در زمان های گذشته ترک سیگار و قلیان برای بسیاری از افراد سخت بود و به نوعی غیر ممکن! اما امروزه با وجود دستگاه هایی مانند پاد ویپرسو و انواع ویپ ها و سیگارهای الکترونیکی، ترک سیگار یک رویا نیست. اگر شما نیز به دنبال خرید و استفاده از پاد سیستم هستید، لازم است تا فوت و فن استفاده از پاد را یاد بگیرید.

پاد سیستم ها یکی از انواع سیگارهای الکترونیک هستند که امروزه به بازار معرفی شده اند. این محصولات نسبت به سیگارهای سنتی ایمن تر بوده و ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد. انواع پاد سیستم  ، می توان جایگزین مناسبی برای سیگار و قلیان باشد و برای ترک این نوع از دخانیات سنتی، یک گزینه ایده آل محسوب می شوند. در واقع دود حاصل از پاد سیستم ها نسبت به سیگارهای معمولی سالم تر بوده و مضررات آن را ندارد. اما فوت و فن استفاده از پاد چگونه است؟! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص استفاده از پاد شما را راهنمایی کنیم.

پاد سیستم چیست؟

پیش از آن که به بررسی فوت و فن استفاده از پاد بپردازیم، لازم است تا تعریفی جامع از پاد سیستم را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا اگر به دنبال خرید و تهیه این دستگاه هستید، با آن آشنایی بیشتری پیدا کنید. به صورت کلی پاد سیستم ها نوعی از سیگارهای الکترونیکی جدید است که تجربه ای جدید از کشیدن سیگار را در اختیار شما قرار می دهند.

در این دستگاه ها یک المنت گرمایشی، مخزن مایع مخصوص و یک باتری شارژی تعبیه شده است و مایع درون مخزن مورد نظر ریخته می شود و سپس با استفاده از المنت گرما به مایع داده شده تا این مایع در اثر کشیدن، به بخار تبدیل می شود. لازم ذکر است که مایع یا سالت مخصوص این دستگاه دارای درصدی نیکوتین بوده و برای افرادی که به دنبال ترک سیگار هستند، مناسب می باشد. زیرا نیکوتین مورد نیاز بدن آن ها را تامین می کند.

ویژگی های پاد سیستم چیست؟

در خصوص فوت و فن استفاده از پاد و همچنین خرید و فروش ویپ در تهران، قبل از این که نحوه استفاده از پاد را یاد بگیرید، باید در خرید آن دقت و توجه لازم را داشته باشید تا وسیله ای که تهیه می نمایید، طعم دهی بهتری داشته باشد و بتواند به خوبی نیازهای شما را رفع کند. یک پاد سیستم مناسب و خوب باید از یک سری ویژگی های بسیار خاص برخوردار باشد که در زیر به شرح آن ها می پردازیم:

۱) کیفیت پاد

متریال ساخت پاد از اهمیت بسزایی برخوردار است به دلیل آن که می تواند بر کیفیت پاد و همچنین طول عمر دستگاه تاثیر بسزایی داشته باشد. در واقع پاد سیستمی که تهیه می کنید، باید دارای کیفیت مطلوب باشد تا بتوانید مدت ها از ان بهره ببرید.

۲) باتری پاد سیستم

یک دستگاه پاد با کیفیت و مناسب، باید دارای باتری با طول عمر بالا باشد. در واقع اگر باتری دستگاه قوی نباشد، مدت زمان استفاده شما از پاد کاهش می یابد و بدین ترتیب شما باید در طول روز بارها و بارها این دستگاه را شارژ کنید. در واقع باتری باید از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار باشد.

۳) کام دهی مناسب

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید به آن در خصوص فوت و فن استفاده از پاد به آن توجه داشته باشید، کیفیت بخار و یا کام دهی دستگاه شماست. در واقع شما باید در خصوص استفاده از این دستگاه، کیفیت بخار مناسبی را تجربه کنید. منظور از کیفیت بخار نیز این است که مقدار نیکوتینی که به شما می رسد و همچنین بخار دستگاه باید در حد مطلوب باشد. نکته حائز اهمیت این است که دستگاه پاد نباید مواردی مانند لکه و پاچیدگی را ترشح کند.

۴) تنوع در طعم سالت ها و نیکوتین

پادها باید بتوانند تنوع نیکوتین و طعم آن را به خوبی در اختیار شما قرار دهند. در واقع شما با این دستگاه ها باید بتوانید طعم های مختلفی را تجربه کنید.

