اطلاعات درباره ربات‌تاکسی که توسط ایلان ماسک معرفی شده، همچنان در حال فاش شدن است. در اینجا چیزهایی که کسانی که در این رویداد شرکت داشتند، کشف کرده‌اند آورده شده است.

رویداد پنج‌شنبه گذشته (جمعه شب به وقت بریتانیا) که در آن ایلان ماسک آینده تسلا در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی را معرفی کرد، همچنان پیامدهایی دارد.

به طور خاص، وقتی صحبت از سایبرکب می‌شود، که قبلاً به نام ربات‌تاکسی شناخته می‌شد، بسیاری سعی دارند اطلاعاتی درباره این پروژه به دست آورند؛ پروژه‌ای که به همان اندازه که جذاب است، حداقل در حال حاضر گریزپذیر است چرا که داده‌های فنی و اطلاعات دقیق کمی درباره آن وجود دارد.

فناوری از سال ۲۰۱۸ وجود داشته است

برخی از افرادی که در این رویداد شرکت کرده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از مشاهدات و جزئیات را منتشر می‌کنند. این افراد ادعا می‌کنند که سایبرکب را لمس کرده و با مدیران ارشد تسلا، از جمله فرانز فون هولزهاوزن، رئیس طراحی، و لارس موروی، رئیس مهندسی، صحبت کرده‌اند.

از اظهارات این افراد کلیدی، تأییدی جالب به دست آمده که قبلاً توسط ایلان ماسک در طول رویداد ذکر شده بود. سایبرکب، برای رانندگی کاملاً خودکار مبتنی بر سیستم Full-Self Driving (FSD)، به سخت‌افزار موجود در مدل‌های کنونی متکی خواهد بود.

در واقع، FSD با هر دو نسخه سخت‌افزار ۳ و سخت‌افزار ۴ به طور کامل کار خواهد کرد. این بدان معناست که تمامی خودروهایی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون تولید شده‌اند، می‌توانند به‌طور بالقوه به خودروهای خودران تبدیل شوند. مدل ۳ و مدل Y نیز شامل می‌شوند.

دکمه‌های اندک و بدون نشان

اطلاعات دیگری که در این ساعات درباره سایبرکب منتشر شده، مربوط به طراحی داخلی آن است. قبلاً مشخص شده بود که حتی مدل استاندارد هم بدون پدال و فرمان خواهد بود. حالا می‌دانیم که در داخل خودرو یک مانیتور لمسی و سه دکمه فیزیکی وجود خواهد داشت. درست است: تنها سه کنترل فیزیکی در کابین خودرو وجود خواهد داشت. دو دکمه برای پایین آوردن شیشه‌ها و یکی برای روشن کردن چراغ سقف استفاده خواهد شد.

جزئیات دیگری که بعد از رویداد مشخص شد این است که سایبرکب هیچ لوگوی تسلا نخواهد داشت: نه نشان و نه نوشته‌ای روی آن وجود نخواهد داشت. این موضوع در سایبرتراک نیز همین‌طور است، چرا که به گفته شرکت، همه می‌دانند که این خودرو تسلا است، حتی اگر هیچ جایی از آن ذکر نشده باشد. این موضوع ممکن است جزئی به نظر برسد، اما نشان می‌دهد که ایلان ماسک چقدر بر نوآوری و طراحی پیشگامانه برای متمایز کردن مدل‌های تسلا از رقبا تأکید دارد. در حالی که حداقل ۹۹ درصد از خودروهای تولیدی فعلی دارای نشان‌های بزرگ هستند.

source

توسط wisna.ir