کیک کدو حلوایی به دلیل بافت سبک و بسیار نرمی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کیک یک میان وعده مناسب و ایده آل برای فصل پاییز می باشد. این کیک طعم بی نظیری دارد. به طوری که در سراسر جهان از محبوبیت قابل توجهی برخوردار می باشد. طرز تهیه کیک کدو حلوایی بسیار راحت و آسان است‌. با مخلوط کردن مواد اولیه می توانید خوشمزه ترین کیک را طبخ کنید.

کیک بسیار خوشمزه کدو حلوایی به دلیل ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد همواره محبوب و پرطرفدار می باشد. با قرار دادن آن در رژیم غذایی خود می توانید طعم شیرین سلامتی را تجربه کنید. همچنین در کمتر از یک ساعت آماده می شود. می توانید آن را با گردو، کشمش، پودر نارگیل و…‌ تزئین کنید. این کیک لذتی خاطره انگیز را در ذهن هر فردی ایجاد خواهد کرد.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی در فر و بدون فر را در شادمگ بخوانید.

مواد لازم در طرز تهیه کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی - طرز تهیه کیک کدو حلوایی

در طرز تهیه کیک کدو حلوایی به تمامی مواد اولیه اشاره شده است. مواد اولیه باید به ترتیب ترکیب شوند و در نهایت کیک آماده پخت شود. برخلاف تمامی باورها برای تهیه کردن مواد اولیه کیک نیازی به پرداخت هزینه های مازاد نیست. تنها با یک هزینه معقولانه می توانید بهترین و خوشمزه ترین کیک را درست کنید. حتما نسبت ترکیبات مواد اولیه را رعایت نمایید. این مواد برای طبخ یک قالب کیک با سایز متوسط می باشد.

  • پوره کدو حلوایی: ۲ لیوان
  • آرد: ۳ لیوان
  • شکر: ۱ لیوان
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • شیر: ۱ پیمانه
  • روغن مایع: ۱ لیوان
  • وانیل: به مقدار لازم
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
  • هل: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر دارچین: به مقدار لازم
  • پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی خانگی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی بسیار راحت و آسان می باشد. این کیک به صورت کاملا سریع و فوری آماده می شود. در صورتی که برای طبخ سایر کیک ها باید وقت بیشتری را در نظر گرفت. این کیک حاوی عصاره طبیعی کدو حلوایی می باشد؛ به همین دلیل باعث بهبود عملکرد مغز می شود. برای تهیه خوشمزه ترین نوع این کیک مراحل زیر را یکی پس از دیگری اجرا کنید.

مرحله اول

ابتدا کدو حلوایی را باید به خوبی بشویید و سپس آن را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. در مرحله بعدی کدو حلوایی های خرد شده را باید به یک قابلمه دیگری منتقل کرد. در ادامه زیر شعله گاز را باید روشن کنید‌. معمولا کدو حلوایی بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به خوبی پخته و نرم می شود. روش پخت کدو حلوایی را در شادمگ بخوانید.

مرحله دوم

در مراحل پخت کدو حلوایی حتما به مقدار کافی آب به داخل قابلمه اضافه کنید. پس از اتمام پخت باید کدو حلوایی ها را از داخل قابلمه خارج کرد.

طرز تهیه آش کدو حلوایی را در شادمگ بخوانید.

کیک کدو - طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله سوم

در این مرحله تخمه های کدو حلوایی را جدا می کنیم و سپس گوشت کدو حلوایی را با قاشق جدا می کنیم. در این مرحله باید دقت بیشتری را به خرج دهید تا تمامی مواد از کدو حلوایی جدا شوند. سپس کدو حلوایی را به کمک غذاساز به پوره تبدیل می کنیم. پوره کدو حلوایی در تهیه کیک مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله چهارم

حالا نوبت مخلوط کردن سایر مواد اولیه می باشد. ابتدا در یک کاسه متوسط شکر، وانیل و تخم مرغ را اضافه می کنیم. سپس با دور تند همزن برقی حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مواد را هم می زنیم. زمانی که ترکیب پف دار و سفید رنگ شد، فرایند هم زدن را متوقف کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید روغن و شیر را به صورت تدریجی به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید. سپس با همزن برقی دوباره مواد را باید هم بزنیم. حدود ۲ الی ۳ دقیقه هم زدن کافی است. در ادامه باید به صورت تدریجی و آرام پوره کدو حلوایی را اضافه نمود.

مرحله ششم طرز تهیه کیک کدو حلوایی

این مرحله بسیار مهم است و مواد به خوبی ترکیب شوند. هم زدن را باید تا جایی ادامه داد تا مواد صاف و یکدست شوند. در ادامه یک کاسه مناسب را انتخاب کرده و آرد به همراه بکینگ پودر را اضافه می کنیم. آرد و بکینگ پودر باید دو بار الک شوند. هدف از الک کردن افزایش میزان پف کیک پس از پخت می باشد.

مرحله هفتم

در این مرحله برای بار سوم آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به مواد اولیه اضافه می کنیم. در ادامه باید به کمک یک لیسک مواد را به صورت دورانی داخل کاسه هم بزنید. در غیر این صورت پف کیک پس از پخت کم خواهد بود.

مرحله هشتم تهیه کیک کدو حلوایی

حتما فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید. در ادامه مواد کیک را به داخل یک قالب کمری منتقل نمایید. حتما قالب را به کمک روغن به خوبی چرب کنید. در غیر این صورت مواد کیک به قالب خواهد چسبید. بعد از چرب کردن حتما سطح قالب را آرد پاشی کنید.

مرحله دهم

پس از اضافه کردن مواد کیک به داخل قالب، چند ضربه محکم بزنید. این روش برای خارج کردن هوای داخل مواد کیک اجرا می شود. به نوعی پس از پخت پف کیک بیشتر خواهد بود‌‌. حتما کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید.

کیک خانگی - طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مرحله یازدهم

در این مرحله از طرز تهیه کیک کدو حلوایی، کیک باید حدود ۴۵ دقیقه داخل فر قرار بگیرد. پس از ۴۵ دقیقه پخت کامل کیک را از قالب خارج می کنیم و از مواد مختلف برای تزئین کمک می گیریم. بل پودر قند، شکر کاراملی شده، گردو و شکلات می توانید کیک کدو حلوایی را تزئین کنید.

طرز تهیه کدو حلوایی بدون فر در خانه

طرز تهیه کدو حلوایی بدون فر در منزل بسیار راحت و به دور از هرگونه پیچیدگی می باشد.

  • اولین گام برای پخت روی اجاق گاژ انتخاب یک قابلمه تفلون در ابعاد مناسب می باشد.
  • در مرحله بعدی درب قابلمه را چک کنید تا سفت و محکم باشد. در صورتی که درب قابلمه کیپ نباشد، کیک پف نخواهد کرد.
  • سپس تنها با دو الی سه قاشق روغن تمامی قسمت های قابلمه را چرب کنید.
  • در ادامه مواد کیک کدو حلوایی را به داخل قابلمه اضافه کنید.
  • سپس یک شعله پخش کن باید روی اجاق گاز قرار داد. حدود ۵۰ دقیق الی ۱ ساعت کیک آماده می شود.

نتیجه گیری

باتوجه به مطالب فوق در پخت کیک کدو حلوایی باید مواد اولیه را بر اساس دستور پخت یکی پس از دیگری اضافه کنید. همچنین برای تزئین این کیک فوق العاده می توانید از پودر قند، شکلات، شکر کاراملی شده، شکر و گردو کمک بگیرید. کیک کدو حلوایی به دلیل ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد؛ بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

source

توسط wisna.ir