، دانشجویان و گیمینگ معمولی مناسب است. اما اگر مشغول کارهای سنگین هستید بهتر است رم 16 گیگ یا در صورت داشتن بودجه بیشتر 32 گیگابایت و یا بیشتر را انتخاب کنید.

برای حافظه ذخیره سازی نیز اگر سرعت برای شما مهم نیست می‌توانید هارد HDD را انتخاب کنید که ارزان‌تر است. اما اگر سرعت برای شما مهم است، یک حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و یا یک مدل 256 گیگ در کنار HDD با ظرفیت 1 ترابایت و بیشتر می‌تواند ایدئال باشد.

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

کارت گرافیک

اگر کاربر معمولی هستید یک لپ تاپ با گرافیک یکپارچه می تواند جوابگو باشد اما اگر مشغول بازی و یا کارهای مهندسی هستید، گرافیک مجزا برای شما ضروری است. امروزه اکثر تولید کنندگان لپ تاپ هایی با گرافیک مجزا تولید می کنند که شما می توانید به اختیار خود بهترین لپ تاپ hp، ایسوس، MSI، دل و یا لنوو را انتخاب کنید.

سایر موارد مهم برای خریدن لپ تاپ

  • اگر از لپ تاپ در بیرون استفاده می کنید سعی کنید لپ تاپی با حداقل عمر باتری 8 ساعت تهیه کنید.

  • قبل از خرید لپ تاپ، نظرات کاربران و کارشناسان را بخوانید تا ببینید دیگران چه نظری در مورد آن دارند.

  • گارانتی لپ تاپ برای مدل های نو و تضمین اصالت و سلامت و مهلت تست برای لپ تاپ های استوک و کارکرده را در نظر بگیرید.

  • ممکن است بخواهید لوازم جانبی مانند کیف لپ تاپ، ماوس و محافظ صفحه نمایش را نیز خریداری کنید.

  • توجه داشته باشید لپ تاپ را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

  • لپ تاپی بخرید که برای چند سال بتوانید از آن استفاده مفید داشته باشید.

source

توسط wisna.ir