فوت و فن استفاده از پاد چیست؟

حال که در خصوص ویژگی های یک پاد سیستم خوب و همچنین خود دستگاه پاد اطلاعات لازم را به دست آوردید، باید به بررسی فوت و فن استفاده از پاد بپردازیم. به صورت کلی شما باید بدانید که چگونه از این دستگاه استفاده کنید تا مشکلی برای دستگاه شما به وجود نیاید. از جمله نکاتی که باید درباره فوت و فن استفاده از پاد بدانید نیز به صورت زیر است:

۱) شارژ دستگاه

اولین گام از فوت و فن استفاده از پاد این است که شارژ اولیه دستگاه را انجام دهید. معمولا دستگاه ها دارای شارژ هستند اما برخی از دستگاه ها که مدت زمان زیادی از ساخت آن ها می گذرد، شارژ کمی دارند و باید با استفاده از سیم شارژی که در جعبه پاد است، این دستگاه را شارژ نمایید. به صورت معمول سیم های شارژری که در جعبه پاد قرار داده شده است، از نوع تایپ c می باشد. در ادامه به بررسی نکات بسیار مهمی در خصوص شارژ دستگاه اشاره می کنیم.

  • برای شارژ دستگاه لازم است تا از سیم شارژر 1 آمپر بهره ببرید، این موضوع در طول عمر دستگاه شما تاثیر گذار است.
  • پس از آن که دستگاه شما شارژ شد، آن را از سیم جدا کنید. اگر دستگاه شما بیش از حد در شارژ باشد، به باتری دستگاه آسیب جدی وارد می شود.
  • برای شارژ مجدد دستگاه پاد سیستم می توانید از دستگاه های مختلف مانند تلویزیون، ماهواره، لپ تاپ، پاور بانک، کامپیوتر و… استفاده کنید.
  • بهتر است که برای شارژ دستگاه پاد خود از شارژهای فندکی خودرو یا موتور استفاده نکنید. زیرا برق خودرو ممکن است نوسان داشته باشد و این نوسان باتری دستگاه شما را خراب کند.

۲) کویل و کارتریج

یکی از مهم ترنی بخش های دستگاه پاد سیستم، بخش کویل و کارتریج می باشد. در خصوص فوت و فن استفاده از پاد باید بدانید که هر کدام از این بخش ها چه عملکردی دارند. به صورت کلی کام دهی دستگاه پاد به کویل و کارتریج وابسته اسن. در ادامه به بررسی این دو بخش می پردازیم.

کویل

  • مهم ترین بخش دستگاه پاد محسوب می شود.
  • از سیم پیچ های فشرده و در هم آمیخته شده تشکیل شده است.
  • به همراه یک پنبه ارگانیک که در استوانه ایی فلزی شکل قرار دارد

کارتریج

در ابتدا باید اشاره داشت که یک مخزن نگهدارنده نیکوتین یا همان سالت در دستگاه به کار رفته شده است که کویل دستگاه در وسط مخزن قرار داده شده است. در برخی از  پاد سیستم ها کویل و کارتریج به صورت جداگانه از قابلیت تعویض برخوردار هستند. اما در برخی دیگر از دستگاه ها این دو بخش با یک دیگر ادغام شده و می توان هر دو را تعویض کرد. از جمله نکاتی که باید در این خصوص بدانید، به صورت زیر است:

  • بهتر است که پاد سیستمی را انتخاب فرمایید که بخش کویل و کارتریج آن با یک دیگر اذعام شده باشد.
  • با دستگاه هایی که این دو با یک دیگر ادغام شده اند، هزینه های نگهداری ماهیانه و تعمیرات به شدت کاهش می یابد.
  • در دستگاه هایی که کویل و کارتریج در یک سیستم ارائه می شوند، ریزش سالت دستگاه به حداقل می رسد.

