جوان آنلاین: یک نماینده مجلس معتقد است: دولت باید قدرت خود را نشان دهد، اگر دولت نتواند مسئله خلق پول غیرمولد شبکه بانکی را به سمت درستی هدایت کند، مشکلات حل نخواهد شد و قطعاً دولت با کمک مجلس در زمینه اصلاح روند خلق پول باید با اقتدار حرکت کند و تسهیلات بانکی با سیاست‌های نظام تناسب داشته باشد و این امکانات و ابزار‌های لازم در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است. 
 
عبدالوحید فیاضی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات ساخت مسکن اظهار داشت: وضعیت ارائه تسهیلات ساخت مسکن به مردم در استان‌های مختلف متفاوت است، مثلاً در مازندران زمین برای ساخت پیدا نمی‌شود، بنابراین سیاست‌های هماهنگ کشوری جواب نمی‌دهد و برای مناطقی مثل شمال کشور به خاطر محدودیت اراضی، باید سیاست‌هایی جداگانه اتخاذ شود. 
وی افزود: بانک‌ها همراهی لازم را برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ندارند و تابع سیاست‌های داخلی خودشان هستند و حتی منابع را به خودش اختصاص می‌دهند. بار‌ها به بانک‌ها گفته شده است که اعطای تسهیلات، جزو بخشنامه‌های دولت است و باید اجرایی شود، اما بانک‌ها در جواب گفته‌اند دولت برای خودش بخشنامه می‌دهد! بنابراین بانک‌ها متناسب با سیاست‌های نظام حرکت نمی‌کنند. در حالی که رهبر معظم انقلاب بار‌ها توصیه کرده‌اند «بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند»، اما بنگاهداری می‌کنند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی دارند. 
فیاضی با اشاره به تأثیر عدم‌ارائه تسهیلات ساخت مسکن در طرح جوانی جمعیت گفت: وقتی مسکن را توسعه نمی‌دهیم، ازدواج محدود می‌شود، البته جوانان دنبال بهانه برای ازدواج نکردن هستند، اما وقتی که مسکن آن‌ها هم تأمین نشود، اصلاً ازدواج نمی‌کنند یا وقتی مسکن مناسب نداشته باشند، از فرزندآوری هم فراری خواهند بود، بنابراین عدم‌ساخت مسکن با سیاست جوانی جمعیت همخوانی ندارد و ما الگو‌های متعارضی را نسبت به سیاست‌های مختلف شاهد هستیم. 
این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: دولت باید قدرت خود را نشان دهد، اگر دولت نتواند مسئله خلق پول غیرمولد شبکه بانکی را به سمت درستی هدایت کند، مشکلات حل نخواهد شد و قطعاً دولت با کمک مجلس در زمینه اصلاح روند خلق پول باید با اقتدار حرکت کند و تسهیلات بانکی تناسب با سیاست‌های نظام داشته باشد و این امکانات و ابزار‌های لازم در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است.

source

توسط wisna.ir