پالم اسپرینگز (Palm Springs) گرم است و آفتاب خورشید در آنجا همیشه وجود دارد. پالم اسپرینگز به‌عنوان لنگر دره کواچلا (Coachella Valley) شناخته می‎‌شود و در فاصله تقریباً دو ساعت رانندگی از شرق لس آنجلس قرار دارد و مکانی محبوب و برجسته برای کالیفرنیایی‌ها از کوهنوردان گرفته تا افراد هالیوودی بوده است.

با این حال، در سال‌های اخیر و به لطف معماری و طراحی مدرن اواسط قرن، هتل‌ها و رستوران‌های قرن بیست و یکمی، اینجا توانسته شهرتی بین‌المللی به دست بیاورد و از آنجایی که بازدیدکنندگان بیشتر و بیشتری به اینجا می‌آیند، کیفیت رستوران‌ها نیز افزایش پیدا کرده و این در حالی است که در اینجا فستیوالی برگزار می‌شود که Coachella نامیده می‌شود.

با همه این موارد، طبیعت همیشه بهترین‌های خودش را به ارمغان می‌آورد و پالم اسپرینگز نیز به مکانی محبوب برای فعالیت‌های فضای باز از پیاده‌روی گرفته تا تنیس و توپ بازی در کنار استخر تبدیل شده است.

چه زمانی برای سفر به پالم اسپرینگز مناسب است؟

در طول اوج فصل گردشگری یعنی از اوایل اکتبر تا آوریل، دما تقریباً عالی است. صبح‌های شفاف و خنگ به بعدازظهرهای گرم و آفتابی و غروب‌های خیره‌کننده تبدیل می‌شوند. باران‌های زمستانی گاه به گاه نیز کمک می‌کند تا دامنه تپه‌ها به رنگ سبز در بیایند و گل‌های وحشی رنگی شکوفا شوند.

اگرچه پالم اسپرینگز اخیراً تبدیل به مقصدی برای تمام طول سال شده اما می‌توانید انتظار گرمای شدیدی را تا ماه مه داشته باشید و بین ژوئن و سپتامبر دمای بالای ۳۸ درجه سانتیگراد در طول روز وجود دارد. در ماه ژوئیه و اوت نیز اوج دما به ۴۲ سانتیگراد می‌رسد و گاه به گاه افزایش پیدا می‌کند.

Palm Springs has tons of hiking to enjoy on cooler days. Getty Images

جاهای دیدنی و تفریحا در پالم اسپرینگز

طراحی و معماری: پالم اسپرینگز یکی از برترین مقاصد در جهان برای علاقه‌مندان به معماری است که بیشتر به خاطر مدرنیسم اواسط قرن است و تقریباً در نمای شهری مشهود است که شامل خطوط تمیز و مینیمالیستی، سقف‌های معلق، سقف‌های V شکل، پنجره‌های شیشه‌ای، درهای شیشه‌ای کشویی و بلوک‌های نسیمی است که همگی برای محو کردن مرز میان داخل و بیرون در آب‌وهوای کویری است.

طبیعت: بسیاری از بازدیدکنندگان خوشحال هستند که فقط با یک کتاب، نوشیدنی، دوست یا هر سه مورد در کنار استخر استراحت کنند اما اگر می‌خواهید استراحت بیشتری داشته باشید، پالم اسپرینگز می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای شما باشد. کوه‌های سان جاسینتو (San Jacinto) که در سمت غرب شهر و در جنوب آن قرار گرفته‌اند، مکان‌هایی عالی برای پیاده‌روی و گردش به شمار می‌روند.

دره‌های بسیار ناهموار Indian Canyons و Tahquitz Canyon نیز که خانه اجدادی گروه محلی Agua Caliente از سرخپوستان کاهویلا است، ارزش بازدید نیز دارند؛ در اینجا مسیرهایی پر از نهرها و واحه‌های بسیار جذاب و تماشایی وجود دارند. همچنین مسیرهای شهری متعددی وجود دارند که به صورت رایگان قابل دسترسی هستند.

در حومه شهر نیز ترن هوایی پالم اسپرینگز به طول ۴ کیلومتر قرار دارد که شما را در عرض ۱۰ دقیقه از کف صحرا به ارتفاع ۲۵۹۶ متری می‌برد، جایی که دمای هوا بسیار کاهش پیدا می‌کند، پس حتماً در فصل زمستان برای خودتان لباس گرم به همراه بیاورید یا اینکه در زمستان می‌توانید از گرمای سوزان رهایی پیدا کنید.

فرهنگ: موزه هنر پالم اسپرینگز (Palm Springs Art Museum) خودش را بزرگترین مؤسسه فرهنگی دره کواچلا معرفی می‌کند. مجموعه آن شامل آثاری از الکساندر کالدر، لوئیز بورژوا و مارک برادفورد است و این در حالی است که مجموعه‌های گسترده‌ای از عکاسی، مجسمه سازی و آثاری از هنرمندان بومی آمریکایی معاصر نیز در آن قرار دارند.

موزه فرهنگی Agua Caliente که به تازگی بازسازی شده است، در کنار آبگرم، یک نمای کلی و در عین حال قابل دسترس از مردم بومی آمریکا در دره کواچلا را ارائه می‌کند. Desert X نیز نمایشگاه دو ساله هنری است که در سراسر دره از تاریخ ۸ مارس تا ۱۱ مه سال ۲۰۲۵ میلادی برگزار خواهد شد.

منبع lonelyplanet

source

توسط wisna.ir