جوان آنلاین: امروز برای ششمین روز معاملاتی متوالی بورس تهران رشد کرد.

به گزارش فارس، رشد شاخص در حالی امروز هم تکرار شد که سهامداران حقیقی در واکنش به صحبت‌های وزیر اقتصاد، پول‌های خود را وارد بازار کردند.
اعتماد به بورس باز می‌گردد؟
عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی با اعلام اینکه اعتماد را به بورس باز می‌گردانیم. وزیر اقتصاد معتقد است نباید تصمیماتی اتخاذ شود که ریسک سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد، تصمیمات خلق‌الساعه در بازار پول، نرخ خوراک و قیمت محصولات شرکت‌های عرضه شده در بورس، برای بازار سرمایه مضر است.
نوبت کوچک‌های بورس شده است
علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در روز‌های اخیر شاخص هم وزن رشد بیشتری نسبت به هفته‌های پیشین ثبت کرده است. یعنی استقبال سهامداران به سهم هتی کوچک بیشتر بوده است. این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می‌رسد پس از پیشتازی بزرگان بازار در ابتدای روند صعودی اخیر، حال نوبت به کوچک‌ها و متوسط‌های بازار رسیده است. وی افزود: بسیاری از نماد‌های کوچک بازار ارزنده هستند، نظری که با عملکرد این شرکت‌ها نیز پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین دور از انتظار نیست که تقاضا به سمت این دسته از نماد‌های بازار حرکت کند.
شاخص‌ها همچنان صعودی است
در معاملات روز شنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۲۲ هزار و ۳۸۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۵ هزار و ۷۸۰ واحدی در رقم ۶۵۴ هزار و ۵۱ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۱۶ واحد رشد کرد به رقم ۲۱ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۰ واحد به سطح ۱۱۲ هزار و ۶۰۴ واحد رسید.
ورود پول حقیقی به بازار سرمایه
تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی گذشته، امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۸۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید عنوان کرد حدود ۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.
کاهش ارزش معاملات خرد بازار سهام
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۴ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با افت ۴ درصدی نسبت به روز شنبه به رقم ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان کاهش یافت.
رشد ارزش صف‌های خرید بورس
در پایان معاملات امروز، تعداد نماد‌های مثبت ۶۵۲ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۱۶۰ نماد بوده است. یعنی حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سبز پوش شدند. در معاملات شنبه، ۴۸۱ نماد صف خرید داشتند و ۸۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۷ درصدی به رقم ۳۳۸ میلیارد تومان رسید.

source

توسط wisna.ir