درمان سیاتیک با پیاز از جمله روش‌ هایی است که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مثبتی نیز دریافت شده است. به طور کلی درمان‌ های خانگی فراوانی برای سیاتیک وجود دارند که با یک تغییر ساده در سبک زندگی انجام می‌ گیرند. اگر شما نیز دارای به این درد رنج آور مبتلا هستید به دنبال راهی برای تسکین آن می‌ باشید ادامه مقاله را مطالعه نمایید. روش درمان سیاتیک با پیاز را در شادمگ بخوانید.

سیاتیک چیست ؟

پیش از اینکه به درمان سیاتیک با پیاز بپردازیم سعی کرده ایم مطالبی در مورد این بیماری دردآور برای شما گردآوری کنیم. این بیماری مربوط به بزرگترین عصب در بدن انسان می‌ باشد که از باسن و پشت ران و در یک راستا به زانو می‌ رسد.

این عصب زمانی که به زانو می‌ رسد به دو قسمت تقسیم می‌ شود که این قسمت‌ ها با نام های تیبا را پروانه نامیده می‌ شوند. اغلب افراد این درد را در یک سمت از بدن خود شاهده می‌ کنند، اما در حالت کلی و در واقعیت سیاتیک در هر دو طرف بدن قرار دارد.

درمان سیاتیک درمان سیاتیک با پیاز

روش های درمان سیاتیک با پیاز

درمان سیاتیک با پیاز از جمله روش‌ های مطمئنی می‌ باشد که توسط افراد زیادی پیشنهاد می‌ شود. پیاز دارای بوی دلپذیری نمی‌ باشد اما می‌ تواند منجر به ایجاد آرامش و کاهش تحریکات عصب سیاتیک شود. این ماده خوراکی دارای نقش ضد التهابی می‌ باشد.

برای استفاده از آن شما ابتدا باید یک پیاز را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و آن را بر روی محل درد قرار دهید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه پیاز را بر روی قسمت درد خود به صورت چرخشی بگردانید و آن قسمت را ماساژ دهید. انجام این کار دو بار در روز می‌ تواند منجر به تسکین درد سیاتیک شود.

اگر به دنبال روش های خانگی درمان سیاتیک هستید، درمان سیاتیک با چوب کبریت را نیز امتحان کنید.

درمان سیاتیک با پیاز و زردچوبه

یکی دیگر از روش‌ های درمان سیاتیک با پیاز استفاده کردن آن در کنار زردچوبه می‌ باشد. زردچوبه دارای ماده‌ ای به نام کورکومین می‌ باشد که خاصیت ضد التهابی داشته و آنزیم‌ های تحریک کننده التهاب را کاهش می‌ دهد. علاوه بر این ورم ناشی از سیاتیک را نیز از بین می برد.

پیاز برای درمان سیاتیک - درمان سیاتیک با پیاز

درمان سیاتیک با پیاز و سیر

درمان سیاتیک با پیاز و سیر از جمله دیگر روش‌ های درمانی خانگی برای این درد طاقت فرسا می‌ باشد. سیر نیز همانند پیاز خاصیت ضد التهابی دارد و یک روش مناسب برای کاهش دردهای شما می‌ باشد. شما در کنار مصرف موضعی این دو مورد می‌ توانید آن ها را به صورت خوراکی و مرتباً مورد استفاده قرار دهید.

خواص پیاز برای درمان سیاتیک

پیاز حاوی ماده‌ ای به نام سولفور می‌ باشد که دارای خاصیت ضد التهابی است به همین دلیل منجر به تسکین درد به صورت موضعی می‌ شود. علاوه بر این ترکیب دیگری در پیاز وجود دارد که فلاونوئید نامیده می‌ شود. فلاونوئید دردهای عضلانی را کاهش داده و این ماده نیز توانایی شاد کنندگی عضلات را دارد و درد سیاتیک را تا حد زیادی آرام می‌ کند.

