پایه میکروفون
RØDECaster Pro اولین کنسول تولید پادکست کاملاً یکپارچه در جهان است که … [+] با ویژگی هایی که پادکست را برای همه آسان تر می کند.
RØDE هر چند وقت یکبار، دوست دارم نمایه ای درباره یک شرکت یا برندی در صنعت صوتی بنویسم که به دلیل نوآوری و کیفیت محصولاتش توجه من را جلب کرده است. اخیراً، نگاه من به سازنده میکروفون RØDE خیره شد، نامی که اکنون مترادف با میکروفون و سایر کیت های صوتی مورد استفاده فیلمسازان و پادکست ها است.
RØDE از زمانی که پادکست و وبلاگ نویسی رایج شد، مطرح شد، اما ریشه‌های این شرکت به گذشته‌های دور برمی‌گردد. اگر نام آشنا است، اما نمی‌توانید کاملاً آن را قرار دهید، احتمالاً آرم RØDE را دیده‌اید که روی شیشه‌های جلوی میکروفون فومی نقش بسته است که به نظر می‌رسد تقریباً به هر دوربین ویدیویی در هر کنفرانس مطبوعاتی در هر کجای دنیا متصل است.
تاریخچه پشت این شرکت جذاب شامل داستانی از مهاجرت، نزدیک به ورشکستگی و یک چرخش خیره کننده است که یک شرکت الکترونیکی قدیمی را به خود اختصاص داد و آن را به یک نام تجاری با نوع شناختی که Shure، AKG یا Sennheiser دارند تبدیل کرد. چیزی که RØDE را غیرمعمول‌تر می‌کند این است که در استرالیا مستقر است، جایی که این شرکت هنوز تمام محصولات خود را قبل از صادرات به سراسر جهان طراحی و تولید می‌کند.
ریشه های RØDE را می توان به اوایل دهه 1960 ردیابی کرد، زمانی که یک مهندس الکترونیک انگلیسی الاصل به نام هنری فریدمن به سوئد مهاجرت کرد، در آنجا با همسرش آسترید ازدواج کرد و در حالی که به عنوان مهندس ارشد برای یک شرکت مخابراتی سوئدی کار می کرد، تشکیل خانواده داد. در عصرها و آخر هفته ها، هنری درآمد خود را با سرویس و اصلاح محصولات برای توزیع کننده سوئدی تولید کننده صوت آلمانی Dynacord تکمیل می کرد.
هنری باید مردم دایناکورد را تحت تاثیر قرار داده باشد زیرا در عرض یک سال به او حق توزیع محصولات شرکت در آن سوی دنیا پیشنهاد شد. هنری و آسترید – به همراه پسرشان پیتر – به استرالیا مهاجرت کردند تا Freedman Electronics را در حومه اشفیلد، سیدنی راه اندازی کنند. این یکی از اولین شرکت هایی در شهر بود که محصولات صوتی از جمله بلندگو، آمپلی فایر و میکروفون را طراحی، تولید، نصب و سرویس کرد.
اطلاعات بیشتر برای شما ژنرال بولیوی پس از شکستن کاخ ریاست جمهوری در تلاش برای کودتا دستگیر شد – در اینجا چه باید بدانید فضانوردانISS پس از اینکه فضاپیمای روسی در مدار متلاشی شد، پناه گرفتند. هیل، سیدنی، استرالیا از آنجا که … [+] آن روزها، این شرکت با نام تجاری RØDE گسترش یافته است و اکنون از مقر سیدنی خود به سرتاسر جهان صادرات دارد.
RØDE در طول سال‌های بعد، شرکت با ارائه خدمات کامل در سراسر طیف محصولات صوتی، کسب‌وکار کاملاً موفقی را ایجاد کرد و با شکوفایی شرکت، خانواده در زندگی استرالیا ساکن شدند.
