به گزارش ایلنا، حسین برجی درباره برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین اظهار کرد: بعد از چند سال تعطیلی برنامه‌های فرهنگی به دلیل ویروس کرونا، خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده آماده برگزاری هفته فرهنگی در شهر قزوین هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین گفت: این برنامه‌ها از ششم تا یازدهم آبان ماه در بوستان هشت بهشت، نگارخانه و سالن همایش سازمان و محوطه سازمان فرهنگی ورزشی به مدت شش روز صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از فعالیت‌های شاخص و پر محتوای سازمان در این ایام رونمایی از “گذر شهروندی” است که در آن مجموعه‌ای از غرفه‌های مجموعه شهری برپا می‌شود. 

این مسئول ادامه داد: در این ارتباط جمعیت هلال احمر، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان، ادارات آب، برق، گاز، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، سپاه و بسیج، سازمان‌های میادین و تره بار، آتش‌نشانی، ترافیک، پسماند، پارک‌ها، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و برخی سازمان‌های دیگر حضور دارند.

وی اظهار کرد: در برنامه گذر شهروندی صبح و بعدازظهر خدمات مدیریت شهری به شهروندان ارائه می‌شود و قرار است تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان از غرفه‌ها دیدن کرده و با مدیریت شهری آشنا شده و ارتباط رو در رو با مسائل زیست شهری خواهند داشت.

برجی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین اجرای «جنگ شادی» در مقابل محوطه پارکینگ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در بوستان هشت بهشت است که در آن تئاتر و سرود شهروندی، برنامه‌های مرتبط با امور شهری و شهروندان برای گروه‌های مختلف بویژه نوجوانان و جوانان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری رویداد بازی و شادی « ابربازی‌ها» در نگارخانه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با ایجاد فضای شاد و با نشاط با راه اندازی بازی‌های گروهی و بومی و محلی از موضوعات دیگری است که می‌تواند جوانان و نوجوانان را با هویت فرهنگی شهرمان بیشتر آشنا کرده و ساعات خوش و شادی را در این هفته برای شرکت کنندگان مهیا کند.

source

توسط