روش های کمکی درمان سیاتیک با پیاز

در درمان سیاتیک با پیاز شما می‌ توانید از روش های درمانی کمکی دیگر دیگری نیز کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی دردهای خود را تسکین ببخشید. این درمان‌ ها بسیار ساده هستند و در ادامه به صورت مفصل توضیح داده شده‌ اند.

تسکین درد سیاتیک با کمپرس سرد

شما به همراه درمان سیاتیک با پیاز می‌ توانید کیسه های یخ موجود در بازار را نیز خریداری کنید. علاوه بر این از سبزیجات یخ زده‌ ای که درون یخچال خود دارید نیز می‌ توانید استفاده نمایید. بعد از هر بار استفاده از پیاز برای کاهش درد خود یک کیسه یخ یا یک بسته سبزیجات یخ زده را درون حوله بپیچانید و ۲۰ دقیقه بر روی محل درد قرار دهید. این کار به شما کمک می‌ کند که درد خود را تسکین داده و تورم به محل آسیب دیده را کاهش دهید.

سیاتیک - درمان سیاتیک با پیاز

تسکین درد سیاتیک با کمپرس آب گرم

درمان بیماری سیاتیک با پیاز اگرچه امکان پذیر است، اما استفاده از سایر روش‌ های کمکی در کنار این روش نیز بسیار تاثیر گذار می باشد‌. به عنوان نمونه کمپرس آب گرم و استفاده از کیسه‌ های آبگرم و پدهای داغ نیز می‌ تواند درد سیاتیک را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر بدنتان ورم دارد بهتر است از کمپرس سرد در کنار پیاز استفاده نمایید. اما اگر ورم ندارید و تنها از درد این بیماری رنج می‌ برید می‌ توانید روزانه یک بار از کمپرس گرم استفاده کنید تا بعد از مدتی نتایج خارق‌ العاده آن را مشاهده نمایید.

حرکات کششی آرام کمر

در هنگام درمان سیاتیک با پیاز می‌ توانید به آرامی حرکات کشش کمر را نیز انجام دهید. پیاز منجر می‌ شود که التهاب و تحریک شدگی رگ سیاتیک شما آرام شود. در این زمان شما می‌ توانید کشش‌ های آرام کمر به بهبود همیشگی این ترس کمک کنید. یکی از ساده‌ ترین ورزش‌ ها برای درمان سیاتیک یوگا می‌ باشد. اما بهتر است قبل از انجام این حرکات با یک متخصص مشورت کنید.

استفاده از کمربندهای طبی

اگر روند درمان بیماری سیاتیک با پیاز خود را آغاز کرده‌ اید، سعی کنید به صورت مرتب از کمربندهای طبی استفاده کنید تا فشار کمتری به کمرتان وارد شود و از این درمان نهایت استفاده را ببرید. زمانی که عضلات کمر شما به صورت ثابت نگه داشته شوند فشار بر روی عصب سیاتیک شما کاهش یافته و باعث از بین رفتن دردتان می‌ شود. علاوه بر این سعی کنید در زمان درمان و برای کاهش درد خود از تشک‌ ها و صندلی‌ های سفت استفاده نمایید. این تشک‌ ها صندلی‌ ها به شما کمک می‌ کنند که فشار کمتری به سیاتیک شما وارد شود و سریع تر بهبود یابید.

داشتن استراحت کافی

به طور کلی در کنار تمام درمان‌ ها علی الخصوص درمان سیاتیک با پیاز باید سعی کنید در طول شبانه روز استراحت کافی داشته باشید. مهم‌ ترین مسئله درمان برای افراد داشتن خواب و استراحت کافی می‌ باشد. زیرا اصلی ترین دلیل ایجاد این بیماری فشار بر روی عصب سیاتیک است. بنابراین اگر از این روش درمانی استفاده می‌ کنید سعی کنید خواب و استراحت کافی نیز داشته باشید و فعالیت‌ های سخت و خسته کننده را برای مدت طولانی کنار بگذارید. استراحت روند بهبود شما را سرعت می‌ بخشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

source

توسط wisna.ir