تنها یک هفته پس از اینکه پروژه برجسته و بسیار محبوب فرانسیس فورد کاپولا یعنی فیلم مگالوپلیس (Megalopolis) امتیاز D+ را از مخاطبان و بینندگان در CinemaScore به دست آورد، فیلم دیگری نیز با واکنش بسیار تراژیک‌تری از سوی تماشاگران مواجه شده است. فیلم سینمایی جوکر: جنون دو نفره (Joker: Folie à Deux) به کارگردانی تاد فیلیپس که دنباله‌ای برای فیلم بلاک‌باستری «جوکر» محصول سال ۲۰۱۹ میلادی است، با اعداد و امتیازهای خودش به صنعت سینما شوک وارد کرد چراکه به نظر می‌رسد این اثر سینمایی با واکنشی بسیار منفی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

فیلم «جوکر ۲» امتیاز D را در CinemaScore در روز آغازین اکران خودش روی پرده سینماها به دست آورد که نه تنها پیش‌بینی‌های فروش عالی این اثر در این آخر هفته را از بین می‌برد که نشانه‌ای از مشکلات آینده و سر راه این اثر سینمایی است. این در حالی است که اولین فیلم «جوکر» توانست نمره بسیار خوب B+ را از مخاطبان در CinemaScore کسب کند و از همه شگفت‌انگیزتر اینکه جایزه شیر طلایی را در جشنواره فیلم ونیز به دست آورد.

فیلم «جوکر: جنون دو نفره» همانند فیلم قبلی در جشنواره فیلم ونیز برای اولین بار به روی پرده سینماها آمد اما با واکنش بسیار ضعیف‌تری از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. امتیاز D این اثر حتی آن را پایین‌تر از Megalopolis قرار می‌دهد، فیلمی که مسلماً یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های سال‌های اخیر است.

Joker: Folie à Deux

فیلم حماسی و بسیار پر هزینه Babylon ساخته دیمین شزل نیز که با استقبال بسیار کمی مواجه شده بود، امتیاز C+ را در CinemaScore کسب کرده بود، تنها یک فیلم دیگر در دوره پس از همه‌گیری کرونا بوده که توانسته امتیاز بسیار ضعیف D را کسب کند و آن نیز فیلم The Exorcism با هنرنمایی راسل کرو بوده است.

این باعث می‌شود تا این اثر سینمایی در سطح فیلم American Psycho محصول سال ۲۰۰۰، فیلم The Life Aquatic with Steve Zissou محصول سال ۲۰۰۴، فیلم The Happening محصول سال ۲۰۰۸، فیلم The Last Exorcism محصول سال ۲۰۱۰، فیلم Movie 43 محصول سال ۲۰۱۳ و فیلم The Snowman محصول سال ۲۰۱۷ میلادی قرار بگیرد.

فیلم «جوکر ۲» همچنین بدترین فیلم کمیک استودیویی در تمام تاریخ است که حتی پایین‌تر از فیلم Batman & Robin، فیلم Morbius و فیلم Madame Web قرار دارد، فیلم‌هایی که هر کدام امتیاز C+ را کسب کردند. حتی ریبوت Fantastic Four محصول سال ۲۰۱۵ که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، امتیاز C- را از CinemaScore گرفته بود و همه این موارد حاکی از آن است که فیلم «جوکر: جنون دو نفره» در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

به لطف واکنش عموماً مثبت منتقدان و همچنین تنش محسوس پیرامون مضامین آن، فیلم اول توانست به موفقیت مالی بسیار زیادی دست پیدا کند و در نهایت نیز در گیشه جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت و همچنان در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های دارای رده سنی R تاریخ سینما قرار گرفت. بودجه ساخت آن فیلم نیز کمتر از ۷۰ میلیون دلار بود.

دنباله این اثر سینمایی یعنی فیلم «جوکر ۲» بودجه قابل توجه ۱۹۰ میلیون دلار را داشته است و با توجه به این نمرات و نقدهای بسیار ضعیف، احتمالاً فروش این اثر سینمایی نیز بسیار پایین خواهد بود. نمرات منتقدان به این اثر سینمایی در وب سایت راتن تومیتوز نیز کاهش چشمگیری داشته و در حال حاضر نیز ۳۳ درصد است. امتیاز بینندگان به فیلم نیز ۳۳ درصد بوده است.

برخی از افراد بر این باور هستند که سکانس‌های موزیکال این اثر سینمایی تازه و همچنین تحقیر آشکار طرفداران سرسخت باعث شده تا این اثر طعم تلخی در دهان مخاطبان به جا بگذارد و باعث شود تا مخاطبان دل خوشی از تماشای این فیلم نداشته باشند.

منبع footofan

source

توسط wisna.ir