به گزارش پرشین خودرو، برای ورود به طرح ترافیک تعدادی تبصره و راهکار وجود دارد، از جمله اینکه شما با خرید طرح ترافیک روزانه با آپ می توانید وارد محدوده این طرح شوید. برای این خرید کافی است پلاک و مشخصات خودرویتان را در این برنامه ثبت کنید. در ادامه به نحوه وارد کردن اطلاعات در این پلتفرم مالی می پردازیم.

در واقع طرح ترافیک به منظور کاهش آلودگی هوا اجرا می شود و خودروهایی که می خواهند طی ساعات مشخص شده در محدوده طرح حاضر شوند، باید اقدام به خرید طرح ترافیک کنند. خوشبختانه سیستم آپ با خدمات جدید خود این امکان را برای کاربران به وجود آورده که وارد طرح ترافیک شوند.

علاوه بر تعریف طرح ترافیک شهرداری ها به منظور کنترل بیشتر فضای خودرویی اقدام به نصب تابلو های ترافیکی در نقاط پرتردد شهری کرده اند تا ظرفیت این فضا را کنترل کنند.

بر اساس طرح ترافیک خودروهایی که این طرح را خریداری نکرده باشند و وارد محدوده موردنظر شوند، مشمول جریمه خواهند شد. خرید این طرح برای رانندگان اجباری بوده و همه آنها ملزم به خرید هستند. شما با سیستم آپ به راحتی می توانید طرح موردنظر خود را تهیه کنید.

استفاده از برنامه آپ

طرح ترافیک چیست؟

بر اساس طرح ترافیک عبور و مرور خودروها در برخی از ساعات خاص در بعضی از مناطق شهر ممنوع است. البته این طرح صرفاً برای ماشین های عادی در نظر گرفته شده و دارندگان خودروهای خاص، حمل و نقل عمومی، امدادی و امنیتی شامل آن نمی شوند. این طرح در دل طرح بزرگتری به نام کنترل آلودگی هوا اجرا می شود که در گذشته به جای آن از طرح زوج و فرد استفاده می شده است.

بر اساس طرح زوج و فرد دارندگان ماشین ها بر اساس زوج یا فرد بودن ماشین های خود می توانستند در مناطق خاصی از شهر تردد داشته باشند. این برنامه مدت زیادی طول نکشید و در ابتدای تابستان سال ۱۳۹۸ برنامه آلودگی هوا را جایگزین آن کردند.

برنامه آلودگی هوا هیچ تفاوتی از لحاظ محدوده شهری با زوج و فرد ندارد و بر اساس آن دارندگان ماشین ها می توانند به مدت ۲۰ روز در هر فصل بدون در نظر گرفتن پلاک یا روزی مشخص به صورت رایگان وارد طرح موردنظر شوند.

محدوده طرح ترافیک در محدوده شمال به خیابان مطهری و خیابان فاطمی و از جنوب به خیابان شوش در تهران است. در مرز شرقی این طرح هم خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور و در مرز غربی خیابان‌های کارگر شمالی و کارگر جنوبی قرار گرفته اند. در شهرهای دارای آلودگی هوای بالا مثل مشهد و اصفهان نیز طرح ترافیک به همین صورت اجرا می شود.

آشنایی با انواع طرح ترافیک

اگر در طی روز بنا به دلایل مختلفی نیاز به ورود به محدوده ترافیکی را داشتید، قبل از انجام این کار باید اقدام به خرید طرح از یک برنامه مناسب مانند آپ کنید. امکان خرید این طرح از برنامه های مختلفی وجود دارد که ما معمولاً روزانه آن را پیشنهاد می دهیم، چون شاید صرفاً فقط یک بار نیاز به ورود به یک منطقه داشته باشید و بعد از آن دیگر نیازی برای ورود به آنجا نباشد.

انواع طرح ترافیک عبارتند از:

– ساعتی

– روزانه

– هفتگی

– ماهانه

– سالانه

آشنایی با انواع طرح ترافیک

روش خرید طرح ترافیک روزانه با آپ

اگر قصد خرید طرح ترافیک روزانه را با آپ دارید، طبق این مراحل پیش بروید:

۱. در مرحله اول اپلیکیشن آپ را نصب و فعال کنید. در این برنامه با شماره تماس خود ثبت نام اولیه می نمایید.

۲. در منوی بازشده روی گزینه همه خدمات کلیک کنید.

۳. به بخش خدمات خودرو بروید و روی گزینه طرح ترافیک تهران کلیک کنید.

