تویوتا در حال حاضر سوپرا را با موتورهای چهار و شش سیلندر که توسط BMW تامین می‌شوند به بازار عرضه می‌کند. مدل GT4 که مخصوص مسابقات است نیز از یک موتور شش سیلندر خطی با منشأ بایرنی بهره می‌برد. اما در سال ۲۰۲۶، شاخه استرالیایی تویوتا قصد دارد یک موتور بزرگ V-8 که در داخل شرکت توسعه یافته را به کار گیرد. این موتور ۵.۰ لیتری تنفس طبیعی یک خودروی مسابقه‌ای را برای مسابقات قهرمانی سوپراسپرت‌های رپکو قدرت خواهد بخشید.

اگر با کدهای داخلی موتورهای تویوتا آشنا هستید، این موتور V-8 که برای سوپرا در نظر گرفته شده، 2UR-GSE نام دارد و در بسیاری از محصولات دیگر نیز استفاده شده است. مدل‌های IS F و GS F از این موتور بهره می‌بردند، در حالی که مدل‌های RC F، LC 500 و IS 500 F Sport هنوز از این موتور ۵.۰ لیتری استفاده می‌کنند. این موتور همچنین در پیکاپ هایلوکس که در رالی داکار ۲۰۱۹ به پیروزی رسید نیز به کار رفته است.

2026 Toyota Supra race car for the Repco Supercars Championship

تویوتا قصد دارد حداقل به مدت پنج سال در مسابقات قهرمانی سوپراسپرت‌ها تحت قوانین Gen3 که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، شرکت کند. مدل سوپرای پیشرفته در مقابل فورد موستانگ با موتور ۵.۴ لیتری Coyote قرار خواهد گرفت. در حال حاضر تیم‌های شورولت از یک کامارو با موتور ۵.۷ لیتری V-8 استفاده می‌کنند، اما به زودی یک جایگزین مرموز برای این خودرو معرفی خواهد شد، چرا که تولید کامارو در پایان سال ۲۰۲۳ متوقف شد.

تویوتا حداقل چهار خودروی مسابقه‌ای GR Supra را وارد رقابت‌ها خواهد کرد و دو تا از آنها توسط چاز ماسترت و رایان وود برای تیم Walkinshaw Andretti United رانده خواهند شد. هنوز تیم دیگر معرفی نشده است. از سال ۲۰۲۶، WAU از مسابقات با فورد موستانگ به تویوتا سوپرا تغییر خواهد کرد. شایان ذکر است که گروه خودروی Walkinshaw در حال حاضر با تویوتا همکاری دارد و کامیون‌های توندرا را به فرمان راست در ملبورن، استرالیا تبدیل می‌کند.

با ورود تویوتا، سال ۲۰۲۶ اولین فصل از سال ۲۰۱۹ خواهد بود که مسابقات قهرمانی سوپراسپرت‌های رپکو سه تولیدکننده را در خود جای می‌دهد. در دهه گذشته، ولوو، نیسان و مرسدس نیز در این رقابت‌ها شرکت کرده و سپس از آن خارج شده‌اند.

source

توسط wisna.ir