ایسنا/اصفهان به مناسبت روز بزرگداشت مولانا، کانون پنجره دانشگاه صنعتی اصفهان، در تاریخ ۸ مهرماه، جشنی را با حضور دبیر انجمن مثنوی پژوهان ایران برگزار می‌کند.

فاطمه سیما سخایی، دبیر کانون پنجره دانشگاه صنعتی اصفهان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان و انجمن مثنوی پژوهان ایران، برای برگزاری این جشن از این کانون حمایت کردند، اظهار کرد: فلسفه‌ورزی و کتاب‌خوانی یکی از مهمترین وظایف کانون پنجره است و با توجه به این موضوع و محورها، اصولاً در حالت رسمی و انزوا بود. ما علاقه‌مند بودیم که فضای مسکوت کانون تغییر کرده و پر شور و نشاط شود، به همین دلیل نیز به مناسبت بزرگداشت مولوی که هم دستی بر آتش فلسفه داشته و هم در شعر و ادبیات حرفی برای گفتن داشتند، تصمیم گرفتیم که جشن بزرگداشتی برگزار کنیم. ما هشتم مهر ماه که اوایل سال تحصیلی است و فشار تحصیلی در میان ترم وجود ندارد را غنیمت دانستیم و فرایند برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن را آغاز کردیم.

او شخصیت مولانا و فلسفه اشعار او را محور و موضوع اصلی بزرگداشت دانست و درمورد سخنرانان برنامه تصریح کرد: برای برگزاری جشن بزرگداشت مولانا افراد زیادی دعوت شدند و در نهایت دبیر انجمن مثنوی پژوهان ایران، جناب استاد عربیان افتخار داده و دعوت ما را پذیرفتند تا با موضوع شخصیت و فلسفهٔ شعر مولانا برای دانشجویان سخنرانی کنند. بنده نیز برای معرفی کانون پنجره و معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی به مخاطبین صحبت‌هایی خواهم داشت. این جشن شامل دکلمه‌خوانی، سخنرانی استاد عربیان، نوازندگی گروهی استاد غفوری و برگزاری مسابقه است.

دبیر کانون پنجره دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: محل برگزاری این جشن، تالار شهید فتوحی است که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ظرفیت داشته و تاکنون ۲۰۰ نفر برای شرکت در جشن ثبت‌نام کردند و هنوز فرصت برای ثبت‌نام شرکت‌کنندگان وجود دارد.

سخایی در پایان خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از متقاضیان شرکت در این جشن از دانشجویان ورودی‌ سال ۱۴۰۳ هستند که حتی فرایند ثبت‌نام خود را نیز طی نکرده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که افراد زیادی به آشنایی با معاونت فرهنگی دانشگاه علاقمندند.

به گزارش ایسنا، جشن بزرگداشت مولانا در روز یکشنبه (هشتم مهرماه) از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد و علاقمندان برای شرکت در این جشن لازم است با مراجعه به آی‌دی دبیر کانون در شبکه اجتماعی تلگرام به آدرس @Sima_sakhaei نام خود را ثبت کنند.

انتهای پیام

source

توسط wisna.ir