جوان آنلاین: نشست راهبردی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، به منظور تقویت بنیان‌های توسعه ملی و با نگاهی عمیق به اهمیت همدلی و عزم جمعی، برگزار و با رویکردی انقلابی، نه تنها بر تأمین مالی پروژه‌ها تأکید شد، بلکه جایگاه همبستگی و همدلی ملی در پیشبرد طرح‌های کلان مورد توجه قرار گرفت. 
سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه مشکلات صرفاً به نقدینگی محدود نمی‌شوند، ضرورت اراده جمعی را به عنوان اصل اساسی هر حرکت سازنده مطرح کرد و با اشاره به جایگاه ویژه اطلاع‌رسانی در تقویت اعتماد عمومی، بر اهمیت شفاف‌سازی در عملکرد پروژه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: برای مردم و سرمایه‌گذاران، آنچه در عمل مشاهده می‌کنند، به مراتب مهم‌تر از گزارش‌های صرف رسانه‌ای است. 
وی با تأکید بر همکاری با دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، گفت: همه مشکلات در پروژه‌ها، نقدینگی نیست. اگر عزم و اراده و همدلی نباشد، حتی با نقدینگی هم کاری پیش نخواهد رفت. 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، اطلاع‌رسانی درباره اقدامات انجام شده در مناطق آزاد به مردم و سرمایه‌گذاران را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و تأکید کرد: آنچه مردم مشاهده می‌کنند، ملاک قضاوت آنان است. 
 تلاش تخصصی برای رفع مشکلات پروژه‌های قشم و چابهار
همچنین رضا مسرور، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم پرداخت و توسعه متوازن در مناطق آزاد را یکی از نقاط کلیدی برای رفع موانع اقتصادی و ارتقای جایگاه ایران در شبکه‌های بین‌المللی ترانزیت عنوان کرد. 
وی با اشاره به ظرفیت‌های شمال ایران و اهمیت تکمیل پروژه‌های لجستیکی مانند خطوط ریلی چابهار و جلفا به چشمه ثریا تصریح کرد: این پروژه‌ها نه تنها زیرساخت‌های داخلی را تقویت می‌کنند، بلکه تهدیدات خارجی همچون کریدور زنگزور را نیز بی‌اثر خواهند کرد. 
مسرور از تلاش‌های تخصصی کارگروهی برای رفع مشکلات پروژه‌های قشم و چابهار خبر داد و تأکید کرد: مناطق آزاد باید در حوزه تأمین مالی تخصص بیشتری به خرج دهند تا بتوانند به شکلی پایدار و قدرتمند به مسیر توسعه ادامه دهند. 
دبیر شورا‌ی‌عالی مناطق آزاد با تأکید بر اهمیت مزیت‌های قانونی این مناطق گفت: اگر بخواهیم مناطق آزاد نقش مؤثری در اقتصاد ایفا کنند، باید به ظرفیت‌های لجستیکی و ترانزیتی این مناطق توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 
مسرور همچنین به پروژه‌های مهم مانند کریدور میانی و تکمیل خطوط ریلی چابهار اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها می‌تواند تهدیدات اقتصادی را به فرصت تبدیل کند.

source

توسط wisna.ir