متأسفانه، هنری در سال 1987 درگذشت و پسرش پیتر، تجارت خانوادگی را به ارث برد. پیتر با اعتراف خودش یک تاجر طبیعی نبود و به راحتی اعتراف می کند که عدم تجربه اش، همراه با رکود وحشیانه در اقتصاد استرالیا در اواخر دهه 1980، تقریباً Freedman Electronics را به مرز ورشکستگی نزدیک کرد. برای پاک کردن همه چیزهایی که هنری فریدمن برای آن سخت تلاش کرده بود.
در آن لحظه تاریک بود که پیتر یک دهه قبل با پدرش در بازدید از یک نمایشگاه تجاری در چین، یک میکروفون خازنی را به یاد آورد. او قبل از وارد کردن 20 عدد از میکروفون ها، به اطراف نگاه کرد تا علاقه به محصول را بسنجد. تیم Freedman Electronics برای اصلاح و بهبود میکروفون ها برای بهبود عملکرد و آماده سازی آنها برای فروش، کار می کند. به قول پیتر: “فروش مثل موش در لوله تخلیه رفت” و در نتیجه میکروفون به RODENT-1 معروف شد. طولی نکشید که این نام به RODE NT-1 تغییر یافت و به عنوان اشاره ای به میراث اسکاندیناویایی خانواده، شخصیت سوئدی a streg جایگزین حرف O شد و RØDE متولد شد.
بقیه به قول خودشان تاریخ است. RØDE به لطف برخی تصمیمات هوشمندانه و هوشمندانه در مورد انواع محصولاتی که باید توسعه یابد، از قدرت به قوت خود گذشت. معلوم شد که پیتر یک تاجر طبیعی متولد شده بود. RØDE به زودی به دلیل ساخت محصولات صوتی با کیفیت بالا با قیمت مقرون به صرفه و استعداد در نوآوری شهرت پیدا کرد و بعداً آنها را در بازار متمایز کرد. چیزی متفاوت در مورد RØDE وجود داشت، به همان شکلی که خود استرالیا از سایر نقاط جهان در زمینه جغرافیا و حیات وحش متمایز است. RØDE در دنیای صوتی غیرمعمول است زیرا یک شرکت خانوادگی و یکی از شناخته شده ترین برندهای صوتی است که تا کنون از استرالیا آمده است.
میکروفون RØDE NT-1 ابتدا با نام RODENT-1 شناخته شد. این یک فروشنده انبوه بود و RØDE … [+] را به عنوان یک تولید کننده برتر میکروفون روی نقشه قرار داد.
RØDE به دنبال موفقیت NT-1 اصلی، شرکت به توسعه NT-2 ادامه داد، یک میکروفون خازنی دیافراگمی بزرگ دیگر با مجموعه ویژگی های گسترده. این در سال 1992 بود و در این مقطع بود که پیتر فریدمن تصمیم گرفت به جای برون سپاری تولید به آسیا یا خرید محصولات برای اصلاح، در تأسیسات تولیدی در استرالیا سرمایه گذاری کند.
تصمیم به پایه تولید در استرالیا به این معنی بود که RØDE توانست یک مدل تولید یکپارچه عمودی را اتخاذ کند که تولید را سرعت بخشد و خط لوله بین طراحی و بازار را کوتاه کند. در طول بقیه دهه 1990، این شرکت خط میکروفون خود را بهبود بخشید و گسترش داد، از جمله نسخه جدیدی از NT-1 اصلی، که امروزه یکی از محبوب ترین میکروفون های استودیویی در بازار باقی مانده است.
در سال 2004، RØDE شروع به تولید اولین میکروفون روی دوربین خود برای فیلمبرداری کرد. Videomic به تقاضای نهفته در بازار رو به رشد ویدیوی فروشندگان برای یک میکروفون جهت دار که صدایی با کیفیت بسیار بالاتر از میکروفون های تعبیه شده در دوربین های فیلمبرداری می گیرد، پرداخت. بار دیگر، موردی بود که محصول مناسب در زمان مناسب بود.
