بر این اساس نخستین پرواز از مبدا تهران به مقصد مدینه انجام شد. این پرواز شامل دو کاروان با مجموع جمعیت ۲۵۰ نفر بود. این گروه از زائران از استان‌های کردستان، کرمانشاه و تهران بودند. گفته شده است اغلب این زائران بیش از ۱۰ سال در انتظار عمره بوده‌اند.

پرواز بعدی امروز عمره از فرودگاه اصفهان انجام خواهد شد.

اعزام عمره با روزانه دو پرواز آغاز می‌شود و در ادامه به گفته مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت پروازهای عمره را به عهده دارند، با هر پرواز حدود ۲۵۰ زائر به عربستان منتقل می‌شوند. هر زائر می‌تواند حدود 40 کیلوگرم بار در پرواز داشته باشد.

پروازها از ۱۶ ایستگاه انجام می‌شود و به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت در مرحله نخست اعزام عمره برای ۹۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است.  

ثبت‌نام عمره که از ۱۷ شهریورماه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. مرحله نخست اعزام عمره از ۲۸ شهریورماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد. مرحله دوم اعزام عمره در زمستان تا پایان موسم عمره خواهد بود که ثبت‌نام آن هنوز آغاز نشده است. سازمان حج و زیارت برای حدود ۱۷۰ هزار نفر ظرفیت عمره ایجاد کرده است.

سفر عمره به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه اقامت خواهند داشت. هزینه این سفر از حدود ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان است.

طبق آنچه به کاروان‌ها اطلاع داده شده است هر زائر می‌تواند به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل ارزی آن را با عنوان ارز همراه زائرین در ایام عمره مفرده از طریق ثبت نام در سامانه بله دریافت کنند.

source

توسط wisna.ir