قطب جنوب (Antarctica) همیشه یکی از مکان‌های جذاب و خارق‌العاده روی زمین محسوب می‌شود که سفر به آنجا بسیار رؤیایی خواهد بود ولی اینکه چطور به آنجا باید سفر کرد، سؤالی است که خیلی از افراد ممکن است داشته باشند. دو گزینه برای سفر به قطب جنوب وجود دارد که یکی سفری ۴۸ ساعته با کشتی از طریق گذرگاه دریک (Drake Passage) و دیگری نیز سوار شدن در یک پرواز چارتر و پرواز بر فراز قطب جنوب است.

راهی جدید برای رسیدن به قطب جنوب 

در سال‌های اخیر، خطوط کشتی‌های تفریحی و کروز شروع به ارائه برنامه‌های سفری کردند که به مهمانان این امکان را می‌داد تا به جای پروازی دو ساعته بر فراز گذرگاه دریک، گشت و گذاری دو روزه در دریا داشته باشند. این می‌تواند انتخابی بسیار عالی برای مسافرانی باشد که زمانی برای یک ماجراجویی چند هفته‌ای ندارند، از بادهای متلاطم و آب خشن اینجا می‌ترسند یا اینکه مستعد بیماری حرکتی هستند.

The Silver Endeavour at Petermann Island. PHOTO: Kris Markovska/Courtesy of Silversea Cruises Ltd.

به تازگی مشاور سفر جولی جون با هر دو روش به قطب جنوب سفر کرده است. او در ابتدای سال جاری میلادی به این سفر رفته و به‌عنوان بخشی از برنامه سفر خودش نیز روی کشتی Silversea’s Silver Endeavour سوار شده است که در حال حاضر بزرگترین کشتی تفریحی کلاس یخی جهان است و سپس با پرواز بر فراز گذرگاه دریک به قطب جنوب رفته است.

Silversea passengers explore the icebergs of Cuverville Island Bay by zodiac. PHOTO: Kris Markovska/Courtesy of Silversea Cruises Ltd.

ماجراجویی وی در هتل ریتز کارلتون در سانتیاگو شروع شده، جایی که همه مهمانان کشتی قبل از سوار شدن به پرواز ۳.۵ ساعته به پونتا آرناس در شیلی، یک استراحت شبانه و راحت در هتل داشتند. پس از رسیدن به شیلی نیز در هتل خوزه نوگویرا شب را سپری کردند که کمتر از یک بلوک ساختمانی از میدان اصلی پونتا آرناس فاصله دارد. این هتل به عنوان خانه‌ای خصوصی در سال ۱۸۹۰ میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های پاتاگونیا به حساب می‌آید.

A glacier in the Lemaire Channel, one of Antarctica’s most popular destinations. PHOTO: Cindy Asselbergs/Courtesy of Silversea Cruises Ltd.

صبح روز بعد نیز مهمانان از هتل به فرودگاه بازگشتند و سوار هواپیما شدند تا به مقصد جزیره کینگ جورج بروند که بخشی از جزایر شتلند جنوبی است و آن‌ها در کمتر از دو ساعت روی باند شنی آنجا فرود آمدند. یک قایق سواری سریع ۱۰ دقیقه با قایق زودیاک نیز مهمانان را به کشتی Silver Endeavour رساند. پرواز بر گذرگاه دریک بسیار دلنشین و هیجان‌انگیز و توپوگرافی آن کاملاً خیره‌کننده است و در آنجا می‌توانید شاهد یخچال‌های طبیعی نیز باشید که کمتر کسی در جهان شاهد آن بوده است.

کاوش در قطب جنوب از طریق دریا

سوار با کشتی Silver Endeavour می‌توان از پنج روز کامل کاوش در قطب جنوب لذت برد. صبح‌ها و بعدازظهرها نیز می‌توانستید به بیرون بروید و اگر کسی تمایل نداشت، می‌توانست از درمان آبگرم لذت ببرد یا اینکه از عرشه کشتی شاهد نهنگ‌ها باشد. هر روز عصر نیز رهبر تیم اعزامی درباره آنچه که مهمانان دیدند، صحبت می‌کرد و درباره زمین و حیات وحش آموزش می‌داد.

وقتی زمان بازگشت از قطب جنوب به جزیره کینگ جورج برای پرواز برگشت به پونتا آرناس فرا رسید، کاپیتان کشتی اعلام کرد که به جای پرواز آن‌ها از گذرگاه دریک با کشتی عبور خواهند کرد. مطمئناً تجربه سفر به قطب جنوبی چه با هواپیما و چه با کشتی می‌تواند بسیار مهیج و جذاب باشد و خاطرات ماندگاری را برای هر فردی رقم بزند.

منبع travelandleisure

source

توسط wisna.ir