۴. در این بخش منوی جدیدی برای شما باز می شود، در ادامه روی گزینه طرح ترافیک بزنید.

۵. در صفحه جدید از شما درخواست می شود که پلاک خودرویتان را به همراه نام خود وارد کنید. نام وسیله نقلیه اختیاری است و می توانید این بخش را خالی بگذارید.

۶. در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود، اگر بدهی پرداخت نشده ای داشته باشید، میزان بدهی نمایش داده خواهد شد؛ در این صورت باید بدهی را پرداخت کنید تا مشمول جریمه و مشکلات دیگر نشوید.

۷. در صورت تمایل می توانید با انتخاب طرح ترافیک روزانه هزینه آن را پرداخت کرده و با خیال راحت در منطقه طرح ترافیک تردد کنید.

عواقب ورود به محدوده طرح ترافیکی بدون خرید طرح چیست؟

در صورتی که بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده مشخص شده شوید، باید جریمه ای را بپردازید. این جریمه بر اساس نوع معاینه فنی و ساعات رفت و آمد شما مشخص می شود، در زیر اطلاعاتی از ورود شما به طرح ترافیک را بیان کرده ایم.

اگر شما خارج از محدوده طرح ترافیک سکونت داشته باشید، خودروی شما معاینه فنی کاملی داشته باشد و در دسته بندی برتر در این بخش قرار بگیرد. جریمه خودرویتان در ساعات مختلف متفاوت است.

الف) در ساعات ۱۰ تا ۱۶ (غیر اوج ترافیک) جریمه تان به صورت تقریبی مبلغ ۲۰۲۵۰۰ هزار تومان است.

ب) با داشتن معاینه فنی برتر، با ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا، در ساعات ۱۰ تا ۱۶ (غیر اوج ترافیک) جریمه تقریبی ۳۱۵۰۰ دارد.

ج) در صورت ورود به منطقه اجرای طرح آلودگی هوا، در ساعات ۱۰ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۱۸ عصر که یک سر اوج ترافیک وجود دارد، مبلغ تقریبی ۴۵۰۰۰ هزار تومان جریمه خواهید شد.

د) در صورتی که وارد محدوده طرح ترافیک شوید و ساعات حضور شما برابر با ۶:۳۰ تا ۱۰ و ۱۶ تا ۱۸ عصر باشد. با توجه به دو سر اوج ترافیک بودن محیط، مبلغ جریمه شما حدود ۶۷۵۰۰ تومان خواهد بود.

خرید طرح ترافیک روزانه از آپ

آیا آپ انتخاب مناسبی برای خرید طرح ترافیک است؟

آپ یا آسان پرداخت پرشین یک شرکت فعال در زمینه خدمات پرداخت PSP می باشد که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ شروع کرده است. این شرکت توانسته مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند و حالا به صورت کاملاً قانونی خدمات مختلفی از جمله کارت به کارت بانکی، بررسی موجودی حساب بانکی، پرداخت قبوض، خرید شارژ و پرداخت طرح ترافیک ارائه می دهد.

آپ با تکیه بر تیم متخصص و با تکیه بر دانش روز توانسته حرفه ای ترین سیستم پرداخت را برای مشتریان خود فراهم کند. در صورت استفاده از این برنامه برای پرداخت هزینه های طرح ترافیک یا انجام کارهای دیگر نیاز به درگیرشدن با هیچ پیچیدگی خاصی ندارید و شما می توانید طی فرآیندی ساده تمام خدمات پرداخت را انجام دهید.

آپ فاکتورها و رسیدهایی به منظور هر پرداخت در حافظه کاربری شما ذخیره می کند تا در زمان لازم بتوانید به این رسیدها دسترسی داشته باشید؛ همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از مردم برای انجام خدمات پرداخت مختلف خود آپ را انتخاب کنند.

خرید طرح ترافیک روزانه با آپ، اقدامی مناسب و راحت

خرید طرح ترافیک روزانه با آپ اقدامی مناسب و راحت برای جلوگیری از جریمه شدن است. شما می توانید با استفاده از سیستم آپ به راحتی مشخصات خودرو خود را وارد کرده و بدهی ها یا طرح های موردنظر خود را بخرید.

آپ پشتیبانی قدرتمند در این زمینه هم ارائه می دهد، بنابراین اگر نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر داشتید یا در حین فرآیند پرداخت با مشکلی مواجه شدید، کافیست با تیم پشتیبانی این اپلیکیشن تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی نمایند.

source

توسط wisna.ir