تبلیغات ::..:::…

حمل‌ونقل مایعات شیمیایی و صنعتی مستلزم رعایت نکات بهداشتی، ایمنی، شیمیایی و… هست. مخزن صنعتی مخصوص حمل، محفظه‌ایی است که برای انتقال مایعات و محصولات پتروشیمی استفاده می‌شود. این مخزن‌ها، در اشکال و انواع بسیار متنوع و گوناگونی ساخته و به کار می‌روند. در این مقاله، به چند سؤال بهترین روش حمل مایعات شیمیایی و صنعتی چیست؟ چه نکاتی ایمنی را باید رعایت شود؟ ایزوتانک و ویژگی آن چیست؟ پاسخ می‌دهیم.

انواع مخزن صنعتی مخصوص حمل چه مخازنی هستند؟

مخزن صنعتی مخصوص حمل، ابزاری تخصصی است که برای انتقال ایمن مایعات، گازها و سایر مواد از یک مکان به مکان دیگر، طراحی شده است. این مخازن، بر اساس نیازهای خاص هر صنعت و نوع ماده حمل شده، از نظر اندازه، جنس و پیکربندی متفاوت هستند. برای مثال، مخازن سوخت برای حمل‌ونقل سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما طراحی شده است. این مخزن‌ها از آلومینیوم یا فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند.

دسته دوم، مخزن‌های شیمیایی است که برای حمل‌ونقل مواد شیمیایی خطرناک مانند اسیدها، حلال‌ها و سایر مواد سمی استفاده می‌شوند. این مخازن، روکش‌های ویژه‌ای از جنس لاستیک و پلاستیک دارند که برای جلوگیری از واکنش‌های شیمیایی با مواد مخزن، طراحی شده‌اند. مخازن کرایوژنیک نیز، برای انتقال مایعات برودتی به کار می‌رود. این مخازن، عایق بسیار زیاد و بالایی دارند که برای تحمل دماهای بسیار پایین مناسب است.

آیا ایزوتانک برای حمل مواد صنعتی مناسب است؟

شاید در جواب سؤال بهترین روش حمل مایعات شیمیایی و صنعتی چیست؟ بتوانیم بگوییم که ایزوتانک، بهترین روش برای حمل مواد صنعتی است. ایزوتانک برای حمل‌ونقل طیف وسیعی از مواد صنعتی از جمله مایعات، گازها و پودرها به کار می‌روند. این مخزن‌ها، به دلیل تطبیق‌پذیری، دوام و مطابقت با استانداردهای حمل‌ونقل بین‌المللی ارزشمند هستند. ایزوتانک بر اساس مشخصات سازمان بین‌المللی استاندارد، ساخته شده است و از رعایت استانداردهای جهانی ایمنی، کیفیت و محیط‌زیست اطمینان حاصل می‌کند. همچنین، این مخازن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌راحتی بین حالت‌های مختلف حمل‌ونقل (کامیون، ریل و کشتی) بدون نیاز به تخلیه محتویات جابه‌جا شوند تا خطر نشت و آلودگی را، کاهش دهند ، برای آشنایی بیشتر با ایزوتانک میتوانید این مقاله تخصصی را مطالعه بفرمایید.

ویژگی‌های ایزوتانک 20 فوت چیست؟

مخزن ایزوتانک 20 فوتی یک کانتینر استاندارد و چندوجهی است که برای حمل‌ونقل ایمن و کارآمد مایعات، گازها و پودرها طراحی شده است. ظرفیت ایزوتانک معمولاً بین 17500 تا 26000 لیتر است که بسته به طرح و کاربرد خاص، ممکن است تغییر کند. معمولاً از فولاد ضدزنگ با عیار بالا (304 یا 316) ساخته می‌شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و واکنش‌های شیمیایی نشان می‌دهد. ویژگی‌های آن شامل داشتن یک شیر تخلیه فشار است که با آزادسازی خودکار فشار اضافی از فشار بیش از حد مخزن جلوگیری می‌کند. این مخازن خاصیتی برای جلوگیری از نشت‌های جزئی در حین بارگیری و تخلیه دارند. ایزوتانک برای حمل‌ونقل مواد حساس به دما استفاده می‌شود؛ زیرا دارای عایق حرارتی برای حفظ دمای داخلی هستند.

