سعید نبی و مریم خدیوی ـ سازندگان مستند «ایستاده با گرگ» ـ در ادامه حضور بین‌المللی این اثر در جشنواره‌ها در بیست و سومین دوره فستیوال بزرگ سینمایی بایکال در روسیه تندیس ویژه هیات داوران را دریافت کردند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، فیلم مستند «ایستاده با گرگ» به کارگردانی مریم خدیوی و سعید نبی تندیس موراویوف آمورسکی قهرمان فداکار افسانه‌ای روسیه را به دلیل رویکرد این اثر در نمایش وجدان‌های بیدار، ایمان به زندگی و تجلی زیبایی دریافت کردند.

تندیس قهرمان افسانه‌ای موراویوف آمورسکی تندیس ویژه هیات داوران جشنواره بود که به سازندگان «ایستاده با گرگ» تعلق گرفت.

موراویوف آمورسکی دولتمرد برجسته و قهرمان فداکار روسی قرن نوزدهم و بنیانگذار شهرهای بزرگ خاور دور بوده است و عمده دستاوردهای وی به حل مشکلات ژئوپلیتیکی روسیه در دوره خود مربوط می‌شود.

بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و بلند عامه‌پسند بایکال روسیه با موضوع «مردم و محیط زیست» از ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر در روسیه برگزار شد.

۲۴ فیلم از سراسر دنیا به بخش داوری نهایی این جشنواره سینمایی راه یافتند که این میان هشت فیلم مستند، پنج فیلم علمی عامه پسند، سه فیلم بلند و هشت فیلم انیمیشن برای دریافت جایزه بزرگ جشنواره، تندیس فوک و تندیس موراویف آمورسکی و دیپلم افتخار جشنواره در برخی سینماهای روسیه اکران و به رقابت نهایی پرداختند.

در این جشنواره که با پشتیبانی وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و صندوق نهادهای فرهنگی ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، آثاری از ایران، آلمان، رومانی، کره جنوبی، انگلستان، پرتغال، کانادا و …  در بخش اصلی حضور داشتند.

تندیس قهرمان افسانه‌ای روسیه در دستان زوج هنرمند ایرانی

اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما عرضه بین المللی این فیلم را برعهده دارد.

از جمله اهداف جشنواره بین‌المللی بایکال روسیه توجه به مشکلات زیست محیطی و القای مسئولیت انسان در رابطه با سرنوشت کشورشان و در کل کره زمین، اتحاد و گروه فیلمسازان برای ساختن فیلم‌هایی درباره رابطه بین و طبیعت ذکر شده است.

مستند دراماتیک «ایستاده با گرگ» داستان واقعی و واقعی زندگی هادی جلالی محیط بانی است که بیش از ۹۹ ساچمه از سمت شکارچیان به او شلیک شده و از این ساچمه‌های سربی که به بدنش اصابت کرده همچنان در بدنش ماندگار است. او که از ریاست جمهوری وقت نشان لیاقت فداکاری دریافت کرده در روستا و شهرش بسیار غریب است … .

این فیلم مستند را سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی کارگردانی کرده، آرش زاهدی اصل، مهران فرد پور فیلمبرداری، حبیب‌الله محمدی صدابرداری و بهروز شهامت طراحی صدا و صداگذاری کرده است.

انتهای پیام

source

توسط wisna.ir