نکات مهم در خصوص فوت و فن استفاده از پاد

یک سری نکات بسیار مهم و حیاتی درباره فوت و فن استفاده از پاد سیستم وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • سعی کنید کارتریجی را انتخاب نمایید که از مقاومت بالا برخوردار باشد.
  • برای پر کردن دستگاه از مایع نیکوتین سالت، باید درپوش مورد نظر یا همان لبی کارتریج را جدا سازی کرده و از طریق درگاه قرمز رنگ، سالت مورد نظر را پر کنید.
  • میزان پر کردن سالت باید به اندازه نصف و یا فقط کمی بیشتر باشد. پس از آن که ماده نیکوتین را در مخزن قرار دادید، نباید بلافاصله از دستگاه استفاده کنید. بهتر است که به مدت 20 الی 30 دقیقه صبر کنید.
  • مدت زمان ذکر شده برای آن است که پنبه به کار رفته در کویل، به خوبی به ماده نیکوتین آغشته شود.
  • اگر این مدت زمان را رعایت نکنید و از دستگاه خود استفاده نمایید، طول عمر مفید دستگاه شما به شدت کاهش خواهد یافت و همچنین بخش کویل غیر قابل استفاده خواهد شد.
  • در یک سری از دستگاه های دیگر پاد سیستم، مخزن کارتریج در قسمت کناری دارای درب پوش پلاستیکی قرار داشته و همچنین بخش کناری نیز غیر قابل جداسازی است. در این خصوص نیز لازم است که تنها از نصف کمی بیشتر مایع را پر کنید (تقریبا 75 درصد)
  • بین هر پاف و کام گرفتن از دستگاه باید مدت زمان 10 الی 15 ثانیه را رعایت کنید. زیرا لازم است تا کویل دستگاه خنک شود و همچنین باعث ریخته نشدن مایع سالت از طریق لبی و همچنین زیر مخزن خواهد شد.
  • در فوت و فن استفاده از پاد باید اشاره داشت که در طول یک روز مخزن کارتریج را کنترل کنید تا ریزش مایع سالت را نداشته باشد.
  • اگر ریزش سالت نیکوتین اتفاق افتاده است (هر چند در مقدار کم) با استفاده از گوش پاک کن و دستمال کاغذی محل را به سرعت خشک نمایید.

۳) تنظیمات دستگاه

سومین گام از فوت و فن استفاده از پاد، تنظیمات دستگاه می باشد. برای ان که بتوانید تنظیمات دستگاه را به خوبی انجام دهید، بهتر است که با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید. همچنین لازم ذکر است که در جعبه پاد سیستم یک دفترچه راهنما وجود دارد که با مطالعه آن می توانید فوت و فن استفاده از پاد را به خوبی آموزش ببینید. شایان ذکر می باشد که دستگاه های پاد سیستم در دو نوع کلی وجود دارد که از آن ها می توان به دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک اشاره داشت. در ادامه به بررسی فوت و فن استفاده از پاد و همچنین راه اندازی هر کدام از این دستگاه ها اشاره می کنیم:

۱) دستگاه های تمام اتوماتیک:

در دستگاه پاد تمام اتوماتیک نیازی به هیچ گونه ایجاد تغییر در ساختار کلی و تنظیمات دستگاه نخواهد بود، از جمله این دستگاه ها می توان به برند هایی مانند دستگاه تمام اتوماتیک پاد لوکس کیو اس ویپپرسو اشاره داشت.

۲) دستگاه های نیمه اتوماتیک:

لازم ذکر می باشد که برخی دیگر از سیستم های پاد نیاز به تنظیمات دارند و همچنین دارای مانیتور نیز می باشد. این دستگاه های خاص به راه اندازی و تنظیمات و همچنین در برخی از موافع به تنظیم تغییر توان خروجی دستگاه نیاز دارد. البته این موضوعات به استفاده شما عزیزان نیز بستگی خواهد داشت. از جمله انواع پاد سیستم هایی که به تنظیم و کنترل نیاز دارد، می توان به  پاد سیستم اورسا بیبی پرو لاست ویپ اشاره داشت که البته در میان افراد جامعه طرفداران خاص خود را دارد.

نکات مهم برای استفاده از پاد

در دستگاه هایی که از قابلیت تنظیم برخوردار هستند، پس از  فشار دادن دکمه ای که دستگاه قرار داده شده است و یا همچنین با فشردن بخش کناری پاد سیستم،  پس از روشن شدن مانیتور و محصول در صفحه نمایش موارد زیر قابل مشاهده و رویت می باشد:

  • تعداد پاف
  • میزان باتری
  • کویل و کارتریج استفاده شده بر روی دستگاه پاد سیستم
  • میزان توان خروجی و تنظیم آن

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که پس از انتخاب مقاومت کویل و کارتریج دستگاه های مدرن و به روز اتوماتیک که امروزه در بازار موجود است، توان دستگاه را بر روی عدد مناسب تنظیم خواهند کرد. بدین ترتیب دیگر نیازی به تغییر دادن به حالت دستی نمی باشد. در این راستا نیز می توان اذعان داشت که در برخی از موارد بر اساس رفتار و سلیقه مصرف کنندگان، ممکن است آن ها به بخار و دود بیشتر علاقه داشته باشند. در این حالت نیز شما عزیزان می توانید با 5 بار فشردن دکمه فایر به صورت دستی تنظیمات را انجام دهید.

سخن پایانی در مورد استفاده از پاد

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی فوت و فن استفاده از پاد و ویزگی های یک پاد مناسب و مطلوب بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

source

توسط wisna.ir