ایالات متحده آمریکا تنها کشوری با اقتصاد پیشرفته بدون روزهای تعطیل با حقوق تضمین شده است و این به معنای آن است که بسیاری از مردم این کشور در طول سال تمام تلاش خودشان را به کار می‌برند و پول پس‌انداز می‌کنند تا بتوانند در تعطیلات پایان سال به سفر بروند. به گفته گوگل امسال نیز آمریکایی‌ها آماده هستند تا مسافت زیادی را برای سفر خود طی کنند و توکیو رتبه اول بهترین مقاصد برای سفر در کریسمس و شب سال نو را به دست آورده است.

ژاپن به یکی از مقاصد گردشگری بسیار برجسته و مهم در سراسر جهان تبدیل شده و محبوبیت این کشور و جاهای دیدنی آن نیز به طور مداوم در حال افزایش است. پایتخت شلوغ این کشور جذابیت معابد باستانی و زیارتگاه‌های خودش را با سبک زندگی پر جنب و جوش، فرهنگ ادبی و غذاهای خوشمزه و ظریف در هم آمیخته است.

اما چیزی که فصل کریسمس و سال نوی میلادی را بسیار دلنشین و جذاب می‌کند، این است که پایتخت ژاپن به معنای واقعی کلمه درخششی جدی پیدا می‌کند. چراغ‌ها در هر گوشه‌ای روشن می‌شوند و نورهای بسیار بزرگی نیز در اطراف تفرجگاه‌های Tokyo Dome و Tokyo Tower و همچنین نمایشگرهای قابل توجهی در Tokyo SkyTree و نورپردازی Marunouchi وجود دارد. محله‌های اوموتساندو (Omotesando)، گینزا (Ginza)، نیهونباشی (Nihonbashi)، ابیسو (Ebisu) و ناکامگورو (Nakameguro) نیز به خاطر دکور خودشان برای سال نو شناخته شده هستند.

اگرچه دمای هوا در طول روز بین ۳۲ تا ۴۶ درجه فارنهایت است اما روش‌های ژاپنی بسیار زیادی برای گرم شدن وجود دارند. قابلمه‌های داغ نابه که به کشتی‌گیران سومو نیرو می‌دهد، غذاهای مقوی‌ای هستند و در مناطق ریوگوکو و اوکوبو دیده می‌شوند. بازدید از یک آنسن یا حمام و شیرجه زدن در آب‌های بخاردار یک تجربه ضروری است و باعث می‌شود تا روح شما تازه شود.

در حالی که توکیو در صدر فهرست برترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات زمستانی و سال نوی میلادی قرار گرفته است، ماه‌های زمستان معمولاً زمان استراتژیکی برای بازدید از ژاپن است چراکه یکی از فصول میانه در این کشور است و در ماه ژانویه نیز جمعیت گردشگران بسیار کم است.

شهر توکیو تنها شهری نیست که گردشگران و مسافران به آنجا سفر می‌کنند. با تجزیه و تحلیل داده‌های شهرهای برتر جستجو شده از فرودگاه‌های ایالات متحده برای سفر از ۲۲ دسامبر تا ۵ ژانویه، متوجه می‌شوید که برخلاف عید شکرگزاری، در تعطیلات پایان سال افراد به دنبال مقاصد بین‌المللی بیشتری هستند.

در فهرست ۲۰ مقصد برتر برای سفر در کریسمس و سال نوی میلادی، کانکون در رتبه سوم، لندن در رتبه ششم و پاریس در رتبه نهم قرار گرفته است. در واقع، نیمه آخر لیست تقریباً تماماً شهرهای خارجی است که شامل مانیلا، بانکوک، مادرید، بمبئی، سن خوزه کاستاریکا، مکزیکو سیتی، پونتا کانا در جمهوری دومینیکن، سیدنی و شهر رم است.

مقاصد داخل آمریکایی که در این فهرست قرار گرفتند نیز شامل اورلاندو، میامی، نیویورک، سن خوان پورتوریکو، هونولولو، لاس وگاس و لس‌آنجلس است.

داده‌های گوگل همچنین نشان می‌دهند که بهترین زمان برای رزرو پرواز برای تعطیلات آخر سال میلادی و کریسمس در بازه زمانی بین ۳۶ تا ۷۲ روز قبل از پرواز است که بهترین محدوده انتخاب پرواز و پیدا کردن قیمت مناسب است. این بدان معنا است که نیمه دوم ماه اکتبر زمانی عالی برای انتخاب پرواز و سفر است.

منبع travelandleisure

source

توسط wisna.ir