نکات ایمنی حمل مواد و مایعات صنعتی چیست؟

جوان آنلاین:حمل‌ونقل مواد و مایعات صنعتی به‌ویژه مواد سمی و خطرناک، نیازمند پروتکل‌های ایمنی دقیقی برای جلوگیری از حوادث و آسیب‌های زیست‌محیطی است. چند نکته مهم در مورد انتقال این مواد، شامل موارد زیر می‌شود:

* طبقه‌بندی دقیق: اطمینان حاصل کنید که همه مواد و مایعات به‌درستی بر اساس ماهیتشان طبقه‌بندی شده‌اند (مانند قابل‌اشتعال، خورنده و سمی).

* سازگاری مواد: از مخزن‌های سازگار با محتویات، برای جلوگیری از واکنش یا خوردگی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف به‌درستی مهروموم شده‌اند تا از نشتی آن، جلوگیری شود. برای گازها یا مایعات فرار، از مخازن طراحی شده برای کنترل تغییرات فشار در حین حمل‌ونقل، استفاده کنید.

* بازرسی تجهیزات: قبل از بارگیری، تمام وسایل نقلیه و تجهیزات حمل‌ونقل (مانند شلنگ‌ها و سوپاپ‌ها) را به طور کامل بررسی کنید. به هرگونه نشانه‌ای از سایش، آسیب یا نشتی دقت کنید. وسایل نقلیه و تجهیزات را با تعمیر و نگهداری منظم در وضعیت مناسبی نگه دارید تا از آسیب‌های مکانیکی جلوگیری شود.

در زیر میتوانید لیست مواد شیمیایی قابل اشتعال را مشاهده بفرمایید و از ان برای در نظر گرفتن نکات ایمنی استفاده فرمایید:

https://aktopa.com/pages/chemical-products-a-z

 

قیمت مخازن صنعتی برای حمل مواد صنعتی چقدر است؟

حال که به سؤال بهترین روش حمل مایعات شیمیایی و صنعتی چیست؟ پاسخ دادیم باید به هزینه آن بپردازیم. قیمت مخازن صنعتی برای حمل مواد صنعتی بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع مخزن، اندازه، کاربرد، مشخصات و سازنده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. معمولاً مخازن استنلس‌استیل گران‌تر از مخازن آلومینیومی یا کربنی هستند. مخازن بزرگ‌تر نیز به دلیل افزایش هزینه‌های متریال و ساخت، هزینه بیشتری دارند. مخازن با ویژگی‌های تخصصی مانند عایق، سیستم‌های گرمایش، درجه‌بندی فشار و مکانیسم‌های ایمنی قیمت بالاتری دارند. فراموش نکنید که عرضه و تقاضا، هزینه‌های مواد و شرایط اقتصادی نیز، می‌توانند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند.

خرید مخزن صنعتی برای حمل مواد صنعتی

داشتن یک مخزن باکیفیت و مناسب برای حمل مواد صنعتی، بر عملکرد مناسب آن مواد صنعتی تأثیر دارد. اگر مواد صنعتی با مخازن بی‌کیفیت حمل شوند، ممکن است مایعات یا گازهای داخل مخزن با بدنه آن واکنش نشان دهند و باعث آسیب‌دیدن و تغییر ترکیب شیمیایی آن بشوند. ما در مجموعه پیشران زمهریر آسمان، مفتخریم که با فراهم‌کردن مخزن‌های باکیفیت و ارائه خدمات پس از فروش، توانستیم رضایت کاربران خود را جلب کنیم. برای آشنایی با محصولات متنوع ما، به صفحه محصولات ما مراجعه فرمایید.

برای خرید مخزن، باید به کیفیت ساخت آن توجه کنید.

در این مطلب ما به سؤال ” بهترین روش حمل مایعات شیمیایی و صنعتی چیست؟” پاسخ دادیم. انواع مختلف مخازن صنعتی را بررسی کرده و چند نکته ایمنی مهم را نام بردیم. جهت مشاهده و خرید انواع مختلف مخازن صنعتی با قیمتی مناسب، به محصولات سایت ما مراجعه کنید.

source

توسط wisna.ir