به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز؛ بازار سهام در روند روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز شاخص کل هم‌وزن در کنار افت تراز شاخص کل بورس تهران بود. معاملات سهام روز سه‌شنبه با تداوم واکنش منفی معامله‌گران حقیقی نسبت به اخبار سیاسی این روز‌ها همراه بود و شاهد افت 8 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران در کنار سهم 78 درصدی رنگ قرمز در نقشه معاملاتی بورس تهران بودیم. این در حالی بود که دامنه نوسان قیمتی همچنان به یک درصد محدود است.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

بازار سهام روز‌ سه‌شنبه را با روند خروجی 409 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد سهام پس از 27 روز معاملاتی وارد سطح یک همتی شد و با افت 37 درصدی به هزار و 828 میلیارد تومان رسید.

دیروز ارزش صف‌های خرید سهام با کاهش 71 درصدی به سطح 131 میلیارد تومانی نزول کرد و ارزش صف‌های فروش نیز با 91 درصد افزایش در سطح 2 هزار و 26 میلیارد تومانی قرار گرفت و شکاف ارزش صف‌های خرید و فروش در بازار سهام افزایش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 26.6 میلیون تومان روز دوشنبه تا 23.4 میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی اندکی افزایش یافت و بار دیگر در سطح 42.7 میلیون تومان ایستاد. با این اوصاف معاملات روز سه‌شنبه شاهد غلبه بیشتر فروشندگان بود ولی بار دیگر شکاف سرانه فروش و سرانه خرید اندکی افزایش یافت.

پیش بینی بورس امروز 11 مهرماه

پیش بینی بورس چهار‌شنبه

با توجه به روند معاملاتی روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ روز چهار‌شنبه با سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر شاهد خروج سنگین جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی و ورود سرمایه حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در‌آمد ثابت است. بازار سهام این حجم از تحرکات جریان پول حقیقی را با وجود محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمتی تجربه می‌کند. با توجه به افزایش تنش‌های خاورمیانه به نظر می‌رسد معاملات سهامی امروز فشار عرضه بالایی را تجربه خواهد کرد ولی این محدودیت قیمتی موجب تشکیل صف‌های معاملاتی خواهد شد.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 1 تا 3 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با کاهش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال افزایش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در بالای سطح 20 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 45 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افت تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس کاهش یابد.

source

توسط wisna.ir