یک منبع معتبر ادعا کرده که در حال حاضر دو SoC (سیستم روی چیپ) برای پلی استیشن ۶ در دست توسعه است. این خبر از سوی KeplerL2 در فروم‌های NEOgaf منتشر شده، جایی که بحث‌هایی درباره قیمت پلی استیشن ۶ در جریان بود.

Kepler، که در گزارش‌دهی درباره تراشه‌های سخت‌افزاری سابقه خوبی دارد، اعلام کرده است که دو SoC برای پلی استیشن ۶ در حال توسعه است، اما دقیقاً مشخص نیست این موضوع چه معنایی برای آینده دارد. او گفت:

دو SoC برای نسل بعدی در دست توسعه است. نمی‌دانم آیا این وضعیت مشابه سری ایکس/اس ایکس باکس است یا این که یک کنسول خانگی به همراه یک کنسول دستی خواهد بود، اما احتمالاً یکی از آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی ایکس باکس، یک کنسول اصلی و یک نسخه دستی خواهد داشت، بنابراین ممکن است پلی استیشن نیز به رویکرد مشابهی در سخت‌افزار خود فکر کند. در چند سال گذشته، بازار کنسول‌های قابل حمل رشد چشمگیری داشته و خود پلی استیشن نیز از فروش پلی استیشن پورتال، که لوازم جانبی برای پلی استیشن ۵ محسوب می‌شود، رضایت داشته است. به همین دلیل، احتمالاً این غول ژاپنی به فکر یک کنسول دستی مستقل هم باشد.

در حال حاضر، Insider Gaming نتوانسته اطلاعات این گزارش را به صورت کامل تایید کند اما Kepler یک افشاگر معتبر و اظهارات او قابل توجه است.

source

توسط wisna.ir