جوان آنلاین: وزیر نفت در نخستین سفر به عسلویه پس از کسب رأی اعتماد مجلس، این بازدید را یک «بازدید عادی» دانست و تأکید کرد نگران بحران‌هایی که دشمنان انقلاب ایجاد می‌کنند، نیستیم و این سفر برای ما سفری کاری و عادی به شمار می‌آید. 
 
محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت روز شنبه با هدف بازدید از سکو‌ها و پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی، نیروگاه بعثت، پروژه‌های در حال اجرا، بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و برگزاری نشست با مدیران، مجریان و پیمانکاران فاز‌های در حال اجرا در پارس‌جنوبی به منظور تسریع در عملیات اجرایی و رفع موانع احتمالی به عسلویه سفر کرد و هدف از این سفر را بازدید از این منطقه و قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکارانی دانست که در سکو‌ها فعالیت می‌کنند و نقشی تعیین‌کننده در تأمین گاز کشور دارند. وی همچنین افزود: در این سفر با مشکلاتی که ممکن است این عزیزان داشته باشند، آشنا می‌شوم و درصدد رفع آن‌ها خواهیم بود، اگرچه از گذشته نکاتی مدنظر داشته‌ام و اقدام‌هایی برای رفع مشکلات انجام شده است، اما تمایل دارم این موضوع را مستقیم از زبان آن‌ها بشنوم تا چالش‌ها برطرف شود. همچنین می‌خواهم در این روز‌های خاص قوت قلبی برای همکارانم و در کنار آن‌ها باشم. 
 تمام‌قد در کنار سربازان خط‌مقدم تولید کشور هستیم
وزیر نفت در حاشیه بازدید از سکوی A فاز ۱۸ و سکوی فاز پنجم میدان مشترک پارس‌جنوبی به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی تازه‌ترین وضع تولید از میدان مشترک پارس‌جنوبی با کارکنان عملیاتی دیدار و از تلاش‌های آنان قدردانی کرد. وی با اشاره به اینکه کارکنان عملیاتی در صف مقدم تولید انرژی کشور هستند، خطاب به کارکنان مستقر روی سکو‌های پارس‌جنوبی گفت: به عنوان فردی درد‌آشنا با صنعت نفت با دقت و حساسیت مسائل مربوط به نیروی انسانی به ویژه کارکنان مناطق عملیاتی و کارکنان مستقر در سکو‌های نفت و گاز را بررسی و رسیدگی می‌کنم و تمام‌قد در کنار شما هستم. وزیر نفت با تأکید بر اینکه چشم امید هموطنان به کارکنان صنعت نفت است، بیان کرد: تولید ناخالص داخلی، تولید ثروت، تأمین امنیت انرژی بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع کشور به دست کارکنان صنعت نفت رقم می‌خورد، از این رو کارکنان صنعت نفت باید به خودشان ببالند و افتخار کنند. 
 ادای احترام به شهدای گمنام عسلویه
طبق اعلام شانا، وزیر نفت همچنین در جریان نخستین حضور خود در منطقه اقتصادی ویژه پارس به همراه مدیران استانی و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت با حضور در مقبره‌الشهدای عسلویه به شهیدان گمنام والامقام ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت. 

