با توجه به اینکه همه گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۴ سامسونگ عرضه شدند، همه توجه‌ها به سمت نسل بعدی این گوشی‌ها به خصوص گوشی Galaxy S25 Ultra معطوف شده است. در حالی که تا اوایل سال ۲۰۲۵ این گوشی عرضه نخواهد شد اما جزئیات زیادی از آن تا به الان آشکار شده است که باعث شده تا برای این گوشی هیجان زده باشیم.

۱. طراحی زیبا با ارگونومی بهتر

در حالی که گوشی Galaxy S24 Ultra از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود اما یکی از بزرگترین معایب آن، طراحی حجیم آن است. دستگاه بسیار بزرگ است و با وجود لبه‌های کمی خمیده، نگه داشتن آن سخت است. این گوشی اغلب در کف دست شما فرو می‌رود و باعث ناراحتی می‌شود، به خصوص در استفاده طولانی مدت. خوشبختانه، ظاهر سامسونگ در حال حل این مشکل با گوشی Galaxy S25 Ultra است.

سامسونگ با ارائه گوشه‌های گرد و ظریف به گوشی S25 Ultra درست شبیه به مدل‌های غیر اولترا، طراحی این گوشی را اصلاح کرده است. علاوه بر این، آشکار شده که این گوشی پرچم‌دار باریک‌تر خواهد بود و اندازه آن ۸.۴ میلیمتر در مقایسه با ضخامت ۸.۶ میلیمتری S24 Ultra است. این ممکن است اندازه آن را به ۲۱۹ گرم کاهش بدهد و همه این موارد باعث می‌شوند تا گوشی بهتر در دست جای بگیرد.

۲. صفحه نمایش بزرگتر

آشکار شده که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۵ اولترا از صفحه نمایش ۶.۸۶ اینچی استفاده می‌کند که کمی بزرگتر از گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا با اندازه ۶.۷۹ اینچی است. با کوچک‌تر کردن بیشتر حاشیه‌ها، گوشی اس ۲۵ اولترا صفحه نمایش بزرگتری را در همان بدنه خواهد داشت. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این گوشی نسبت به گوشی iPhone 16 Pro Max حاشیه‌های باریک‌تری خواهد داشت و در نتیجه آن نیز نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتر است و طراحی جلویی یکنواخت‌تری خواهد داشت.

۳. لنزهای Ultra-Wide و Telephoto بهتر

با وجود داشتن تنظیمات چهار دوربین، یکی از ایرادات اصلی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا، عکس‌های فوق عریض آن بوده است. در حالی که تصاویر در نور روز واضح به نظر می‌رسند اما بسیاری از کاربران بیان کردند که سنسور در شرایط کم نور مشکل دارد و نتایج دارای نویز و دانه‌ریزی رقم می‌زند. به نظر می‌رسد که سامسونگ قرار است این مشکل را در گوشی گلکی اس ۲۵ اولترا رفع کند.

بنابر اطلاعات جدیدی که فاش شده، گوشی گلکسی اس ۲۵ اولترا از یک لنز جدید ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می‌کند که نسبت به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبلی بیشتر است. علاوه بر این، لنز تله‌فوتو سه برابری یک ارتقا اساسی خواهد داشت و از ۱۰ به ۵۰ مگاپیکسل خواهد رسید و این برای اولین بار است که سامسونگ این سنسور را پس از گوشی Galaxy S21 Ultra ارتقا می‌دهد.

۴. ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی و One UI 7

Galaxy AI یکی از تمرکزهای اصلی برای سری گلکسی اس ۲۴ بود و سامسونگ با گوشی جدید Galaxy S25 Ultra خودش سرعتش در این زمینه را کاهش نداده است. طبق گزارش‌های تازه، گوشی اس ۲۵ اولترا یکی از معدود گوشی‌های پرچم‌دار خواهد بود که مدل LLM روی دستگاه گوگل یعنی Gemini Nano را اجرا خواهد کرد و حتی از نسخه جدیدتر Gemini Nano 2 نیز پشتیبانی خواهد کرد. در حالی که جزئیات مربوط به این فناوری هنوز کم است اما انتظار می‌رود که عملکرد هوش مصنوعی بهبود یافته و ویژگی‌های جدیدی را معرفی کند. علاوه بر این، گوشی اس ۲۵ اولترا اولین دستگاه سامسونگ خواهد بود که با One UI 7 مبتنی بر اندروید ۱۵ عرضه می‌شود.

منبع makeuseof

source

توسط wisna.ir