در طول دهه‌های 2000 و 2010، RØDE با مدل‌های متنوعی برای پاسخگویی به نیازهای هر نوع فیلمبردار زیر نور خورشید، از جمله نسخه‌های استریو و مدل‌های فشرده برای تلفن‌های هوشمند، به افزودن به مجموعه VideoMic ادامه داد. بازار سمعی و بصری یکی از بهترین بخش‌های RØDE است و تعداد کمی از فیلم‌بردارانی که به خود احترام می‌گذارند، رویای عکاسی را در هر مکانی بدون یکی از میکروفون‌های شاتگان این شرکت روی دوربین خود می‌بینند.
RØDE سپس در سال 2019 سیستم میکروفون بی سیم جمع و جور Wireless GO خود را توسعه داد و این محصول به عنوان یک تغییر دهنده بازی در صنعت مورد استقبال قرار گرفت. به دلیل اندازه کوچک و میکروفونی که در بسته فرستنده تعبیه شده است، این تنظیم میکروفون بی سیم کوچک به فیلمسازان امکان می دهد تا با صدای خود کاملاً بی سیم باشند. مقرون به صرفه بودن و سهولت استفاده، فناوری میکروفون بی سیم را تقریباً در دسترس هر فیلمساز خلاقی قرار داد و از محدودیت های میکروفون های سیمی رها کرد.
RØDE VideoMic اصلی در دوربین DSLR 5D Canon – اولین تفنگ ساچمه ای جمع و جور در جهان … [+] میکروفون، منتشر شده در سال 2004.
RØDE در اواخر دهه 2000، شرکت به خوبی پیش می رفت و در کنار آن انفجار پادکست رخ داد. پادکست سال‌ها بود که وجود داشت، اما با ورود پخش‌کننده‌های جریان اصلی به بازار، این قالب واقعاً مطرح شد. با کاهش شدید هزینه تجهیزات، تقریباً هر کسی می تواند پادکست خود را با صدای با کیفیت بالا بسازد.
برای استفاده از این تغییر، RØDE Podcaster را راه‌اندازی کرد، یک میکروفون USB با کیفیت بالا که برای افرادی که پادکست راه‌اندازی می‌کنند و می‌خواهند صدایی با کیفیت از میکروفون پخش کنند، طراحی شده است. Podcaster به زودی توسط NT-USB، یک میکروفون خازنی که صدایی با کیفیت عالی استودیویی را با نظارت بر تأخیر صفر ارائه می‌کرد، بدون نیاز به میز میکس سنتی یا رابط صوتی، به‌دنبال آن قرار گرفت.
با قرار دادن رابط صوتی در داخل میکروفون، تمام کاری که کاربران باید انجام می‌دادند این بود که NT-USB را به رایانه وصل کنند و می‌توانستند سیگنال دریافتی از رایانه و همچنین صدای خود – یا حتی یک آلت موسیقی – را به سادگی با وصل کردن کنترل کنند. یک جفت هدفون در میکروفون. این یک راه حل زیبا و ساده بود که به سرعت شروع به کار کرد و اکنون NT-USB یکی از میکروفون های USB برجسته در بازار است.
از زمان راه اندازی NT-USB، RØDE به توسعه میکروفون های بیشتری برای پادکست پرداخته است، از جمله NT-USB Mini مبتکرانه و زیبا، یک میکروفون کوچک هوشمند که می تواند به همراه حداکثر سه مینی NT-USB اضافی به رایانه متصل شود. برای ایجاد یک استودیوی کوچک NT-USB Mini را می توان با استفاده از نرم افزار هوشمندانه ای به نام RØDE Connect که این شرکت برای ارائه میکس مجازی و تولید پادکست به مک ها و رایانه های شخصی توسعه داده است، کنترل کرد. شما می توانید بررسی من در مورد NT-USB Mini و نرم افزار RØDE Connect را در اینجا بخوانید.