 همبستگی دولت با کارکنان عملیاتی صنعت نفت 
فرهاد شهرکی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر نفت به منطقه عسلویه در شرایط کنونی و با توجه به تهدید‌های دشمنان گفته است: این سفر به منظور بازدید از سکو‌ها و پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی و قدردانی از زحمات کارگران و نیرو‌های فعال در این منطقه انجام شده است. وزیر نفت در این سفر تأکید کرد که نگران بحران‌هایی که دشمنان انقلاب ایجاد می‌کنند، نیست و این سفر برای او یک سفر کاری و عادی به شمار می‌آید. این حضور در کنار کارگران و نیرو‌های منطقه، نشان‌دهنده حمایت و همبستگی دولت با نیرو‌های فعال در صنایع نفت و گاز کشور است و به نوعی پیام مقاومت و پایداری در برابر تهدید‌ها را منتقل می‌کند. وی تأکید کرده است این اقدام می‌تواند به تقویت روحیه کارگران و نیرو‌های منطقه کمک کند و نشان دهد دولت در هر شرایطی در کنار آنهاست و از تلاش‌های‌شان قدردانی می‌کند. حضور وزیر نفت در عسلویه به‌ویژه در شرایطی که تهدید‌های دشمنان افزایش یافته است، نشان‌دهنده عزم و اراده دولت برای حفظ و تقویت صنعت نفت و گاز کشور است. این سفر همچنین می‌تواند به عنوان پیامی به دشمنان تلقی شود که ایران در برابر تهدید‌ها و فشار‌های خارجی تسلیم نخواهد شد و به توسعه و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. به گفته این نماینده مجلس، وزیر نفت در این سفر با کارگران و نیرو‌های فعال در منطقه دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک با مشکلات و چالش‌های آن‌ها آشنا شد. این دیدار‌ها می‌تواند به بهبود شرایط کاری و افزایش رضایتمندی کارگران کمک کند، همچنین حضور وزیر نفت در عسلویه می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از اهمیت و اولویت دولت به توسعه و پیشرفت مناطق نفت‌خیز کشور تلقی شود. در این سفر، وزیر نفت از پروژه‌های در حال اجرا و برنامه‌های آینده برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های منطقه بازدید کرد. این بازدید‌ها می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و قوت پروژه‌ها کمک کند و به بهبود و تسریع در اجرای آن‌ها منجر شود، همچنین وزیر نفت در این سفر به بررسی نیاز‌ها و مشکلات منطقه پرداخت و دستور‌های لازم را برای رفع آن‌ها صادر کرد. شهرکی همچنین گفته است این سفر همچنین می‌تواند فرصتی برای تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین‌بخشی در صنعت نفت و گاز کشور تلقی شود. حضور وزیر نفت در عسلویه می‌تواند به افزایش همکاری بین دولت و بخش خصوصی کمک کند و به توسعه و پیشرفت صنعت نفت و گاز کشور منجر شود. این سفر می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از تعهد و مسئولیت‌پذیری دولت در قبال کارگران و نیرو‌های فعال در صنعت نفت و گاز کشور تلقی شود و نشان‌دهنده حمایت و پشتیبانی دولت از تلاش‌ها و زحمات کارگران و نیرو‌های فعال در این صنعت است و به افزایش انگیزه و روحیه آن‌ها کمک می‌کند، همچنین می‌تواند به عنوان پیامی به دشمنان تلقی شود که ایران در برابر تهدید‌ها و فشار‌های خارجی تسلیم نخواهد شد و به توسعه و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. 

 آمادگی منطقه کرمانشاه برای سوخت‌رسانی در فصل سرما
همچنین طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از آمادگی این شرکت به منظور تأمین سوخت زمستانی مورد نیاز برای بیش از ۲۴هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید و گاز مایع در این استان خبر داد. وی با اشاره به نزدیک‌شدن فصل سرما و لزوم تأمین سوخت مورد نیاز خانوار‌ها گفت: ۲۴هزارو۴۰۰خانواده در استان کرمانشاه مشترک نفت سفید هستند که نفت سفید و گاز مایع مورد نیاز آن‌ها به اندازه کافی تأمین و ذخیره شده و در اختیار این مشترکان قرار می‌گیرد. سال۱۴۰۲، ۳۱هزار خانوار در استان کرمانشاه مشترک نفت سفید بودند که در پایش انجام‌شده و توسعه گازرسانی به روستاها، تعداد این مشترکان به ۲۴هزارو۴۰۰خانوار کاهش یافت. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه پارسال مشترکان نفت سفید استان ۲۴میلیون لیتر فرآورده مصرف کردند، گفت: مقدار مصرف گاز مایع آن‌ها نیز در سال۱۴۰۲، ۲۰میلیون کیلوگرم بوده است. بهرامی همچنین از آمادگی برای تأمین سوخت زمستانی مورد نیاز صنایع بزرگ با آغاز فصل سرما خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال نیز مشترکان نفت سفید استان ۲میلیون‌و۴۰۰هزار لیتر نفت سفید و ۸میلیون‌و۵۰۰هزار کیلوگرم گاز مایع مصرف کردند.

source

توسط wisna.ir