به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صبح امروز همزمان با افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در مسیر تهران – کرج، از اولین سری از خودروهای هونگچی برقی گروه بهمن در ناوگان پلیس راه کشور رونمایی شد.

در این مراسم محمد محمدی مدیرعامل گروه بهمن ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، پیشگامی پلیس در استفاده از خودروهای برقی در ناوگان پلیس راهور را به منزله احترام به انضباط اجتماعی، سلامت شهروندان، حقوق شهروندی و همچنین استفاده از تکنولوژی جدید دانست و تاکید کرد: گروه بهمن مفتخر است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با حمایت مردم نام گذاری شده است، با حمایت مردم و توانمندی بخش خصوصی و همیاری پلیس، خودروهای برقی هونگچی را وارد ناوگان پلیس کند.

هونگچی پلیس

افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در مسیر اتوبان تهران – کرج

وی با توجه به ایجاد نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در مسیر اتوبان تهران – کرج، یکی از محدودیت‌ها در استفاده خودروهای برقی را ناکافی بودن ایستگاه های شارژ عنوان کرد و گفت: به هر میزان زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی توسعه یابد به همان تعداد استفاده از خودروهای برقی در جامعه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۶ درصد از کل خودروهای فروخته شده در دنیا مربوط به خودروهای برقی بوده است، گفت: اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ به ازای هر ۱۰ دستگاه خودرو برقی یک ایستگاه شارژ را تعریف کرده بود اما امروز به ازای هر ۵ دستگاه خودرو برقی یک ایستگاه شارژرا تعریف کرده که باید ایجاد شود.

محمدی در ادامه به آماری جهانی در خصوص سهم ناوگان حمل و نقل در آلایندگی هوا اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار حجم بالایی از سهم ۳۷ درصدی ناوگان حمل و نقل در آلایندگی هوا مربوط به تردد خودروهای سواری است در حالی که آلایندگی خودرو های برقی تقریبا صفر است.

به گفته این مقام صنعتی، بر اساس آمار در ایران استفاده از خودروهای برقی حدود ۴۰ درصد انتشار گازهای گلخانه را کمتر می کند.

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک توسعه افتصادی و صنعتی در سایه امنیت فراهم می شود و امروز همه ما این امنیت را مدیون حافظان و شهدای نیروی انتظامی و پلیس هستیم.

خودرو جدید پلیس کشور برقی شد! (+عکس و جزئیات)

در حاشیه این مراسم سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران گفت: به کارگیری خودروهای برقی در ناوگان پلیس نشان از پیشتازی پلیس در استفاده از انرژی پاک و احترام به محیط زیست دارد.

وی تاکید کرد: اولین خودروهای برقی پلیس با همکاری شرکت بهمن موتور وارد ناوگان پلیس راه کشور شدند خودروهایی که با هر بار شارژ می توانند تا ۴۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: این خودروها از لحاظ کیفیت، شتاب و عملکرد در سطح خودروهای بنزینی و حتی بهتر است و هیچ محدودیتی برای عملیات‌های پلیس ایجاد نمی‌کند. این خودروها با ۴۵ دقیقه شارژ، قادر به طی بیش از ۴۰۰  کیلومتر بوده و در مسیرهای پرتردد به کار گرفته خواهند شد.

سردار حسینی همچنین به افتتاح ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این محور اشاره و تصریح کرد: همزمان با ورود اولین سری از خودروهای برقی به ناوگان پلیس، نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی نیز به صورت پایلوت در مسیر تهران-کرج راه اندازی شد.

در ادامه این مراسم سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده فراجا نیز گفت: ورود خودروهای برقی به ناوگان پلیس نشان‌دهنده تلاش برای گسترش فرهنگ استفاده از ناوگان برقی و امنیت بیشتر در جامعه است.

خودرو جدید پلیس کشور برقی شد! (+عکس و جزئیات)

پیش‌بینی استفاده از ۵۰۰۰ خودرو برقی در ناوگان پلیس کشور

وی افزود: این طرح می‌تواند در کشور گسترش یابد و در صورت تأیید تست‌های انجام‌شده، ۵۰۰۰ دستگاه خودرو برقی در ناوگان پلیس به کار گرفته خواهد شد.

همچنین در این مراسم سردار رضا فریبا، معاون آماد و پشتیبانی فراجا از افزوده شدن ۱۱۰۰ دستگاه خودروی برقی به ناوگان پلیس خبر داد و تاکید کرد: این اقدام که با همکاری گروه‌های بهمن و مپنا انجام می شود، گامی بزرگ در راستای مدیریت انرژی و کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

وی همچنین افزود: برای تسهیل استفاده از خودروهای برقی، ۴ ایستگاه شارژ بین تهران و کرج ایجاد شده است. 

سردار فریبا تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه خودروی برقی به فراجا اضافه شده که بخشی از آن‌ها به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

source

توسط wisna.ir