RØDE NT-USB Mini با نرم‌افزار پخش و پخش پادکست RØDE Connect – راه‌حلی مقرون به صرفه و … [+] با استفاده آسان برای مبتدیان.
RØDE در سال 2018، RØDE با راه‌اندازی RØDECaster Pro دسترسی خود را به دنیای پادکست گسترش داد. این میز میکس نوآورانه به طور خاص برای پادکست ها طراحی شده است. ویژگی‌های هوشمندانه‌ای مانند ضبط آهنگ جداگانه، میکس خودکار منهای دارد و یک کیت خیره‌کننده است که تقریباً هر کسی را قادر می‌سازد تا پادکست‌هایی با صدای حرفه‌ای با چندین مهمان و مشارکت‌کنندگان از راه دور تولید کند، چه از طریق اسکایپ، زوم یا هر پلتفرم صوتی دیگری.
برای همگام شدن با سرعت توسعه محصول، RØDE سرمایه گذاری زیادی در فناوری ساخت دقیق مانند قالب گیری تزریق پلاستیک برای ساخت قطعات مورد استفاده در محصولاتی مانند Wireless GO II انجام داده است. فناوری نصب سطحی برای ساخت بردهای مدار برای محصولات شاخص مانند RODECaster Pro چشمگیر استفاده شده است. ماشینکاری فلز، تولید کپسول و بسیاری از فرآیندهای دیگر نیز در خانه تولید می شوند. در نهایت، RØDE همچنین سرمایه گذاری قابل توجهی در اتوماسیون رباتیک انجام داده است که باید اطمینان حاصل کند که تولید برای سال های آینده در استرالیا باقی می ماند.
برای من بدیهی به نظر می رسد که RØDE اکنون با نگاهی به آینده و تمرکز بر نرم افزار ادغام شده با محصولات خود برای آسان تر و راحت تر کردن تولید صدا وارد مرحله سوم توسعه خود می شود. این شرکت اکنون 500 کارمند دارد و محصولات خود را منحصراً در استرالیا تولید می کند. تصمیم برای تولید در استرالیا موفقیت آمیز بوده است و به این معنی است که هم فرآیند تحقیق و توسعه و هم فرآیند تولید چابک و چابک هستند و RØDE را قادر می‌سازد تا جلوتر از منحنی باشد و بسیار سریعتر از سایر شرکت‌ها در این بخش نوآوری کند. تولید استرالیا همچنین اتکای شرکت به تامین کنندگان خارج از کشور را کاهش داده است، تصمیمی که طی یک سال و نیم گذشته یک حرکت زیرکانه بود.
تغییر به سمت محصولاتی که می‌توانند با نرم‌افزار بهبود یابند و با سیستم‌افزار جدید به‌روز شوند، RØDE را محکم در راس شرکت‌هایی مانند Shure قرار می‌دهد. مطمئناً RODE یک برند منحصر به فرد است. از برخی جهات، من فکر می کنم انزوای نسبی جغرافیایی آن در استرالیا، این شرکت را قادر به توسعه محصولات منحصر به فرد کرده است. مطمئناً آینده روشنی دارد و من دوست دارم فکر کنم که میراث ویژه RØDE شاهد ادامه نوآوری و پیش بینی آن چیزی است که بازار می خواهد، در حالی که طراحی و تولید محصولات خود را در Antipodes حفظ می کند.

من را در لینکدین دنبال کنید. Mark SparrowFollowingI صدای مصرف کننده، گجت ها، مک های اپل و عکاسی دیجیتال را پوشش می دهد. من عاشق فناوری سرگرم کننده، خلاق و سازنده هستم. من جالب ترین و خلاقانه ترین ابزارها را شکار می کنم تا بدانید چه چیزی ارزش خرید دارد.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط wisna