بیش از دو سال است که یوتیوب ایده «پخش تبلیغات» برای هنگامی که ویدئویی را متوقف می‌کنید در سر می‌پروراند. از چند ماه پیش بود که این ایده به صورت آزمایشی انجام می‌شد، اما اکنون، یوتیوب تأیید کرده است که در مقیاس جهانی، ویدئوهای متوقف شده شامل پخش تبلیغات خواهند شد.

 در اوایل سال جاری، گوگل تأیید کرده بود که ایده درج تبلیغات در ویدئوهای متوقف شده «پرسود» خواهد بود. جای تعجب نیست که ماه‌ها بعد، این شرکت تصمیم گرفت این مکانیک را برای استفاده تبلیغ‌کنندگان، در سراسر جهان امتحان کند.

 از لحاظ تئوری، این اتفاق نباید برای بینندگان مشکلی ایجاد کند، زیرا این تبلیغات فقط زمانی ظاهر می‌شوند که آنها در حال تماشای چیزی نیستند. اما همچنین اشاره شد که تماشای تبلیغات در حین توقف ویدئو لزوماً به معنای جابه‌جایی زمان پخش آنها نیست، بلکه عاملی برای بیشتر شدن آنها خواهد بود. در واقع، تنها تغییر انجام شده، اضافه‌شدن یک روش دیگر برای بخش بیشتر تبلیغات در کنار انبوهی از تبلیغاتی خواهد بود که قبلاً پخش می‌شدند.

 البته جای تعجب هم ندارد، درآمد حاصل از تبلیغات برای پلتفرم‌های پخش محتوا مانند یوتیوب، بسیار زیاد است. اکثر مواقع، پرداخت مخارج از لحاظ اولویت، بالاتر از راحتی مصرف‌کننده قرار می‌گیرد؛ بنابراین پلتفرم‌هایی مانند توییچ و یوتیوب که همیشه به دنبال بازگرداندن پولی هستند که برای زیرساخت‌ها خرج می‌کنند، با آغوش باز از پخش تبلیغات بیشتر استقبال خواهند کرد.

source

توسط wisna.ir