کلاس یوس
شانگهای، چین – 03 آوریل: فنجان های نوشیدنی در یک فروشگاه قهوه لاکین در 3 آوریل 2020 در … [+] شانگهای، چین مشاهده می شود. (عکس از یین لیکین/ سرویس خبری چین از طریق گتی ایماژ)
سرویس اخبار چین از طریق Getty Images چیزهای کمی در جهان وجود دارند که به اندازه یک قوطی کوکاکولا قند دارند. چه کار می کند؟ برخی از محبوب ترین نوشیدنی های استارباکس. یک موکا شکلات سفید Venti با خامه فرم گرفته حاوی 74 گرم شکر (حدود 18 قاشق چایخوری) است در حالی که یک چای لاته چای Venti حاوی 52 گرم است.
مردم چگونه ممکن است خود را از این نوشیدنی های مخرب ناسالم رها کنند؟ تحقیقات جدیدی که در مجله روانشناسی سلامت منتشر شده است نشان می دهد که جلب توجه مردم به مشخصات طعم قهوه شیرین نشده از طریق تمرین تمرکز حواس ممکن است راه حل باشد.
تیمی از روانشناسان به رهبری ریچی لنه و تریسی مان از دانشگاه مینه سوتا آزمایشی را طراحی کردند که دو رویکرد متفاوت را برای کاهش مصرف قهوه شکر شده توسط مردم آزمایش کرد. یکی شامل کاهش تدریجی میزان قند مصرفی افراد در قهوه روزانه بود. دیگری از مردم خواسته بود که در یک تمرین ذهن آگاهی شرکت کنند که آنها را در مورد طعم های مختلف موجود در یک فنجان قهوه سیاه معمولی آموزش می داد.
آنها دریافتند که تمرین تمرکز حواس نسبت به استراتژی کاهش تدریجی در تغییر عادات نوشیدن قهوه در افراد برتری دارد.
محققان بیان کردند: شرکت کنندگان در شرایط تمرکز حواس، در شش ماه پس از مداخله، حدود 53 کالری کمتر در روز نسبت به قبل از مداخله مصرف کردند، در حالی که شرکت کنندگان […] کاهش تدریجی، 21 کالری کمتر در روز مصرف کردند.
مهمتر از آن، تمرین تمرکز حواس باعث شد مردم طعم قهوه شیرین نشده را درک کنند در حالی که استراتژی کاهش تدریجی اثر معکوس داشت. نویسندگان می نویسند: «دومین مداخله ای که آزمایش کردیم، کاهش تدریجی میزان شکر مصرفی، در حفظ لذت مؤثر نبود. از آنجایی که طی 14 روز شکر کمتری در قهوه آنها استفاده شد، این شرکت کنندگان کمتر از آن لذت بردند. این یافته با فرضیه ما و همچنین تحقیقات قبلی در تضاد بود.
بیشتر برای YOUiOS 17 2 1 اپل ناگهان به‌روزرسانی غیرمنتظره‌ای را برای همه کاربران آیفون منتشر کرد پروژه نفتی 8 میلیارد دلاری ConocoPhillips Greenlights در آلاسکا به دنبال بلوک ناموفق توسط گروه‌های بومی، تحریم‌های روسیه به اوکراین امیدوار بودند در سال 2024، علیرغم یک تحقیق غیر روانشناختی، این یافته نشان می‌دهد که این یک عقب‌گردی نیست. تغییر رفتار تنها زمانی مؤثر است که افراد از تغییراتی که انتخاب کرده اند لذت ببرند.
تمرین تمرکز حواس دقیقاً چه شکلی بود؟ ابتدا از شرکت کنندگان خواسته شد تا در یک آموزش آگاهی از خوردن مبتنی بر ذهن آگاهی شرکت کنند که برای مصرف قهوه مناسب است. همچنین از آن‌ها دعوت شد تا یک آموزش 10 دقیقه‌ای در مورد پنج ویژگی قهوه – طعم، اسیدیته، شیرینی، حس دهان و مزه، را تماشا کنند. در نهایت، آنها در یک فعالیت چشایی شرکت کردند که در آن به آنها آموزش داده شد: (1) یک فنجان قهوه را نگه دارند و به گرمای آن توجه کنند، (2) تماشای بخار بلند شدن از مایع، (3) بوییدن عطر، (4) قرار دادن فنجان را مقابل دهان خود قرار دهید و یک جرعه بنوشید، (5) جرعه جرعه دیگری بنوشید تا متوجه احساسات و بافت ها شوید، و (6) در مورد احساسی که این تجربه در آنها ایجاد کرده بود، فکر کنید.
نتایج دلگرم‌کننده‌ای که توسط تمرین ذهن‌آگاهی تولید می‌شود، بازتاب تعداد فزاینده‌ای از مطالعات است که مزایای مداخلات ذهن‌آگاهی را در حوزه رفتار خوردن بررسی می‌کنند. به عنوان مثال، مداخلات مشابه نشان داده شده است که لذت بردن از غذاهای اجتناب شده مانند آلو و کشمش را افزایش می دهد.
این تحقیق با توجه به اینکه بیش از نیمی از آمریکایی ها هر روز قهوه می نوشند مهم است – اما فقط یک سوم قهوه سیاه خود را می نوشند.
نویسندگان نتیجه‌گیری می‌کنند: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد ممکن است بهتر است شکر قهوه‌شان را یک‌باره کنار بگذارند، نه تدریجی، که به نظر نمی‌رسد با پیشنهادات رایج برای اتخاذ یک سبک زندگی بدون قند مطابقت داشته باشد. با توجه به ده لینک اول از جستجوی اینترنتی برای “چگونه قند را در رژیم غذایی خود کاهش دهید”، شش وب سایت کاهش تدریجی قند را توصیه کردند و هیچ یک توصیه به ترک ناگهانی آن نکردند.
مارک تراورز مارک تراورز، دکترا، روانشناس آمریکایی با مدرک تحصیلی از دانشگاه کرنل و دانشگاه کلرادو بولدر است. او روانشناس اصلی در Awake Therapy است، یک شرکت بهداشت از راه دور که به افراد در بیش از 40 کشور در سراسر جهان، روان درمانی ویدئویی و تلفنی، مشاوره و مربیگری ارائه می دهد. او همچنین سرپرست وب سایت محبوب سلامت و سلامت روان، Therapytips.org است. یک یادداشت برای او بگذارید، اینجا.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط