نیوزلند به خاطر زیبایی طبیعی خودش مشهور است و در گشت و گذار خود در سراسر این کشور می‌توانید سواحل چشمگیر با ماسه سیاه، چشمه‌های آبگرم، خلیج‌های شنی، کوه‌‎های سر به فلک کشیده و دریاچه‌های ابی را مشاهده کنید. تفریحات زیادی نیز در شهرهای نیوزلند همچون اوکلند، پایتخت جذاب یعنی ولینگتون و همچنین کرایست‌چرچ همیشه در حال تکامل وجود دارند. با این حال، بهترین مکان‌های نیوزلند برای سفر شامل بیرون رفتن از شهر و غوطه‌ور شدن در فضای باز است.

۱. کوئینزتاون

پایتخت ماجراجویی نیوزلند یعنی کوئینزتاون (Queenstown) به دلایل بسیار خوبی مورد علاقه بازدیدکنندگان است. اینجا در سواحل دریاچه واکاتیپو قرار گرفته و اطرافش را نیز کوهستان‌های پوشیده از برف احاطه کرده‌اند و همین نیز سبب شده تا اینجا یکی از پرطرفدارترین مکان‌های کشور برای کار و تفریح باشد. سه تپه خوب برای اسکی سواری نیز در اینجا وجود دارند که واقعاً تماشایی و عالی هستند.

۲. کروماندل

اگر در سفر خود به نیوزلند به دنبال تعطیلاتی ساحلی هستید، به شبه جزیره کروماندل (Coromandel) بروید که در ساحل شرقی جزیره شمالی واقع شده است. در حالی که در حال حاضر به دلیل آسیب طوفان‌های سال ۲۰۲۳ میلادی دسترسی به منطقه نمادین Cathedral Cove دشوارتر است اما سواحل خیره‌کننده بی‌شمار دیگری در این منطقه وجود دارند. به‌عنوان مثال، می‌توانید در آب‌های آرام ساحل کوکس (Cooks Beach) شنا کنید یا با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی از میان بوته‌های بومی به ساحل دورافتاده‌تر اما همچنان محبوب نیو چامز (New Chums) برسید.

۳. پارک ملی آبل تاسمان

پارک ملی آبل تاسمان (Abel Tasman National Park) در جزیره جنوبی یک محیط طبیعی بکر دارد که پر از بوته‌های بومی، خلیج‌های شفاف و همچنین سواحل شنی سفید است. شما می‌توانید با یک سفر یک روزه از نلسون به آن دسترسی داشته باشید اما این مقصدی است که باید زمان بیشتری را صرف کاوش آن بکنید. مسیر ساحلی Abel Tasman Coast Track یکی از مسیرهای پیاده‌روی Great Walks نیوزلند است که در امتداد خط ساحلی قرار دارد.

۴. پارک ملی فیوردلند

در لبه جزیره جنوبی، پارک ملی فیوردلند (Fiordland National Park) قرار دارد که یکی از مشهورترین جاذبه‌های نیوزلند یعنی میلفورد ساوند (Milford Sound) و پیوپیوتاهی (Piopiotahi) را درون خودش جای داده است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند آبشارهای غوطه‌ور در امتداد آبدره و حیات وحش دریایی کمیاب از جمله پنگوئن‌های تاج‌دار فیوردلند و دلفین‌های هکتور را مشاهده کنند.

Take a guided hike on Fox or Franz Josef glaciers on the West Coast. Matthew Micah Wright/Getty Images

۵. ساحل غربی

خط ساحلی ناهموار غربی جزیره جنوبی ترکیبی خام از جنگل‎‌های بارانی متراکم، صخره‌‎های سنگی و یخچال‌های طبیعی باستانی است. جاذبه‌های اصلی این منطقه وحشی و دورافتاده نیز یخچال‌های باشکوه فاکس و فرانز جوزف هستند که به بازدیدکنندگان فرصتی بی‌نظیر برای تماشای رودخانه‌های یخی می‌دهند که به پایین سرازیر می‌شوند. پیاده‌روی با راهنما، کوهنوردی یا پرواز در بالای این یخچال‌ها واقعاً حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند. از جمله دیگر جاذبه‌ها نیز می‌توان به صخره‌های پنکیک (Pancake Rocks) در پوناکایکی، دره فیروزه‌ای هوکیتیکا و دریاچه ماتسون اشاره کرد.

۶. منطقه مکنزی

منطقه مکنزی (Mackenzie Region) در حدود دو ساعت رانندگی از کرایست‌چرچ فاصله دارد و مکانی آرام با برخی از زیباترین مناظر کشور است. این منطقه یک ذخیره‌گاه بین‌المللی Dark Sky با حداقل آلودگی نوری است و بنابراین، حتماً مراقب پیش‌بینی هوا باشید. وقتی شب صافی در راه است، به رصدخانه بروید تا ستاره‌ها را از طریق تلسکوپ مشاهده کنید و لذت ببرید.

Rotorua very literally bubbles with geothermal activity. Michelle Page/Getty Images

۷. روتوروا

در مرکز بخش زمین گرمایی نیوزلند، روتوروا (Rotorua) مکانی است که می‌توانید برای دیدن حوضچه‌های گلی متلاطم، آب‌فشان‌ها و رودخانه‌های بخار آنجا بروید. سپس روز را با غوطه‌ور شدن در یک حمام گل حرارتی به پایان برسانید. روتوروا به همان اندازه که به خاطر شگفتی‌های زمین‌شناسی‌اش مشهور است، به خاطر تجارب فرهنگی‌اش نیز شناخته شده است. شما در اینجا می‌توانید درباره فرهنگ مائوری و زبان آن بیشتر بیاموزید.

۸. ناپیر

پس از یک زلزله ویرانگر در سال ۱۹۳۱ میلادی، ناپیر تقریباً به طور کامل بازسازی شد و سبک آرت دکو که در آن زمان رایج بود را در بر گرفت. امروزه یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های ساختمان‌های آرت دکو در نیمکره جنوبی در اینجا وجود دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند تجربه‌های بسیار جالبی را داشته باشند. رویداد Art Deco Festival نیز هر سال در ماه فوریه برگزار می‌شود.

۹. خلیج جزایر

خلیج جزایر (Bay of Islands) با آب‌های درخشان و جزایر بی‌شمارش، به همان اندازه که زیبا است، برای فرهنگ و تاریخ کشور مهم است. Waitangi Treaty Grounds نشان دهنده مکانی است که در آن یک سند اساسی بین رؤسای مائوری و نمایندگان بریتانیا امضا شد و نیوزلند امروزی را تشکیل داد. اگر در بین ماه‎‌های نوامبر و مارس به این شهر سفر کنید، می‌توانید نمایش‌های سنتی را در محوطه معاهده و همچنین جشن هانگی مشاهده کنید.

منبع lonelyplanet

source

توسط wisna.ir